Vårföräldrar 2017 del 9

Dag 4 utan amning dagtid. Självklart bryter tanden som varit på G i en evighet igenom idag. Men det har gått bra, några gånger med väldigt ledset barn men tror det beror på febern. Selen används flitigt. Kom även hem från stugan idag så tror det var därför han ville titta lite extra. Totalvägrar dock ersättning dagtid.
 
Funkade galant med ny sovrutin fram till klockan 22.30 då vaknade han och tyckte livet va toppen. Mamman, not so much:cautious: Tog en bra stund att natta om. Men men. Nya tag idag!
I eftermiddag ska farmor och farfar passa medan jag får en välbehövlig klippning och efteråt lär han va svintrött eftersom dom överaktiverar nåt enormt. Kanske hjälper?
 
20180528_132557.jpg

Låt mig presentera Sigge :love::love: 3,5 veckor gammal!
 
Idag var det en annan fröken som tog emot. Med lite annan approach. Det var HEJ!, ta ut barnet ur selen och sedan direkt hej då!

Vet inte vem som blev mest chockad, jag eller V :eek:

Men han slutade gråta lika snabbt som annars så det fungerar väl det också.

(De bär tills barnen vill ner själva och är det fler som vill vara i knäet sätter de sig, så barnen gråter inte ensamma.)

Imorgon ska Kyrkis till Furuvik men jag mår dåligt när det är såhär varmt så V får nog vara på förskolan och jag häcka inne...
 
Krasslig O idag, hostig och jättetrött. Men vi kämpar på utan amning. Tog 2.5 h att söva honom men han var aldrig jätteledsen. Nu sover han själv i soffan och jag har hunnit städa.
 
Det är intressant att läsa om era småttingars sovrutiner. Jag har tänkt tanken att jag ska försöka få Märta att sova en längre stund efter lunch och bara låta henne sova en gång om dagen men jag vet inte det kommer att fungera så bra. Hon sover numera riktigt bra på nätterna och i morse sov hon ända till halv nio!!! påverkad av värmen skulle jag tro för efter knappt två timmar var hon jättetrött igen och sov i nästan en o en halv timme, sen blev det ytterligare en timme vid fyra. har börjat ge upp att försöka styra hennes tupplurar, kanske bestämmer hon sig själv så småningom att hon vill sova mindre? Vi har inte bråttom, hon ska inte börja på förskolan förrän om ett år.

Annars springs det för fullt här, kryper bara ibland.. i förrgår lärde hon sig hur man tar sig upp i soffan för egen hand.. O.O
 
Det är intressant att läsa om era småttingars sovrutiner. Jag har tänkt tanken att jag ska försöka få Märta att sova en längre stund efter lunch och bara låta henne sova en gång om dagen men jag vet inte det kommer att fungera så bra. Hon sover numera riktigt bra på nätterna och i morse sov hon ända till halv nio!!! påverkad av värmen skulle jag tro för efter knappt två timmar var hon jättetrött igen och sov i nästan en o en halv timme, sen blev det ytterligare en timme vid fyra. har börjat ge upp att försöka styra hennes tupplurar, kanske bestämmer hon sig själv så småningom att hon vill sova mindre? Vi har inte bråttom, hon ska inte börja på förskolan förrän om ett år.

Annars springs det för fullt här, kryper bara ibland.. i förrgår lärde hon sig hur man tar sig upp i soffan för egen hand.. O.O

Vi har inte styrt Vs sömn men han anpassade sig till förskolan på en gång. Ibland sover han lite till hemma, ibland inte.
 
Det är intressant att läsa om era småttingars sovrutiner. Jag har tänkt tanken att jag ska försöka få Märta att sova en längre stund efter lunch och bara låta henne sova en gång om dagen men jag vet inte det kommer att fungera så bra. Hon sover numera riktigt bra på nätterna och i morse sov hon ända till halv nio!!! påverkad av värmen skulle jag tro för efter knappt två timmar var hon jättetrött igen och sov i nästan en o en halv timme, sen blev det ytterligare en timme vid fyra. har börjat ge upp att försöka styra hennes tupplurar, kanske bestämmer hon sig själv så småningom att hon vill sova mindre? Vi har inte bråttom, hon ska inte börja på förskolan förrän om ett år.

Annars springs det för fullt här, kryper bara ibland.. i förrgår lärde hon sig hur man tar sig upp i soffan för egen hand.. O.O
Sammy ska inte börja förrän om 2år så vi har väl inte den brådskan i åtanke heller, utan det är för att vi går upp tidigt, maken börjar tidigt/pendlar och klockan ringer 05.45 så då är det skönt om vi alla fått ordentlig sömn. Både jag och Sammy är dessutom morgonmänniskor och separata sovrum är inget alternativ (gillar att ha ett samliv:angel:)
 
Här firar vi frökens 1-års dag med muffinsjordgubbstårta med grädde och sen ett bad. Efter det hittade jag en fästing i bakhuvudet på henne :wtf::wtf: Tyvärr fick jag inte ut allt så nu är det hökögon på henne.

Hon har blivit så stor på så kort tid. Hon går, klättrar upp och ner för soffan, inatt hittade jag henne i min säng. Jag hade lagt henne på madrassen på golvet. Vi har en rätt hög kontinentalsäng och jag har ingen aning hur hon kom upp. :confused::D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 455
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 207
Svar
809
· Visningar
42 840
Senast: Scata
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
864
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp