Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår lilla sover fortfarande ganska mycket på dagen. Oftast 2-3h på FM sen är hon vaken 2-3h och sover kanske 1-2h till på EM. Somnar runt 19.30 på kvällen och vaknar vid 07. Ganska tacksamt då vi nyligen köpt upp en e-handel med leksaker/babyprylar/inredning till barn, jag passar på att jobba en del med det när de stora är i skola/förskola.
 
Märta somnar mellan 20.00 och 21.00 i vanliga fall. vaknar till vid 01 och vill ha mat, sover till 06 och vill då gå upp och leka lite, äter igen vid 07.30 och tar sedan en tupplur på ca 45 minuter. Vid 13 är det dags att äta och sen sova lite igen, någon halvtimme om vi är hemma men längre om vi varit iväg o simmat till exempel. Sen slumrar hon vid halv fem.
 
Flisan som normalt sover både sällan och lite har blivit trött idag :D

Vaknade 06:50 åt,
somnade om till 08:20, fick ligga i babygymmet när storebror åt frukost
Somnade i vagnen när vi lämnat storebror på förskolan vid 09
Sov till 10:30
Åt
Somnade i bilen på väg till babysim 11:45
Simmade 12:00
Åt ca 13:00 somnade igen
Sov till 15:30 :eek:
Läste böcker på biblioteket
Somnade i bilen 16:10 och sedan tittade vi på/ sprattlade när storebror hade musiklek 16:30
Somnade igen i bilen 17:10
Sov tills vi kom hem 18:20
Åt

Hon är väl inte direkt trött nu om man säger som så :angel:
 
Blir så trött på min kropp. Nuu typ två veckor efter att jag börjat med ersättning så har min mjölkproduktion börjat komma ifatt så :grin: Så nu kan jag amma 80% istället för bara 50. Jah som precis bestämt mig för att skita i amning om jag ändå måste göra en flaska efteråt. Nu får jag fundera på det igen :cautious:

Kanske var för att spänningarna släppte?

När dom är riktigt små gör dom nog det :p men inte sen!

Om man ska tro sambons släkt så sover O extremt lite. De anser typ att alla barn under 6 månader bara äter och sover. :p
 
Varför kan jag inte sova när barnet sover?!?! Jag är skittrött, var som ett vandrande lik under dagen. Men sova, näääe det är onödigt... :banghead:
 
Varför kan jag inte sova när barnet sover?!?! Jag är skittrött, var som ett vandrande lik under dagen. Men sova, näääe det är onödigt... :banghead:

Cornelis åt äggröra (ägg, lite grädde o svartpeppar) med hemmagjorda köttbullar (vanliga utan salt bara) igår, kanske var därför han sov som en stock?! Fick dessutom sova i sin säng hela natten utom vid mat 1,30 o 6,20. Mamman hade kunnat vara riktigt utvilad men nä, mkt vrida o vända på mig istället :arghh:
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?
Jag ger på kvällen så hon sover längre på natten innan hon vill ha mat.
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?

Vi ger gröt på morgonen, bara. Vi tycker det funkar bra som frukost. För eller senare kommer ju flisan också att äta hel portion frukost så kanske lika bra att försöka få in rutinen redan nu?
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?
Vi började med kvällsgröt och nu får han både morgon och kväll plus nån puré och smak på vår mat. Vi valde kväll för nattsömnen och den har blivit mycket bättre sedan dess.
 
Lite funderingar till grötintroduktion nu. Vi tänkte börja med smakportioner av det till helgen och anser väl att det är lika bra att lägga smakportioner vid den tiden då vi tänkte ge gröten sedan. Så när ger ni andra gröt? Jag funderar på att ge på morgonen innan vi lämnar storebror på förskolan, även om det innebär mer stress för mig, för F brukar somna i vagnen och när hon så småningom har en hel portion i magen så kanske hon sover lite längre. Vad tror ni om det?

Viktor gillar inte gröt.

Äter lingongrova med smör till frukost och lite fruktpuré. Burkmat eller min mat till lunch plus fruktpuré och samma till middag. Han får äta så mycket han vill men det är typ en halv burk och ibland en hel fruktklämmis totalt per dag. Och lite bröd.

Ammar i övrigt fritt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 686
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 561
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 788
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp