Vårföräldrar 2017 del 9

Matvägran. Jag blir så trött på det, i typ en månad har han mest bara ätit soyguhrt och frukt. Vi erbjuder mat varje måltid och tvingar inte men han bara skjuter bort tallriken. Sen kan det komma dagar när han äter för 3. Hoppas att det bara är en fas.
 
Cornelis är så extremt mammig, när jag är hemma samtidigt som hans pappa... Vi vet ju att det är övergående men jobbigt ändå för oss alla! Nästan tur att jag åker på fem veckors VFU i Smedjebacken snart, även om det är jobbigt att vara borta, så tror jag det är bra för C och hans far!

Julius också, bara mamma mamma hela tiden när vi är hemma båda två.
Hur gör ni, låter ni honom få vara mest med dig eller ser ni till att även pappa gör saker fast det blir livat?
 
Matvägran. Jag blir så trött på det, i typ en månad har han mest bara ätit soyguhrt och frukt. Vi erbjuder mat varje måltid och tvingar inte men han bara skjuter bort tallriken. Sen kan det komma dagar när han äter för 3. Hoppas att det bara är en fas.
Så är det periodvis för oss också. Ett tag levde han på smörgåsrån, mjölk, gurka och banan. Just nu äter han som en häst, de reglerar väl säkert det där med matintag själva.
 
Julius också, bara mamma mamma hela tiden när vi är hemma båda två.
Hur gör ni, låter ni honom få vara mest med dig eller ser ni till att även pappa gör saker fast det blir livat?

Vi försöker dela på allt som vanligt, känns som om att man förstärker mammigheten annars.
 
Märta är också oerhört mammig när båda är hemma. Är ganska jobbigt tycker jag som aldrig får en lugn stund ifred. Är pappan hemma tar han Märta trots att hon blir ledsen vilket jag tycker är bra. hon är ledsen några minuter och sedan går det oftast väldigt bra. Jag behöver få andas lite för att kunna vara en bra mamma och vill inte förstärka mammigheten utan istället förstärka att det går superbra att vara med pappan också.
 
Vi försöker dela på allt som vanligt, känns som om att man förstärker mammigheten annars.
Så gör vi också, Sammy är mammig men vi vet också att han är lika nöjd med pappan.
Vi gör aldrig nån affär av det utan vi lever ju ett normalt liv där vi är delaktiga båda två i att umgås med barnen och ingen av oss lägger nån större vikt vid om han är mammig eller pappig.
 
Nu kör vi lite hosta igen då.
Definitivt kruppigt (?) men inte så vi känner att vi måste åka in, han är galet pigg och känns inte så allmänpåverkad.
 
Sammys rum börjar ta form, har varit en lång startsträcka att måla om och byta tapet. Gjorde ju rummet till Filippa och har i princip knappt varit därinne sedan dess, kraften har inte funnits liksom. Men nu tog jag äntligen tag i det och nu har hon ”flyttat” därifrån:heart Väggarna är ommålade, möblerna ute och nya möbler ska skruvas ihop i helgen sen kan han flytta in:love:
Känns befriande på nåt vis att äntligen orka ta steget.

(Ursäkta stöket)
33D46A8A-BE46-4636-B587-EC1894AF233A.jpeg
 
Sammys rum börjar ta form, har varit en lång startsträcka att måla om och byta tapet. Gjorde ju rummet till Filippa och har i princip knappt varit därinne sedan dess, kraften har inte funnits liksom. Men nu tog jag äntligen tag i det och nu har hon ”flyttat” därifrån:heart Väggarna är ommålade, möblerna ute och nya möbler ska skruvas ihop i helgen sen kan han flytta in:love:
Känns befriande på nåt vis att äntligen orka ta steget.

(Ursäkta stöket)Visa bifogad fil 24161

Vilken fin tapet!
 
Nu kör vi lite hosta igen då.
Definitivt kruppigt (?) men inte så vi känner att vi måste åka in, han är galet pigg och känns inte så allmänpåverkad.

Vi har fått remiss till barnkliniken pga den långvariga hostan, varken VC eller jag tror det är något farligt, mer än lunginflammationen jag fick, utan bara långvarig hosta. Men VC vill att experter ska kolla på det ändå, om utifall att det är nåt annat skit typ astma... Cornelis har ju hostat sen september förutom när han fick pencillin för lungorna, då var han hostfri 1-2 veckor :( men jag har själv långvarig hosta, den har varat i 10 månader som längst och läkaren sa att man ju ärver sina föräldrar, både med positiva och negativa saker...
 
Vi har fått remiss till barnkliniken pga den långvariga hostan, varken VC eller jag tror det är något farligt, mer än lunginflammationen jag fick, utan bara långvarig hosta. Men VC vill att experter ska kolla på det ändå, om utifall att det är nåt annat skit typ astma... Cornelis har ju hostat sen september förutom när han fick pencillin för lungorna, då var han hostfri 1-2 veckor :( men jag har själv långvarig hosta, den har varat i 10 månader som längst och läkaren sa att man ju ärver sina föräldrar, både med positiva och negativa saker...

V slutade hosta under jul (3v hemma).
Får se hur det blir nu :-/
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 189
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 883
Svar
737
· Visningar
38 564
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp