Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

JIIIPPPPIIIII !!!!!!!!!!! :banana::bump::banana::bump::banana:

Nu har vi fått vårt föl, se bilder

http://www.pixbox.se/pic_show_id21076216.html


Ett hingst föl! Han kom mellan kl 8.35 och 9.00. Allt gick bra! Han har precis kommit upp på benen (försökte i två timmar innan det gick) och börjat dia lite. Han har hittat rätt ett par gånger men sedan går han förbi till svansen i stället :)

Tack för allt stöd!!!!:love:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

GRATTIS!!!
Inget har kommit här ännu.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Tack!
Då måste det vara nära för din har ju haft värkar längre än min... Hoppas ikväll...
 
Sv: Väntans Tider - del 3

GRATTIS till lilla killen.........

Idag när jag var ute tyckte jag mig se små små vaxproppar, men kan vara jag som så gärna vill att det ska vara på gång, idag är det dag 327 så snart.....får vi hoppas.

Nu e det bara vi andra som går i väntans tider......
 
Sv: Väntans Tider - del 3

GRATTIS! Vilken fin hingstunge du har fått. Det gick ju snabbt o lätt.
Hoppas alla vi andra som vakar får det lika smidigt.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag hoppas det också. Var vaken till 05 inatt sedan minns jag inget fram tills nu & inte heller vaknade jag utav klockan.
Då tänkte jag att nu så är det klart när jag gick ner. Nej då ingen fölis här inte...
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Tack allihopa!

Nu ska jag nog försöka sova någon timme jag med precis som fölis gör:)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Sorbisen: Men håller hon på att baka om stofölet till en hingstrackare :eek: ?? Nu får hon allt ta o klämma ur sig den lill*, tant häst här börjar ju nästan komma ikapp ju.

Alltså.. jag vet inte riktigt vad hon håller på med. Ena stunden är hon riktigt "fölsjuk" för att i nästa ögonblick vara helt normal igen. Nu tror jag inte att det är så många dagar kvar för hon är riktigt stenhård i hela juvret idag och det har hon inte varit förut på dagtid plus att hon är riktigt lättmjölkad. När hon ställde sig i viloställning med bakbenet så sprutade det en jättestråle genomskinlig vätska. Hoppas hon kommer före din i alla fall för så många dagar kan hon väl ändå inte gå över :eek:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Stort grattis till en fantastiskt söt unge. VARFÖR DU OCH INTE JAG!!! :D nej då, skoja bara. Jätteskönt att det gick så bra alltihop, ser fram emot fler bilder på underverket.

Jaha ni andra ska vi börja sätta pengar på vem av oss som får först, eller kanske sist. Typ vem kan baka bebben längst, juvelen ligger ju bra till. Vi hörs väl ikväll och inatt. Ska nog drämma till med friterad camenbert (ehhh stavning) med hjortronsylt ikväll. Slå det om ni kan :D
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag paketerar in mig i husvagnen med
Anne Rice - De dödligas förförelse
Jag ligger ju bra till på bukes vakrekord, 28 dagar. Har vakat sedan dygn 328 och det är 353 idag, så det är bara att räkna.

Ni får gärna smaska på en massa gott åt mig.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Alltså.. jag vet inte riktigt vad hon håller på med. Ena stunden är hon riktigt "fölsjuk" för att i nästa ögonblick vara helt normal igen. Nu tror jag inte att det är så många dagar kvar för hon är riktigt stenhård i hela juvret idag och det har hon inte varit förut på dagtid plus att hon är riktigt lättmjölkad. När hon ställde sig i viloställning med bakbenet så sprutade det en jättestråle genomskinlig vätska. Hoppas hon kommer före din i alla fall för så många dagar kan hon väl ändå inte gå över :eek:

Min betedde sig som din ca 1 1/2 dygn innan hon fölade. Från och ha varit konstant trött och hängt började hon få värkar (om det är det du menar med fölsjuk) för att i rask takt gå ut i hagen och beta. In igen och vila samt se bekymrad ut och sedan glatt ut och äta igen... Så nog är det nära...
 
Sv: Väntans Tider - del 3

jag sätter en peng på att jag får sist :devil: och juvelen först,det borde vara hennes tur nu och jag har ju några dagar kvar innan jag är i fatt henne på dagar och så tror jag min häst bestämt sig för att inneha årets vakrekord.

Här droppar mjölken fortfarande (tack o lov att den slutat spruta) reffen ligger på 11,men sen i går kväll har hon flaggat mycket med svansen,idag har hon frivilligt tillbringat större delen av dagen inne och jag förstår varför,det är ju stekhett (i skrivande stund 27,6 g i skuggan) så vi tog en "gemensam" dusch och så släpade jag ut henne till betet så jag kan köra ner o lasta in dom sista höbalarna
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Min betedde sig som din ca 1 1/2 dygn innan hon fölade. Från och ha varit konstant trött och hängt började hon få värkar (om det är det du menar med fölsjuk) för att i rask takt gå ut i hagen och beta. In igen och vila samt se bekymrad ut och sedan glatt ut och äta igen... Så nog är det nära...

Ja, det är det jag menar med fölsjuk. Man ser på hästen väldigt väl när hon har förvärkar. Hon sätter ner huvet i marken, ser ut som en märla över ryggen och hissar upp svansen i en tjusig båge. Hon kan hålla på så bra länge för att sedan vara helt normal. Sådär har hon hållit på nu i att antal dygn men det händer inget mer. Ska snart ut igen och kolla henne så jag återkommer med en rapport senare.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

kanske min hinner för då :devil:

fast det är ju en del kvar att göra har nämt åt hästen om juvren så hon är medveten om att dom behövs :D
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Finns det ingen tråd om fölens utveckling? Samt frågor om dem?

Hade varit kul att följa dem någon månad och se...

Mitt sto är verkligen ängsligt över sin lilla underverk. Han gick ut en liten runda och då började min shettis kalla på honom från hagen bredvid-han gick dit och höll på att trassla in sig i tråden. Mitt sto blev en anning nervös då.

Har dem inne i boxen nu för vill att de ska ha lite mer band till varandra, ska släppa ut dem ikväll en runda. Han springer runt henne i boxen och då gnäggar hon åt honom:).

Har någon erfarenhet av att ha dem ute/inne?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hoppas hon kommer före din i alla fall för så många dagar kan hon väl ändå inte gå över :eek:

Det får vi väl hoppas att hon inte gör! :D (kniper alltså) Låter ju som att hon är liiiite mer på g nu iaf.håller en tumme i natt!
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans Tider - del 3

Nu ska jag snart åka till stallet igen. Jag har vakat sen dygn 322 (tror jag, börjar redan tappa tidsuppfattningen :p) Och jag börjar känna mig desperat! Nu får fölet ta och komma!!! Hon är ganska normal i hagen, dock blir hon inte orolig om hon går själv och inte ser den andra hästen, innan blev hon helt nipprig, kan det vara ett tecken?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Precis sådan är min också. Hon bryr sig numera inte ett jota när jag tar ut den andra hästen. Bemödar sig möjligtvis om att gnägga lite tyst när han kommer tillbaka.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Min är nu på dygn 325 & hon har tidigare ju gått 334 dagar exakt samma hingst & olika kön...
Nu har hon varit färdig ett tag... Och jag tror det bara är en stor brak skit som finns i magen på henne nu :D.
Jag väntar & väntar.
Hon lägger sig ner & har värkar sedan ligger hon & pratar med fölet som ston gör när dom fölat....
Så min brak skit stannar nog till nästa år i magen känns det som...:idea:
Tyckte till och med i morse att hon inte såg dräktig ut längre utan rotade runt i spånet efter föl... Men hittade inget. Men sedan när hon kom ut så såg jag att hela modellen ändrat sig. Den ligger mer på djupet än på bredden...
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 326
Senast: Cambrie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 971
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 737
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 809
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp