Bukefalos 28 år!

Vantar med spanning...

Jag hade blivit galen pa grannen...fy! Men det finns manniskor till allt - tyvarr!!

Beratta hur det gar.
 
Nu har hovslagaren varit har! Var in i hagen igar med lite majskross och morotter och dom om min forvaning nar ena marren trippar fram till mig pa natta, runda hovar! De har fortfarande en del sprickor men det ar val bara att forvanta sig.

Tyvarr sa har den marren gatt ned en hel del i vikt sen i hostas, hon sag ratt sa fin ut i somras men nu petar hofterna och revbenen ut. Som tur ar sa ar hon den enda som frivilligt kommer fram till mig sa jag kan ge henne lite extra. Jag har inte sett till marren med folet pa snart tva veckor, forhoppningsvis har han salt dom eller skickat ivag dom till ett stall nagonstans. Nagot vindskydd har jag inte heller sett till.

Men, men, att hovslagaren kom ar ju iaf ett steg i ratt riktning!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 504
Senast: 95johsv
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 550
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
941
Senast: Rosett
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 125
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp