Bukefalos 28 år!

Vänner som avbokar och ombokar

Att som vuxen skapa drama och känna sig bortvald för att en vän inte vill eller orkar ses en dag tycker jag är just det.
Om du syftar till mitt/trådstartens exempel så är det inte en dag, precis.

Det är kanske 10-15 om/avbokningar, och kanske 5-6 tillfällen då det (efter dessa ideliga ombokningar) tillslut blivit av, utspritt över flera års tid och dessutom ett eskalerande problem. Då är det ju något som är skevt, liksom. Oftast initieras bokningen inte av mig.
 
Om du syftar till mitt/trådstartens exempel så är det inte en dag, precis.

Det är kanske 10-15 om/avbokningar, och kanske 5-6 tillfällen då det (efter dessa ideliga ombokningar) tillslut blivit av, utspritt över flera års tid och dessutom ett eskalerande problem. Då är det ju något som är skevt, liksom.
Nej syftade inte längre på ditt inlägg utan rent allmänt :)
 
Om du syftar till mitt/trådstartens exempel så är det inte en dag, precis.

Det är kanske 10-15 om/avbokningar, och kanske 5-6 tillfällen då det (efter dessa ideliga ombokningar) tillslut blivit av, utspritt över flera års tid och dessutom ett eskalerande problem. Då är det ju något som är skevt, liksom. Oftast initieras bokningen inte av mig.
Men tycker det där låter som typ alla småbarnsföräldrar jag haft o göra med :)
 
Om du syftar till mitt/trådstartens exempel så är det inte en dag, precis.

Det är kanske 10-15 om/avbokningar, och kanske 5-6 tillfällen då det (efter dessa ideliga ombokningar) tillslut blivit av, utspritt över flera års tid och dessutom ett eskalerande problem. Då är det ju något som är skevt, liksom. Oftast initieras bokningen inte av mig.

Det blir ju jättekonstigt! Att du orkar boka in nåt med den personen förstår jag inte...
 
Det är väl ännu viktigare att ha någon slags escape som småbarnsförälder, tänker jag. Men det kanske är olika det där. Jag prioriterar ju de få träffar jag bokar in, däri ligger nog skillnaden.
Jag träffar väldigt få som har småbarn tycker barnen är sjuka 90 procent av tiden.
Tycker också det är vanligt att folk med familj går in helt i familjen och inte längre tycker det är så viktigt att träffa vänner.
 
Jag träffar väldigt få som har småbarn tycker barnen är sjuka 90 procent av tiden.
Tycker också det är vanligt att folk med familj går in helt i familjen och inte längre tycker det är så viktigt att träffa vänner.
Nä, trist det där. Då kanske de inte har så många kvar sen då.
 
Som vuxen respekterar jag andras tid i betydligt större utsträckning än vad jag gjorde som barn/tonåring (då man sågs naturligt varje dag) och ställer inte in.
Har vi bokat så har vi bokat.
Tills man behöver vabba, jobba över, laga bilen , däckar efter en hemsk dag på jobbet osv osv , alla är olika och har olika tid och energi och sätt att se på relationer.

Som jag skrev innan det är tur att man kan välja att umgås med likasinnade :)
 
Det här känns som ett sätt att skylla ifrån sig och inte ta eget ansvar.
Det håller jag inte med om. Det handlar ju om att ha svårigheter. Du kanske klarar sånt här utan problem, men det finns många människor som har det jättekämpigt med sånt här.
Jag hade blivit mycket mer besviken och ledsen om vännen sagt ja med avsikt att avboka i sista stund än om vännen bara sa att livet har kört ihop sig nu och tyvärr inte orkar träffas men säger att hen gärna vill träffas när allt lugnat ner sig.
Ja men det handlar ju inte om hur du hade reagerat. Det spelar ju ingen roll om du hade tagit det bra. Det är liksom fakta att de här personerna högst troligen har dåliga erfarenheter när de försökt vara ärliga eller när de försökt säga nej. Kombinerat kanske med osäkerhet, dåligt mående mm.

Jag säger inte att det är ett bra beteende, men jag förstår varför det blir så himla svårt och krångligt för en del personer.
 
Jag träffar väldigt få som har småbarn tycker barnen är sjuka 90 procent av tiden.
Tycker också det är vanligt att folk med familj går in helt i familjen och inte längre tycker det är så viktigt att träffa vänner.

Jag tror inte det handlar om att vänner inte är lika viktiga. Snarare att det inte finns lika mycket tid och energi som innan. Men då är det ju viktigt att småbarnsföräldern inser det och bokar in färre saker och får det att passa in i livet.
 
Jag tror inte det handlar om att vänner inte är lika viktiga. Snarare att det inte finns lika mycket tid och energi som innan. Men då är det ju viktigt att småbarnsföräldern inser det och bokar in färre saker och får det att passa in i livet.
Det är olika för en del är familj viktigare än allt för andra är vänner fortfarande lika viktiga men sällan är vänner mer viktiga än familjen och barnen.
 
Tills man behöver vabba, jobba över, laga bilen , däckar efter en hemsk dag på jobbet osv osv , alla är olika och har olika tid och energi och sätt att se på relationer.

Som jag skrev innan det är tur att man kan välja att umgås med likasinnade :)

Fast den här tråden handlar ju inte riktigt om när man har bra anledningar att avboka. VAB och jobba över osv är riktigt bra anledningar. Man inte kan styra över det och (oftast) inte förutse det.
 
Ja och jag har som vuxen inte samma förväntningar på umgänge som när man var tonåring att folk inte kan,orkar eller vill umgås aktuell dag är helt okej för mig :)
Jag som vuxen ser det som mer tonårigt att tycka att andra skapar drama för att nån beter sig just som en egoistisk tonåring.

Jag har nog ganska normala förväntningar på hur vuxna ska bete sig och i det ingår att man försöker hålla på det man kommit överens om.
 
Jag som vuxen ser det som mer tonårigt att tycka att andra skapar drama för att nån beter sig just som en egoistisk tonåring.

Jag har nog ganska normala förväntningar på hur vuxna ska bete sig och i det ingår att man försöker hålla på det man kommit överens om.
Som jag skrivit flera gånger nu man är olika.
Jag blir inte sur för någon inte har tid för mig fast vi "bestämt" för mig är det drama som tonåringar ägnar sig åt.
 
Behöver ju inte vara av en slump men är det så svårt att vara lite spontan? Måste allt planeras så långt i förväg?

Fast rätt dåligt exempel , men nej jag hade inte blivit sur om personen velat rida i paddocken istället då hade jag ridit ut själv är inte beroende av mänskligt sällskap.

Okej ganska egoistisk av dig tänker jag, om jag inte orkar ses ska du alltså känna dig bortvald. Okej.
De flesta vill ju känna att andra uppskattar deras sällskap. Att vara med nån tycker det kvittar lika om man är där - då är jag hellre själv än i den personens sällskap. Jag är hellre ensam själv än ensam tillsammans.

Är det egoistiskt att bli ledsen av att nån prioriterar bort en?
 
Som jag skrivit flera gånger nu man är olika.
Jag blir inte sur för någon inte har tid för mig fast vi "bestämt" för mig är det drama som tonåringar ägnar sig åt.
Intressant! Jag känner två personer som a) känner sig väldigt ensamma och b) väljer bort folk, och när de bortvalda blir ledsna, säger att de inte orkar med ”drama” avslutar de få nära relationer de har.

Gör man andra ledsna, så får man ju drama i sitt liv. Eller så får man vara ensam, då blir det lugn och ro.
 
Jag som vuxen ser det som mer tonårigt att tycka att andra skapar drama för att nån beter sig just som en egoistisk tonåring.

Jag har nog ganska normala förväntningar på hur vuxna ska bete sig och i det ingår att man försöker hålla på det man kommit överens om.
Ja, jag ser det som en aning tonårigt att fritt välja tid/ datum, och sen omboka det typ fyra gånger i rad. För att sen avboka. Och sen börja om igen.
 
Jag träffar väldigt få som har småbarn tycker barnen är sjuka 90 procent av tiden.
Tycker också det är vanligt att folk med familj går in helt i familjen och inte längre tycker det är så viktigt att träffa vänner.
Om du ofta avbokar för att du inte har lust, aldrig vill boka in i förväg, och generellt är tydlig mot de du träffar att det gör dig detsamma om de är där, så kan ju det bidra till att de inte heller prioriterar dig. När man har småbarn så har man ju mindre ledig tid, och då försvinner väl de där som inte tyckte det var så viktigt att ses lätt. För ingen av parterna prioriterar att hålla kontakten.

Småbarnsföräldrar har ju också vänner, så att de inte fortsätter vara vän med dig betyder inte att de är vän med någon.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 276
Senast: monster1
·
Övr. Barn Jag har just dumpat en tidigare vän. En vän som försvann för ca 8 år sedan när hen skaffade barn. Den enda kontakten var när jag besökte...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 963
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp