Vårföräldrar 2017 del 9

Jag förstår det! Mamma försäkrade nig om att det inte är alla mkt folk söndag vid lunch då har folk börjat bli klara! Jo tjena...
Nr 1: Det är mitt i semesterveckorna så då är där fullt oavsett tid på dagen.

Nr 2: Det var dessutom helgen efter barnbidrag så då är där alltid folk oavsett tid på dygnet.

Nr 3: Vill man åka dit när där är lite folk ska du åka dit i januari precis innan barnbidrag då är där knappt någon överhuvudtaget :D
 
Här hade fröken 40 graders feber igår, trodde först det var tanden men den har redan brutit igenom så nu är vår gissning att hon har fått lite solsting. Fröken har sprungit mer naken denna sommaren än vad hon haft kläder på sig. Men lite glass fick henne att bli lite piggare. Gav henne Alvedon igår kväll för att kunna sova och bortsett från att hon vaknade och grät några sekunder i natt så har hon sovit och låg som en död sten i morse när jag skulle åka till jobb.
 
Nr 1: Det är mitt i semesterveckorna så då är där fullt oavsett tid på dagen.

Nr 2: Det var dessutom helgen efter barnbidrag så då är där alltid folk oavsett tid på dygnet.

Nr 3: Vill man åka dit när där är lite folk ska du åka dit i januari precis innan barnbidrag då är där knappt någon överhuvudtaget :D

Jag har typ åkt onsdagar innan lön på terminerna, då har det varit väldigt lite folk! Men mamma brukar åka förbi på söndagar när hon är påväg hem från min moster, men det har också varit mer på terminerna med mindre folk tydligen 😜
 
Här hade fröken 40 graders feber igår, trodde först det var tanden men den har redan brutit igenom så nu är vår gissning att hon har fått lite solsting. Fröken har sprungit mer naken denna sommaren än vad hon haft kläder på sig. Men lite glass fick henne att bli lite piggare. Gav henne Alvedon igår kväll för att kunna sova och bortsett från att hon vaknade och grät några sekunder i natt så har hon sovit och låg som en död sten i morse när jag skulle åka till jobb.

Hoppas det ger mer sig snart!
 
Katastrofnatt.. Fröken hade nog ont i magen för hon bara skrek. Hon somnade inte förrän vi midnatt och då var hon så övertrött så det gjorde att hon blev ännu svårare att söva. Sen vaknade hon ett par gånger under natten och var otröstlig. Skitkul tycker mamman som ska upp 05.30 för att åka till jobb :arghh: Sambon säger hon vaknade som en riktig solstråle kl 8 och har varit en riktigt glad liten skit sen dess :meh::meh:
 
Katastrofnatt.. Fröken hade nog ont i magen för hon bara skrek. Hon somnade inte förrän vi midnatt och då var hon så övertrött så det gjorde att hon blev ännu svårare att söva. Sen vaknade hon ett par gånger under natten och var otröstlig. Skitkul tycker mamman som ska upp 05.30 för att åka till jobb :arghh: Sambon säger hon vaknade som en riktig solstråle kl 8 och har varit en riktigt glad liten skit sen dess :meh::meh:

Hade hon fått i sig nåt hon inte tål? :(
 
Hade hon fått i sig nåt hon inte tål? :(
Jag har absolut ingen aning. Jag vet inget hon inte tål så det är svårt att filtrera ut något. Hon höll sig jätte mycket i munnen så först trodde jag att hon kanske blivit stucken av något men jag såg inget. Men det slog mig då vid halv tolv när vi satt i sängen och käkade piggelin( :angel::D) att där är en tand som är precis innan utbrytning. Hon hade ju 40 graders feber i söndags men det brukar ju inte göra SÅ ont att tanda. Eller?
 
Jag har absolut ingen aning. Jag vet inget hon inte tål så det är svårt att filtrera ut något. Hon höll sig jätte mycket i munnen så först trodde jag att hon kanske blivit stucken av något men jag såg inget. Men det slog mig då vid halv tolv när vi satt i sängen och käkade piggelin( :angel::D) att där är en tand som är precis innan utbrytning. Hon hade ju 40 graders feber i söndags men det brukar ju inte göra SÅ ont att tanda. Eller?

Det är ju jäkligt oskönt med tandvärk, så mkt vet jag i alla fall :p
 
Jag har absolut ingen aning. Jag vet inget hon inte tål så det är svårt att filtrera ut något. Hon höll sig jätte mycket i munnen så först trodde jag att hon kanske blivit stucken av något men jag såg inget. Men det slog mig då vid halv tolv när vi satt i sängen och käkade piggelin( :angel::D) att där är en tand som är precis innan utbrytning. Hon hade ju 40 graders feber i söndags men det brukar ju inte göra SÅ ont att tanda. Eller?

V har varit väldigt besvärad när några av kindtänderna har varit på väg.
 
Cornelis börjar förstå en hel del instruktioner, det är kul när man märker att han verkligen förstår vad man menar :D
Visst är det roligt! I pratar inte så mycket än, men förstår mer och mer och kan hämta skorna och även tex en speciell bok som vi ber om.
 
Renovera med en springande 15mån nyfiken liten kille plus vara gravid i värmen är spännande:rofl: Herrejisses.. Han sover alldeles för lite just för tillfället känns det som:laugh: (fast han sover ju inte mindre än vanligt, känns bara så nu när det är massor att göra)

35DFF5C6-96C9-4204-8095-1FDF1D98E515.jpeg
 
Imorgon blir det Fjärilshuset Haga Ocean, fika hos mina päron och sedan Skansen.
Därefter hotell i Södertälje och så Tom Tit på lördag.

Sen koma på söndag :rofl:

Jag är också sugen på att hitta på nåt, men vi bestämde till slut att ”spara på krutet” och hitta på roliga saker nästa sommar, sambon går på semester på fredag så vi tänkte ta lite kortare utflykter istället :)
 
Jag och barnen åker på semester nästa vecka. Vi skulle ha pkt den här veckan men en allergisk reaktion satte p för det. Stora barnet ser mest fram emot att bo på hotell en av nätterna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 242
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 582
Senast: bollen__
·
Svar
924
· Visningar
49 286
Senast: mysboll
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp