Varför existerar ens WoW - Störiga saker vi stör oss på, del 15

Det har jag frågat mig många gånger...
"Jag ska bara spela en instans". Tre timmar senare, fortfarande inte klar och jag väntar..
Det är så störande, förstår inte hur vuxna människor kan vara så besatta av ett spel
 
Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
 
Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
Men då är det ju inte spelen du stör dig på, utan människor som inte kan prioritera mellan sina intressen och annat. Finns ju folk som gör det med massa andra saker också.
 
Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
Då har personen ett beroende. Stör dig gärna på det istället. Jag är social och har inga problem med tider eller prioriteringar trots spelande.
 
Då har personen ett beroende. Stör dig gärna på det istället. Jag är social och har inga problem med tider eller prioriteringar trots spelande.
Man behöver inte alls ha ett beroende för det, man kanske bara är tidsoptimist eller "jagskabara"som person. Eller för den delen har lätt för att glömma tiden när man har kul..

Händer mig rätt ofta - både med spel och andra hobbys.
 
Nej, varför skulle det vara fel på personen? Tycker det är rätt gräsligt att säga att det är fel på en annan människa.
Dra inte förstora växlar på en formulering.

Det är inte spelets fel att en person blir sittande utan att kunna lämna och prioriterar spel framför annat. Den enda som kan öra något åt det är personen själv. Inte spelet.
så skyll inte på spelet.
 
Dra inte förstora växlar på en formulering.

Det är inte spelets fel att en person blir sittande utan att kunna lämna och prioriterar spel framför annat. Den enda som kan öra något åt det är personen själv. Inte spelet.
så skyll inte på spelet.

Fast nu bygger spelet på att man spelar i lag och det anses fult att lämna. Alltså går det inte lämna hursomhelst.

Att säga att det är fel på personen som spelar tycker jag är ett bra mycket större övertramp än att inte gilla spelet.
 
Senast ändrad:
Nu vet jag inte hur WoW fungerar, men det verkar som att det tar tid och inte går att lämna spontant? Då är det ju inte så olikt hästarna. Sen finns det alltid folk (inkluderar mig själv) som är tidsoptimister, men det är ju inte fel på sporten för det.

Skillnaden är att man ofta har lite mer planering bakom häst, åtminstone har jag det i och med att det kräver att jag transporterar mig till stallet.
Då har man inga andra planer under tiden man är i stallet. För mig är det stor skillnad.
 
Skillnaden är att man ofta har lite mer planering bakom häst, åtminstone har jag det i och med att det kräver att jag transporterar mig till stallet.
Då har man inga andra planer under tiden man är i stallet. För mig är det stor skillnad.
Fast de jag känner som spelar mycket gör precis så som du säger att du gör; planerar, schemalägger, och har god rutin och gränsdragning kring sitt intresse. Just för att de spelar i lag, vilket kräver planering flera veckor i förväg för att det ska klaffa för alla. Låter i mina öron bara som att du har att göra med en person som är dålig på kommunikation/gränsdragning.
 
Nu vet jag inte hur WoW fungerar, men det verkar som att det tar tid och inte går att lämna spontant?

Det stämmer, och samma gäller för många andra spel, och speciellt såna som spelas online i grupp. Det är verkligen inte bara att pausa eller stänga ner hur som helst. Grundproblemet här är att personen inte håller koll på tiden, det rår ju inte spelet för. Blir faktiskt redigt trött på att se folk spy galla över spel bara för att de inte själva förstår sig på dem.
 
Skillnaden är att man ofta har lite mer planering bakom häst, åtminstone har jag det i och med att det kräver att jag transporterar mig till stallet.
Då har man inga andra planer under tiden man är i stallet. För mig är det stor skillnad.
Vanligtvis har man nog inga andra planer när man spelar ett sådant spel heller? Jag har flera gånger haft saker att göra efter stallet, typ hinna till en lektion. Tror inte att det är jättestor skillnad.
 
Fast de jag känner som spelar mycket gör precis så som du säger att du gör; planerar, schemalägger, och har god rutin och gränsdragning kring sitt intresse. Just för att de spelar i lag, vilket kräver planering flera veckor i förväg för att det ska klaffa för alla. Låter i mina öron bara som att du har att göra med en person som är dålig på kommunikation/gränsdragning.

Nej, han är inte dålig på att kommunicera, har inte dålig tidsuppfattning eller något sånt. Det är bara det att spelet (kan) tar sån oerhörd tid och är tydligen väldigt svårt att förutse.

Och igen, jag har ingenting emot folk som spelar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 442
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 210
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 435
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp