Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grynet sover knappt 2h utspritt på dagen, om vi inte går promenader för då sover hon så länge vagnen rullar. Tidigare somnade hon för kvällen runt 20 och sov till 04-05, åt och somnade sedan om till 08. Nu är hon supertest kl 19 och gråter ca 1 h innan hon somnar helt utslagen, vaknar runt 24-01 och vill äta, vaknar sedan 4 igen och vill äta för att sedan vilja gå upp kl 06.jag hoppas att det bara är en fas som snart går över. :( Grynet har fått hemmagjord gröt till frukost några veckor och ska nu börja ge det på kvällen med tänkte jag. Vi har det så mysigt när vi äter frukost tillsammans! :):love: Jag Hoppas det kan hjälpa henne att sova bättre om hon får lite mer på kvällen. Annars ammar hon bara. :)
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?

Vi har precis börjat nosa på det där med gröt de senaste dagarna. Vi har inte så bråttom med att hon ska äta så hon får typ 1/4 smakportion som hon får sitta och kleta med, tror inget direkt hamnat i munnen än :p Hon har fått det på morgonen hittills under tiden jag äter frukost. Men skulle jag välja en måltid att helt byta ut till gröt så hade jag nog gett det mitt på dagen om det fick henne att få lite matkoma och somna lättare, alt. på kvällen för att skjuta på eller slippa nattamningen :)
 
O åt och sov sig igenom hela babymassagen, fick typ bara av honom kläderna. Men det var rätt mysigt ändå.

Sen var vi uppe på sjukhuset och hämtade ersättning fick både puramino och nutramigen lgg. Så skulle jag ringa om recept. Känns bra.
 
Douglas har bestämt sig för att gröten är god om det fruktpuré på så från i förrgår äter han en portion morgon och kväll (ingen bestämd mängd dock för orkar aldrig mäta utan kör lite vatten och pulver på känn :p och häller på lite puré, han brukar äta upp iaf). Han smakar en hel del på vår mat också och i övrigt ammar vi fritt.

Vilken frihet det är att han börjat sitta själv, han roar sig långa stunder på golvet nu :bow: Idag fick han sitta på ryggen i selen för första gången, somnade nästan direkt och sov 1 timme.

Gällande sovning så sover han oftast 12 timmar ca på natten med ungefär 3 amningar. På dagen sover han 3-4 ggr mellan 20 min - 2 timmar. Dom långa sovningarna på dagen blir av om vi är ute och promenerar annars blir det kortare.
 
O somnade i barnvagnen idag :eek: Är fortfarande nästan lite i chock. Först fick han somna hos pappan i manducan men sen la vi ner honom i barnvagnen och då somnade han om efter någon km. Kan bero på katastrofnatten med uppvak i snitt var 40 min men ändå. Känner att det var ett stort framsteg :D

Bilåkning är ff katastrof dock. :(
 
Hu, vi har stökiga nätter här hemma just nu. Vi strechar Ellas tungband var fjärde timma dygnet runt vilket innebär att vi väcker henne ca. 3 ggr per natt med tillhörande sövning efteråt. De senaste nätterna har hon även vaknat skrikandes nångång emellan varje stretchtillfälle och då behövt tröstas och ammas och hinner ofta inte somna om mer än en liten stund (om hon hinner somna om alls) innan nästa stretch.. :down: Känns som om man har en spädis igen när man är vaken mer är vad man sover om natten :arghh:
Ska bli skönt att kunna trappa ner strechandet under nästa vecka både för henne och oss och så ska Ella till kiropraktorn för att korrigera kroppen så får vi se om vi får ännu mer effekt av klippet sedan :)
 
Hu, vi har stökiga nätter här hemma just nu. Vi strechar Ellas tungband var fjärde timma dygnet runt vilket innebär att vi väcker henne ca. 3 ggr per natt med tillhörande sövning efteråt. De senaste nätterna har hon även vaknat skrikandes nångång emellan varje stretchtillfälle och då behövt tröstas och ammas och hinner ofta inte somna om mer än en liten stund (om hon hinner somna om alls) innan nästa stretch.. :down: Känns som om man har en spädis igen när man är vaken mer är vad man sover om natten :arghh:
Ska bli skönt att kunna trappa ner strechandet under nästa vecka både för henne och oss och så ska Ella till kiropraktorn för att korrigera kroppen så får vi se om vi får ännu mer effekt av klippet sedan :)
Hur stretchar man tungbandet? O_o
 
Hur stretchar man tungbandet? O_o
Man sticker in fingrarna så långt in man kan under den lilla tungan och lyfter mot gommen. Sen ska det masseras både i såret och under tungan så det är ingen särskilt rolig syssla för någon :( Det är för att inte såret ska läka ihop på fel sätt så man förlorar den extra rörlighet och lyfthöjd klippet gav :)
 
Lilla frö har sovit i sin säng under två nätter, resultatet är att jag sover som en kratta och hon som en prinsessa. Natten mot i går sov hon 20-05, natten mot i dag sov hon 20.30-? (Jag klev upp 04.30 för att åka och jobba och då sov både hon, junioren och sambon).
 
Vi pottar ju C och för det mesta så bajsar han i toan/handfatet, blir bara nån bajsblöja i veckan. Det är både för och nackdel haha! Imorse vaknade han 5 och var bajsnödig, jag gick upp med honom dock kom det inget så trodde på falskt alarm men han vägrade somna om så väckte sambon som fick gå upp, då kom det till slut. Men jag är väldigt trött just nu :wtf:
 
Älskar att fröken liten kan sova och ligga själv mer nu. Fick lämna bilen på service i morse och eftersom morsan har legat på sjukan så sket sig min skjuts hem igen. Så jag packade med barnvagn och tänkte gå på promenad i stan så länge, men det öser ner. Så nu sitter jag på McDonalds och väntar medans hon sover så gott i vagnen :up:

Nu får man fördriva tiden med telefonen fram till tolv :meh:
 
Älskar att fröken liten kan sova och ligga själv mer nu. Fick lämna bilen på service i morse och eftersom morsan har legat på sjukan så sket sig min skjuts hem igen. Så jag packade med barnvagn och tänkte gå på promenad i stan så länge, men det öser ner. Så nu sitter jag på McDonalds och väntar medans hon sover så gott i vagnen :up:

Nu får man fördriva tiden med telefonen fram till tolv :meh:

Har också lämnat bilen på service idag och har gått hem till mina föräldrars hus och ska fördriva tiden här tills jag kan hämta den. Det regnade som bara den hemma också så jag packade med ridregnrocken (bästa regnplagget nånsin, älskar den!) och vagnen med regnskydd och det var riktigt mysigt att promenera i regnet och blåsten. Kanske mest för att lillan somnade gott, men ändå :D
 
Jag har också lämnat bilen på service idag:rofl: Fick svärisarna till hjälp så dom kom och hämtade oss i stan så jag slapp gå och vänta i flera timmar (i ösregn och blåst) :up::bow: Bokade tvätt och städ av bilen också så det lär ju ta sin tid..
 
Varit hos sjukgymnasten idag. Fick beröm för träningen jag gjort. Känner mig mycket starkare men det är en lång väg kvar.

Bad sambon möta upp mig så vi kunde gå en promenad. När jag kommer ut har han ingen jacka, inget regnskydd till vagnen och har glömt kaninis (Os favoritgosedjur som gör att han kan vara i vagnen och underhålla sig själv). Så det var bara att gå hem igen för det fullständigt vräkte ner. :p
 
Har också lämnat bilen på service idag och har gått hem till mina föräldrars hus och ska fördriva tiden här tills jag kan hämta den. Det regnade som bara den hemma också så jag packade med ridregnrocken (bästa regnplagget nånsin, älskar den!) och vagnen med regnskydd och det var riktigt mysigt att promenera i regnet och blåsten. Kanske mest för att lillan somnade gott, men ändå :D

C hade också sovit gott nu på fm promenaden med sambon, hade trodde det berodde på regnet och blåsten :)
 
Vi kom hem pissblöta lite lagom strax innan stora syster kom från skolan. När vi torkat av oss och ätit lite lunch så somnade hon nu i min arm. Det är skitjobbigt att vara ute i skitväder :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 341
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 042
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 636
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp