Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken tyckte det var morgon redan vid fyra. Så hon låg i sin säng och höll låda, sambon snarkar som om det inte fanns någon morgondag och jag ligger i mitten och stirrar i taket. Lagom till fröken somnade vid sex igen så jag hade kunnat få några minuter i lugn så började hundens mage klaga högljutt så jag fick följa med henne ut i stormblåst och apkallt för att tugga några kilo gräs :meh:
När väl hon var typ nöjd så var det dax att väcka stora för att få henne till skolan. Awsome morgon :grin:

Har tid till bvc idag med. Måste dessutom köpa mer ersättning, den börjar ta slut. Tror jag ska testa någon annan denna gången, för jistanes vad hon fiser av NAN.:o:D

Låter som en fantastisk start på dagen! Jag ammade vid tre, insåg att sambon inte va i sängen, ingen fara med det om han hade varit föräldraledig idag men han jobbar en dag i veckan och hade somnat på soffan och glömt ställa larm. "Tur" att jag vaknade och kunde säga åt honom att ställa larmet, men jag kunde inte somna om sen :p
 
Låter som en fantastisk start på dagen! Jag ammade vid tre, insåg att sambon inte va i sängen, ingen fara med det om han hade varit föräldraledig idag men han jobbar en dag i veckan och hade somnat på soffan och glömt ställa larm. "Tur" att jag vaknade och kunde säga åt honom att ställa larmet, men jag kunde inte somna om sen :p
Ja vi är ju bara hemma ändå så vi kan ju sova hela dagarna, eller hur var det!?!? :grin:
 
Katastrofnatt i natt igen. Det längsta han sov var 2 h. Vet inte vad jag ska göra för att han ska sova bättre. Fick gå upp och gå med honom 2 gånger för han blev så ledsen. Han sover ju knappt på dagen heller.
 
Katastrofnatt i natt igen. Det längsta han sov var 2 h. Vet inte vad jag ska göra för att han ska sova bättre. Fick gå upp och gå med honom 2 gånger för han blev så ledsen. Han sover ju knappt på dagen heller.

Det låter som en klyscha men det kommer bli bättre... Din sambo kanske kan gå en promenad med O i em så kan du få sova lite och samla kraft?
 
Katastrofnatt i natt igen. Det längsta han sov var 2 h. Vet inte vad jag ska göra för att han ska sova bättre. Fick gå upp och gå med honom 2 gånger för han blev så ledsen. Han sover ju knappt på dagen heller.

Har du testat att ge ersättning efter att du ammat på natten? Kan han sova längre då?
 
V vaknade vid 00 med vad vi gissar var magont, lugnade sig lite efter ett par pruttar.

Sedan växlade han mellan att vilja sova utan kroppskontakt och amma fram till nästan 07.

I förmiddags gjorde vi av med ett par timmar på att åka till Uppsala och köpa en badrock :D Supergullig från Geggamoja.
 
Det låter som en klyscha men det kommer bli bättre... Din sambo kanske kan gå en promenad med O i em så kan du få sova lite och samla kraft?

Ja men det är skönt att bli påmind ibland. Ska vara själv tors-sön då sambon ska på grabbresa. Så kommer behöva varje minut av sömn. Hade tänkt skicka iväg dom en stund i kväll.:p

Sista babymassagen avklarad, har varit så mysigt att gå på!!
Sammy har däckat fullständigt som han gjort efter varje tillfälle, blir nog mycket för honom med alla intryck plus avslappningen av massagen.

O gillar det också. Sover som en stock efteråt. :D

Har du testat att ge ersättning efter att du ammat på natten? Kan han sova längre då?

Han ammar bara varannan var tredje gång han vaknar. Så tror inte att han är hungrig. Han sover ju bara korta stunder dagtid också.
 
Ja men det är skönt att bli påmind ibland. Ska vara själv tors-sön då sambon ska på grabbresa. Så kommer behöva varje minut av sömn. Hade tänkt skicka iväg dom en stund i kväll.:p



O gillar det också. Sover som en stock efteråt. :D



Han ammar bara varannan var tredje gång han vaknar. Så tror inte att han är hungrig. Han sover ju bara korta stunder dagtid också.

Är också själv tor-sön :eek:

Vi kan åka med men 75 mil natt mot fredag och sedan natt mot söndag igen känns inte helt schysst.
 
Stolt över lilla E som legat länge i vagnen i stan idag medans jag beställde tårtor och letade något att ha på mig på hennes dop på lördag.. (hitta inget, är en enkel, lite tight, icke skrikig orangeröd tröja att begära för mycket?)
Efter vi vart i stan åkte vi till Ica och handlade typ halva butiken kändes det som, blir å fixa massa smörgåstårta då vi får över 50 gäster :eek:
Men Ella verkar ha sitt livs gladaste dag iaf :rofl: Älskar tiden mellan utvecklingssprången!
 
Fy bubblan för gårdagen :wtf:

Väcka sonen - till förskola
Hem - fixa med papper till huset
Påbörja packning
Ringa kollega och hjälpa henne per telefon - blir inte klar
Hämta sonen - till doktorn på återbesök
Hem - ringa upp kollegan igen och fortsätta
Gå till BVC med flisan för vaccinering
Gå hem i värsta hagelskuren :down:
Upptäcka att det regnar in kraftigt i vardagsrummet där all elektronik står
Hämta skål, stå och hålla, få tag på entreprenören och mannen, hålla tummarna för att flisan sover tills ngn kommer
Få mjölksyra, ringa och fråga var de tar vägen
Lämna över till mannen och entreprenören som tätar (tar en evighet)
Fortsätta packningen
Ge upp hoppet om att komma iväg i tid och värmer matlådor till middag
Lämna över barnen till mannen, packa bilen
Packa ut familjen
Åka till Coop för att köpa nya nappar till flisan samt dricka till oss andra
Blir avsläppt medan mannen ska tanka
Glömmer napparna
Tanken ur funktion :down:
Påbörjar resan på 24 mil
Kommer 2 mil, flisan ont av sprutorna
Försöka rota fram alvedonen (längst ner :meh:)
Hunden akut kissig :cautious:
Kommer 2/3 delar, byter av med mannen som sovit lite, tankar, hunden akut bajsig, hund upptäcker katt, hund behöver inte bajsa längre :banghead: vill dock leka :banghead: klockan är nu 23:20 = jag vill inte leka :meh:
Försöker halvsova sista biten, går sådär
Kommer fram 23:55
Trött

Åh ja vi skulle varit framme strax innan 21........ :cautious:
 
Fy bubblan för gårdagen :wtf:

Väcka sonen - till förskola
Hem - fixa med papper till huset
Påbörja packning
Ringa kollega och hjälpa henne per telefon - blir inte klar
Hämta sonen - till doktorn på återbesök
Hem - ringa upp kollegan igen och fortsätta
Gå till BVC med flisan för vaccinering
Gå hem i värsta hagelskuren :down:
Upptäcka att det regnar in kraftigt i vardagsrummet där all elektronik står
Hämta skål, stå och hålla, få tag på entreprenören och mannen, hålla tummarna för att flisan sover tills ngn kommer
Få mjölksyra, ringa och fråga var de tar vägen
Lämna över till mannen och entreprenören som tätar (tar en evighet)
Fortsätta packningen
Ge upp hoppet om att komma iväg i tid och värmer matlådor till middag
Lämna över barnen till mannen, packa bilen
Packa ut familjen
Åka till Coop för att köpa nya nappar till flisan samt dricka till oss andra
Blir avsläppt medan mannen ska tanka
Glömmer napparna
Tanken ur funktion :down:
Påbörjar resan på 24 mil
Kommer 2 mil, flisan ont av sprutorna
Försöka rota fram alvedonen (längst ner :meh:)
Hunden akut kissig :cautious:
Kommer 2/3 delar, byter av med mannen som sovit lite, tankar, hunden akut bajsig, hund upptäcker katt, hund behöver inte bajsa längre :banghead: vill dock leka :banghead: klockan är nu 23:20 = jag vill inte leka :meh:
Försöker halvsova sista biten, går sådär
Kommer fram 23:55
Trött

Åh ja vi skulle varit framme strax innan 21........ :cautious:

Lät som en mindre bra sag...
 
Fy bubblan för gårdagen :wtf:

Väcka sonen - till förskola
Hem - fixa med papper till huset
Påbörja packning
Ringa kollega och hjälpa henne per telefon - blir inte klar
Hämta sonen - till doktorn på återbesök
Hem - ringa upp kollegan igen och fortsätta
Gå till BVC med flisan för vaccinering
Gå hem i värsta hagelskuren :down:
Upptäcka att det regnar in kraftigt i vardagsrummet där all elektronik står
Hämta skål, stå och hålla, få tag på entreprenören och mannen, hålla tummarna för att flisan sover tills ngn kommer
Få mjölksyra, ringa och fråga var de tar vägen
Lämna över till mannen och entreprenören som tätar (tar en evighet)
Fortsätta packningen
Ge upp hoppet om att komma iväg i tid och värmer matlådor till middag
Lämna över barnen till mannen, packa bilen
Packa ut familjen
Åka till Coop för att köpa nya nappar till flisan samt dricka till oss andra
Blir avsläppt medan mannen ska tanka
Glömmer napparna
Tanken ur funktion :down:
Påbörjar resan på 24 mil
Kommer 2 mil, flisan ont av sprutorna
Försöka rota fram alvedonen (längst ner :meh:)
Hunden akut kissig :cautious:
Kommer 2/3 delar, byter av med mannen som sovit lite, tankar, hunden akut bajsig, hund upptäcker katt, hund behöver inte bajsa längre :banghead: vill dock leka :banghead: klockan är nu 23:20 = jag vill inte leka :meh:
Försöker halvsova sista biten, går sådär
Kommer fram 23:55
Trött

Åh ja vi skulle varit framme strax innan 21........ :cautious:

Puh!
 
Fy bubblan för gårdagen :wtf:

Väcka sonen - till förskola
Hem - fixa med papper till huset
Påbörja packning
Ringa kollega och hjälpa henne per telefon - blir inte klar
Hämta sonen - till doktorn på återbesök
Hem - ringa upp kollegan igen och fortsätta
Gå till BVC med flisan för vaccinering
Gå hem i värsta hagelskuren :down:
Upptäcka att det regnar in kraftigt i vardagsrummet där all elektronik står
Hämta skål, stå och hålla, få tag på entreprenören och mannen, hålla tummarna för att flisan sover tills ngn kommer
Få mjölksyra, ringa och fråga var de tar vägen
Lämna över till mannen och entreprenören som tätar (tar en evighet)
Fortsätta packningen
Ge upp hoppet om att komma iväg i tid och värmer matlådor till middag
Lämna över barnen till mannen, packa bilen
Packa ut familjen
Åka till Coop för att köpa nya nappar till flisan samt dricka till oss andra
Blir avsläppt medan mannen ska tanka
Glömmer napparna
Tanken ur funktion :down:
Påbörjar resan på 24 mil
Kommer 2 mil, flisan ont av sprutorna
Försöka rota fram alvedonen (längst ner :meh:)
Hunden akut kissig :cautious:
Kommer 2/3 delar, byter av med mannen som sovit lite, tankar, hunden akut bajsig, hund upptäcker katt, hund behöver inte bajsa längre :banghead: vill dock leka :banghead: klockan är nu 23:20 = jag vill inte leka :meh:
Försöker halvsova sista biten, går sådär
Kommer fram 23:55
Trött

Åh ja vi skulle varit framme strax innan 21........ :cautious:

Blir helt matt bara av att läsa om det.
 
Inte så hemskt stökigt i natt. Vaknat typ varannan timme. Vilket känns helt ok. Lite nervös inför att vara själv med O så många dagar. Men det kommer nog gå bra.
 
Inte så hemskt stökigt i natt. Vaknat typ varannan timme. Vilket känns helt ok. Lite nervös inför att vara själv med O så många dagar. Men det kommer nog gå bra.

Jag har varit själv upp till fem dagar med C, nu är han ju väldigt smidig att ha med o göra, men jag tror du klarar det galant utan att känna O :) du kanske kan umgås med någon vän som vill hjälpa till lite eller någon släkting! Nån gång när sambon varit borta har jag åkt hem till mamma o blivit bortskämd :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 682
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 607
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 331
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp