Jillybean
Trådstartare
pa vad som ska handa nu. For tva veckor sedan anmalde jag min granne till Djurskyddsforeningen. Jag har lange retat mig pa hans satt att ta hand om sina djur och for drygt en manad sedan kom droppen som fick bagaren att rinna over. Han har ett 40-tal kossor och tre ston som gar tillsammans pa ca 20 hektar. Han utfodrar de inte som han ska och det hander ofta att korna hoppar (det ar sant, jag trodde inte mina ogon nar jag sag det, staketet ar ju anda dryga metern hogt!) over pa var sida for att komma at vart gras. Hastarna har sakert inte sett en veterinar pa aratal, jag vet att de definitivt inte sett roken av en hovslagare pa minst lika lange, deras hovar ar sa langa att tarna borjat krulla uppat. Droppen var nar en av dem folade, ett jattegulligt litet hingstfol. Den har lille kraveln gar alltsa ute dygnet runt, de har inte ens ett vindskydd att ga in i
Nar han var drygt tva veckor gammal hade vi riktigt busvader en dag, blasigt, underkylt regn och minus4 grader. Jag tankte pa honom hela dagen pa jobbet och nar jag kom hem hade jag lyckats varva upp mig rejalt. Jag ringde Djurskyddsforeningen och lamnade ett meddelande pa telefonsvararen dar jag forklarade situationen. I onsdags sag jag fyra personer komma gaendes i hagen, agaren och hans dotter och tva andra karlar. Jag holl tummarna och holl utkik for att se vilka de var och mycket riktigt, nar de akte forbi har stod det Brockville SPCA (Brockville Djurskyddsforening) pa trucken!

Forhoppningsvis kommer det nu att ske lite andringar i hagen!

Forhoppningsvis kommer det nu att ske lite andringar i hagen!