Varför har ni era djur?

Ankor har jag faktiskt funderat på. Eller pärlhöns.
Och skulle gärna ha ett par Jerseykor! :love: Men där sätter nog sambon stopp tror jag... :D
 
Nu är det ju tom regler på att gnagare ska ha sällskap! Det tycker jag är bra, tror inte att några flockdjur mår bra utan sällskap. Så i slutet av nästa vecka går tidsfristen ut för sambons allergi innan jag åker till Fäboden och tittar på bebisar. :D :love:
 
Åh, köper du också från fäboden! :)
Köpte mina två senaste kaniner därifrån.. Kanonställe! :bump:
 
Jag har tänkt börja! :) Det här marsvinet kom ju hit lite hastigt och oväntat som omplacering, men jag tänkte ta hennes kompis därifrån. Har bara hört gott om deras foder och djur!
 
Ja, bättre ställe får man leta länge efter! :)

Vad kul med två marsvin! Hade två stycken när jag var liten och kommer ihåg deras roliga läten! Väldigt.. Speciella.. :D
 
Tuva pratar i stort sett hela tiden redan nu (speciellt när man öppnar kylskåpet ;)), så undrar hur det kommer bli när hon får en polare att tjattra med. :D Då blir det nog livat i köket! Vet du om fäboden alltid har ungar till salu eller är det bäst att ringa och kolla innan?
 
Finns inget läte som låter likadant som ett marsvins pip! :D
Vet inte riktigt hur det är med marsvinen.. Hänger mest vid kaninerna.. ;) Men de brukar alltid ha kaninungar iaf. En eller ett par kullar.
Man brukar alltid höra en massa "miipmiipmiiiip" inne från marsvinsrummet, så de borde nog ha en del att välja på! :)
 
:D Här hör man inte bara pip, är det kel så kuttrar hon som en duva, lyfter man henne tjuter hon som om man skulle äta upp henne. :rofl:
Ok, jag kan ju ringa och fråga för säkerhets skull. Blir en bit att åka för att bara köpa foder. :D
 
INTE PÄRLHÖNS DÅ FLYTTAR DIN SAMBO GARANTERAT !!!!! Glömde skriva att jag har haft sådana. Har äntligen lyckats förtränga kräken! :mad:
 
*1 hermelinhona (gosedjur)
*1 marvsinshane (gosedjur)
*2 hundar (labbe och blandis, båda grabbar, har alltid haft hundar)
*1 halvblodssto (som är mitt allt, tävlas och tränas i dressyr)

Jag gillar djur helt enkelt! :)
 
Hon som äger fäboden har väl runt 20 egna avelsmarsvin så det brukar alltid finnas ungar. Hon köper även in från andra uppfödare om det saknas. Men om det är nåt speciellt du vill (ras, färg) ha är det ju bra att fråga först. :)
 
Har en marsvinshane. Han är ensam men tror inte det skulle fungera med en till. När han var liten med sällskap i marsvinsburen var han inte direkt populär :smirk: Han sprang över de andra medan de låg som i en boll och sov :D. Men ibland får han sällskap av hundar och katter. Helt orädd går han fram och ska nosa på den (det kvittar hur stor den är eller om den morrar, han ska dit). Tröttnar han på att nosa biter han den i nosen :o Tror inte det finns instinkter kvar i stackarn :smirk: Men han verkar inte vara ensam, han äter glatt och mycket och står i vardagsrummet så det är nästan alltid någon i närheten av han. Sen är han uppe ett bra tag på kvällen och ser på tv ;) Väldigt lätt att ha att göra med utom att han hatar att klippa klorna, har fortfarande sår på händerna :crazy: Annars hälsar han alla glatt med ett högt brandlarmstjut på morgonen (eller när en påse prasslar :smirk:) och går tillochmed direkt och sover när man släcker ljuset :angel:
 
Jag har två nymfparakiter.
Varför jag har dom?
För att det är viktigt för mig att ha djur i min närhet. Det är tryggande och får mig att må bra.
Kändes verkligen tomt de åren jag inte hade något husdjur, så jag är glad att vi skaffade fåglar(min pappa blev pälsallergiker så vi fick sälja katten).
 
Jag ska iofs dit på måndag och köpa några säckar spån. Kan spana lite på hur många småttingar det finns då om du vill?
 
Ja, det har de haft förut iaf, så de har de nog ganska garanterat! :) Ska kika imorgon så kan jag PMa dig sen!
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 126
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 761
Senast: Pudlan
·
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Senast: Dandylinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp