Varför vill folk ha en partner?

Jag har i och för sig aldrig varit kär heller. Någon crush har jag haft men det är ju mest roligt och inte på allvar.
 
Men hur känner man kärlek? När jag varit förälskad så har det varit hemskt. Jag vill aldrig känna så mer.
Man kan inte tänka sig livet utan den andra personen.
Och man vill vara nära varandra hela tiden.

Vi har 6 rum i huset med varsitt kontor men tränger ändå ihop oss i soffan med varsin laptop när vi jobbar på datorn.
Jag har släpat ner min bokföringsdator till TV-rummet för att komma närmare min sambo.
 
Det blir för utlämnande att säga mer. Men jag har trauman som aktiverades.
Det är alltid väldigt skört att blotta sig för en annan person, och man blir liksom öppen för att riskera för att bli sårad. Men kärlek brukar oftast ge mer än det tar att bli sårad, så att man hellre väljer att ha varit kär och tillsammans än inte varit det alls så att säga.

Det känner jag själv även om det slutade med att han försvann. Jag fick ändå uppleva det. Det slutade på värsta tänkbara sätt, men jag hade gjort om det även om jag vetat hur det skulle sluta.
Men jag förstår om du inte vågar det!
 
Då är du helt enkelt inte redo för en partner, kanske också något att ta upp under terapin? Du har ju redan provat på förhållanden utan kärlek och det var ingen hit.
Nej, inte med den här terapeuten. Vi jobbar bara med blodfobi och det finns inte tid till annat. Får lösa det sen.
 
Det är alltid väldigt skört att blotta sig för en annan person, och man blir liksom öppen för att riskera för att bli sårad. Men kärlek brukar oftast ge mer än det tar att bli sårad, så att man hellre väljer att ha varit kär och tillsammans än inte varit det alls så att säga.

Det känner jag själv även om det slutade med att han försvann. Jag fick ändå uppleva det. Det slutade på värsta tänkbara sätt, men jag hade gjort om det även om jag vetat hur det skulle sluta.
Men jag förstår om du inte vågar det!
Jag vill aldrig göra om det.
 
Ok
Det skulle för mig bli ett väldigt tomt förhållande om vi bara skulle behöva hitta på saker alltid och aldrig kunde göra våra vardagliga bestyr i vardagen inför varandra. Ett krystat förhållande.
Fast det är ju inte alls vad jag far efter.
Ingenstans har jag sagt att hitta på saker är det enda kittet i ett förhållande.
 
Fast det är ju inte alls vad jag far efter.
Ingenstans har jag sagt att hitta på saker är det enda kittet i ett förhållande.
Det var det du anmärkte på i mitt inlägg. Att jag menade att sambo är enda sättet att vara ihop på bara för att jag pratar om det vardagliga livet.
 
Blir inte det lite svåråtkomligt?

Och framför allt väldigt konstigt om ens partner faktiskt är kär i en. För mig skulle det kännas väldigt fel att vara ihop under den premissen. Plus att jag skulle själv inte vilja att någon var ihop med mig utan att älska mig.

Edit: Jag har gjort slut med en kille som på papperet var så nära en perfekt partner en kunde komma... för att jag inte var kär.
 
Låter ju för mig som att du skulle behöva vänner snarare än ett förhållande.
Jag har försökt skaffa vänner sedan jag var 15 och har liksom inte lyckats än. Fyller 50 i höst.

Och även om jag skulle lyckas hitta vänner så kommer jag ändå att få vara ensam större delen av tiden.
 
Och framför allt väldigt konstigt om ens partner faktiskt är kär i en. För mig skulle det kännas väldigt fel att vara ihop under den premissen. Plus att jag skulle själv inte vilja att någon var ihop med mig utan att älska mig.

Edit: Jag har gjort slut med en kille som på papperet var så nära en perfekt partner en kunde komma... för att jag inte var kär.
Det där känner jag också. Jag har varit föremål för obesvarad kärlek förut och det är lätt att känna sig riktigt usel, av någon anledning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 740
Senast: Gunnar
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 207
Senast: Amha
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 795
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • The Eras tour Stockholm
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp