Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
H fick spaghetti och köttfärsås till middag med mangopure till efterrätt :up::d tyckte hon. Badar henne, tar på henne jamas och ger henne kvällsflaskan för att få henne sovklar och plötsligt tittar hon på mig och sen bubblade det bigtime i blöjan och hela mitt knä blev varmt :meh::meh: Att där får plats så mycket i en sån liten människa :cautious:
 
Vi har börjat ge O en flaska ersättning på kvällen. Han sover inte bättre och är inte lugnare på kvällen men å så skönt att få en liten lugn stund på kvällen medan pappan ger mat och tar på pyjamas. Nutramigen är för övrigt mumma enligt O, han ligger och håller flaskan nästan helt själv och smackar. Altheran hamnade mest på kläderna.
 
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
Vet inte vad jag kan göra för att få honom att sova utan att vakna?!
 
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
Vet inte vad jag kan göra för att få honom att sova utan att vakna?!

Hur gammal är han?
 
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
Vet inte vad jag kan göra för att få honom att sova utan att vakna?!

Har inga tips men jag tycker O sover sämre och sämre. När han var liten sov han till 4 och vaknade sen typ 6 och 8. Nu så somnar han 22 och vaknar typ 1 och sen varje timme eller oftare efter det. Så förstår precis hur du har det. :heart
 
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
Vet inte vad jag kan göra för att få honom att sova utan att vakna?!
Jobbigt när det ska vaknas varje timme.. Skriker han direkt eller ligger han och bara låter? Vad händer om ni inte stoppar in nappen? räcker det inte att bara hålla lite på honom så han känner att ni är där? Sammy gjorde så ett tag men då började jag ha handen på honom i vaggan eller hålla honom i handen, sen lugnade det ner sej rätt snart med uppvak.
 
Jag har börjat fasa ut amningen nu på allvar, och det har gått jättefor för brösten att ställa in sig. Känner att det bara är jobbigt när jag ändå måste göra en flaska ersättning efter jag ammat. Nu ammar jag en max två gånger på dagen och sen två gånger per natt. Annars får hon mat, gröt eller ersättning och fröken liten är jätte nöjd.

Annars så har dagen idag varit skit. Jag har haft yrselattacker hela dagen av någon anlednig. Precis likadana som jag hade under graviditeten. Så idag blev det soffläge hela dagen :meh:
 
Jag har börjat fasa ut amningen nu på allvar, och det har gått jättefor för brösten att ställa in sig. Känner att det bara är jobbigt när jag ändå måste göra en flaska ersättning efter jag ammat. Nu ammar jag en max två gånger på dagen och sen två gånger per natt. Annars får hon mat, gröt eller ersättning och fröken liten är jätte nöjd.

Annars så har dagen idag varit skit. Jag har haft yrselattacker hela dagen av någon anlednig. Precis likadana som jag hade under graviditeten. Så idag blev det soffläge hela dagen :meh:
Har också börjat fasa ut den nu, och håller med! Det går jättefort för produktionen att anpassa sej:up: Sammy ammar inget på nätterna längre och nu har jag börjat ge honom puré/gröt/mat när han visar att han är hungrig några gånger/dag istället för amning. Han ratar ersättning och välling totalt.. Tydligen skitäckligt:p Men han är jättenöjd med mat verkar det som:up: Bara mamman som tycker det är lite ledsamt att han börjar bli stor..
 
Har inga tips men jag tycker O sover sämre och sämre. När han var liten sov han till 4 och vaknade sen typ 6 och 8. Nu så somnar han 22 och vaknar typ 1 och sen varje timme eller oftare efter det. Så förstår precis hur du har det. :heart
J sov också bättre när han var yngre, då vaknade han kl 02 och 05 och åt. Är väl bara att försöka härda ut, han lär väl inte hålla på så när han blir tonåring iaf...
 
Jobbigt när det ska vaknas varje timme.. Skriker han direkt eller ligger han och bara låter? Vad händer om ni inte stoppar in nappen? räcker det inte att bara hålla lite på honom så han känner att ni är där? Sammy gjorde så ett tag men då började jag ha handen på honom i vaggan eller hålla honom i handen, sen lugnade det ner sej rätt snart med uppvak.

De flesta gånger är han ledsen, hjälper inte att bara klappa på honom tyvärr. Låter man honom vara eskalerar det och han får jättesvårt att somna om för ha är så uppe i varv
 
De flesta gånger är han ledsen, hjälper inte att bara klappa på honom tyvärr. Låter man honom vara eskalerar det och han får jättesvårt att somna om för ha är så uppe i varv
Jobbigt när det inte finns åtgärder man kan göra i halvdvala.. "handpåläggning" vaknar man ju knappt av själv efter några nätter.
 
Fick hem min ringsjal jag beställde i fredags idag. Provade den nu ikväll, det var länge sen vi hade en så lugn kväll. Har gått runt och ammat samtidigt som jag pysslat. Hoppas på att harmonin fortsätter i natt.
 
Fröken tyckte det var morgon redan vid fyra. Så hon låg i sin säng och höll låda, sambon snarkar som om det inte fanns någon morgondag och jag ligger i mitten och stirrar i taket. Lagom till fröken somnade vid sex igen så jag hade kunnat få några minuter i lugn så började hundens mage klaga högljutt så jag fick följa med henne ut i stormblåst och apkallt för att tugga några kilo gräs :meh:
När väl hon var typ nöjd så var det dax att väcka stora för att få henne till skolan. Awsome morgon :grin:

Har tid till bvc idag med. Måste dessutom köpa mer ersättning, den börjar ta slut. Tror jag ska testa någon annan denna gången, för jistanes vad hon fiser av NAN.:o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 322
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 025
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 614
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp