Hur gamla brukar valparna vara innan uppfödaren meddelar valpköpare att en valp är tilldelad dom?
Jag, nojig, nä? :angel:

Jag gissar 4-6 veckor?
Menar du att ni får valp över huvud taget eller vilken valp det blir?

Oavsett kan det nog skilja väldigt mycket. Som uppfödare vill man först och främst veta att alla valparna klarar sig. Sedan beror det på hur urvalsprocessen sker. Och till sist om någon har speciella önskemål och om uppfödaren själv ska behålla något.

Jag var och tittade på valpar för ett par dagar sedan. Att jag får en valp är klart Men vilken blir nog inte färdigt förrän strax innan leverans.
 
C6D1F726-E242-4C0F-971F-A2B5656B19FA.jpeg

Första dagen som valpvakt. Mestadels sovande. Har dock glömt bort hur ofta och snabbt man måste springa ut med en sånhär liten parvel:p
 
Vi börjar hitta varandra nu jag och Åysan, så kul!

Allt bättre samarbete kring föremål och leksaker, nu kommer hon oftast tillbaka med dem utan större funderingar. Bromsen fungerar allt bättre också. Gasen börjar bli mer reglerbar.

Det funkar bra hos hundvakten också vilket är skönt.

Tänderna trillar sakta med säkert ut och några vuxentänder är redan på plats.

Hon blev 4 månader i lördags, ca 43 cm hög och 13,6 kg tung, som en "normalstor" vuxen tik redan :angel:

Nästan omöjligt att fota en svart hund men här var ett halvdant försök:
O1n0LxyI_tBZDcjU5EPiErcsNpmz7uGgBSMHT0Pe49TAS580xoO8N5z0EdxL8Z4Ay-PdSv_j8gIMXZNNEKHB2z7daR6USH32e8cs_3VsNud1QisWK2nwVj-g-y6cpRDqQblfHj_K4PA24YAlAg9Xkm2s6MF0HuFmevYe7Aq9b3g-MmL_PRdWQyqYUq2Hq8k-rpop-YVMCtrUYTitmLV_sfMjqjtuLTkcoznggWCA5mZSfJiCRfbFaijfM-5ihuCcmp130TyOTTUAz18wE65EIHet9IcU_Dunp44UVpcESSlwmQta8yrksTHVYdMsmxfT1mbiF4Nk-FuhnuHZxfoUUVlk5T5WM3HRqGW6W0WVZAVBhfz-wKvJ5h39V6gsyizSuW_yiXyDxBLGCYV3pH0YSWqk4_uO9cVuaeZpniAYlqRNurtmiaQshXzFoWdAv7129Hxm2bVBIsjX2rbAqCH0qQmBTUMEs-NEGzVGSsPiACDEUktncdM_CudacbF6YxEbOipFCWeD2loOyGyI1luefgLRodXcXQWKaxLBni47B4XCs3FmT6fwNyhZMzt2EugoGYyKP4k96heYRVFRv-YpzfRAGsJgl40sb_P29_tKXFLENrwx6r2sma7-MGZZ9ouR0rEp7XFFEcVCzXxi7GtH9eg6VkguOoE5wTswXssd23uOhtG5m0PRBt9ZGl-Z3x4=w1410-h1057-no
 
Längtar till tänderna faller ur ordentligt på Elda - hon har tappat en liten fjutt i underkäken än så länge. Hon är ta mig tusan värre än en bäver. Förut kom hon in med en 2 meter lång gren på 2 cm i diameter som hon gnagt av från fjärilsbusken.....pjuh :banghead: jag dammsuger 1-2 gånger per dag för allt i växt-väg hon släpar in här. Mina rabatter och buskar krymper i omfång :p
Tänk att en valpuschling stor som ett halvt äpple hög kan stöka till så mycket :cautious:
 
Menar du att ni får valp över huvud taget eller vilken valp det blir?

Oavsett kan det nog skilja väldigt mycket. Som uppfödare vill man först och främst veta att alla valparna klarar sig. Sedan beror det på hur urvalsprocessen sker. Och till sist om någon har speciella önskemål och om uppfödaren själv ska behålla något.

Jag var och tittade på valpar för ett par dagar sedan. Att jag får en valp är klart Men vilken blir nog inte färdigt förrän strax innan leverans.

Att vi får en valp öht.... jag håller tummarna men förstår också att med bara 3 tikar (den fjärde är redan bortlovad till hanhundsägaren) att vi kanske blir utan denna gång....
 
Jag har verkligen blivit lite hemmablind gällande Igor. Träffade en kompis för en promenad med hundarna idag och hon hade inte träffat Igor på drygt en vecka, och tyckte att han hade vuxit massor. Jag höll inte alls med utan har snarare känt att han stannat i växten (även om jag märker att han växer ur selen snart). Var tvungen att väga honom och han har gått från 8 kg till 10 kg på en månad och är fortfarande slank och fin så något har uppenbarligen hänt :D

QadiBbw.jpg

1ZQ2q6X.jpg

Så galet glad över denna skrutt. Fick verkligen drömvalpen jag önskat mig :heart
 
4 tänder nere och 2 uppe är väck :D snacka gluggen :rofl:
Hon är rätt tidig, då hon bara är 3,5 månad. Men nya är på väg fort upp i underkäken. Jag längtar till den dagen då huggisarna åker väck, för jäklar så vassa dom är.....men dom är ju typ de tänder som nästan åker ut sist.
IMG_5800.jpeg
 
4 tänder nere och 2 uppe är väck :D snacka gluggen :rofl:
Hon är rätt tidig, då hon bara är 3,5 månad. Men nya är på väg fort upp i underkäken. Jag längtar till den dagen då huggisarna åker väck, för jäklar så vassa dom är.....men dom är ju typ de tänder som nästan åker ut sist.
Visa bifogad fil 56421

Ja Penny som är född samma dag har inte tappat sin första tand ens en gång. Jag längtar tills de sylvassa nålarna är väck, helt klart.
 
Åh igår föddes vappisarna. Otroligt att få följa födseln med snudd på live-uppdateringar från uppfödarens vän som var med. Det gick smidigt på ett par timmar från start till slut, och ut kom fem tikar och en hane, alla pigga och hungriga. Massor av vitt på dem. Nu håller jag alla tummarna och tårna att de får fortsätta må bra och växa på sig allihop.
 
Just pratat med uppfödaren och en tik går tillbaka till hanhundsägaren. Den andra tiken är lovad till en organisation som tränar upp servicehundar och de sista två tikarna är också tingade men eftersom dom baraär typ en vecka gamla nu såkan "allt hända" och vi är näst på listan om.någon drar sig ur........
 
Tredje gången på kurs. Emiron gnällde sig igenom precis hela lektionen :meh: Tror knappt han var tyst i 5 min ens... Skulle inte samarbeta öht med någon övning. Det enda som gick hyfsat bra var inkallningsövningen med leksak som belöning/motivering. Han ville inte ta godis, fick kämpa som en jäkel för att leka igång honom med leksaken. Han skulle bara snurra rundor, gnälla och glo på de andra hundarna. Tonåringar alltså...
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 779
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 490
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp