Vårföräldrar 2017 del 9

Vi har fått remiss till barnkliniken pga den långvariga hostan, varken VC eller jag tror det är något farligt, mer än lunginflammationen jag fick, utan bara långvarig hosta. Men VC vill att experter ska kolla på det ändå, om utifall att det är nåt annat skit typ astma... Cornelis har ju hostat sen september förutom när han fick pencillin för lungorna, då var han hostfri 1-2 veckor :( men jag har själv långvarig hosta, den har varat i 10 månader som längst och läkaren sa att man ju ärver sina föräldrar, både med positiva och negativa saker...

Skönt att de kollar upp det iaf.
 
Jag håller på att få krupp på mitt kära barn. När han inte får som han vill alt är allmänt missnöjd över att jag inte kan fokusera 100% på honom (typ matlagning) så har han börjat skalla mig eller så nyper han mig i brösten. Idag fick han en sånn fullträff att jag började blöda näsblod. Sätter jag ner honom på backen så börjar han slänga saker på mig. Försöker förklara lugnt men bestämt att man inte får göra så osv och han vet att det inte är ok. Idag blev jag fly förbannad och då slutade han men det känns inte ok. Jag förstår ju att det är ett sätt att visa frustration men det är svårt att hantera.
 
Jag håller på att få krupp på mitt kära barn. När han inte får som han vill alt är allmänt missnöjd över att jag inte kan fokusera 100% på honom (typ matlagning) så har han börjat skalla mig eller så nyper han mig i brösten. Idag fick han en sånn fullträff att jag började blöda näsblod. Sätter jag ner honom på backen så börjar han slänga saker på mig. Försöker förklara lugnt men bestämt att man inte får göra så osv och han vet att det inte är ok. Idag blev jag fly förbannad och då slutade han men det känns inte ok. Jag förstår ju att det är ett sätt att visa frustration men det är svårt att hantera.

Jag försöker också vara pedagogisk o lugn, men ibland havererar mitt lugn också tyvärr :(
 
Jag försöker också vara pedagogisk o lugn, men ibland havererar mitt lugn också tyvärr :(
Man kan inte vara pedagogisk 24/7. Det är inte mänskligt. Min BM och min bvc kontakt har pratat mkt om detta för jag känner att jag brister emellanåt, framförallt sedan Caspian föddes. Orken tryter och man känner sej totalt splittrad när Caspian gråter och samtidigt så drar Sammy igång nåt och börjar testa mej, man får lust att bara skrika rakt ut och gör det ibland också.
Enl mina kontakter så är detta inget barnet tar nån som helst skada av även om det inte känns ok alltid, det är inte nåt dåligt att visa att gränsen är nådd på riktigt. Mamma och pappa kan också bli ledsna/arga/glada, det är snarare viktigt att visa att det är ok att visa känslor och att det inte är nåt man smyger med. Hellre högt i tak!
Låt skiten rasa omkring sej en stund, det spelar liksom ingen roll så länge det inte är nåt som blir farligt.

Tyckte det va väldigt skönt att prata med både bvc och min BM om detta och få lite stöd i att man inte kan va perfekta instagrammorsan som gör smörgåsfigurer hela tiden.
 
Man kan inte vara pedagogisk 24/7. Det är inte mänskligt. Min BM och min bvc kontakt har pratat mkt om detta för jag känner att jag brister emellanåt, framförallt sedan Caspian föddes. Orken tryter och man känner sej totalt splittrad när Caspian gråter och samtidigt så drar Sammy igång nåt och börjar testa mej, man får lust att bara skrika rakt ut och gör det ibland också.
Enl mina kontakter så är detta inget barnet tar nån som helst skada av även om det inte känns ok alltid, det är inte nåt dåligt att visa att gränsen är nådd på riktigt. Mamma och pappa kan också bli ledsna/arga/glada, det är snarare viktigt att visa att det är ok att visa känslor och att det inte är nåt man smyger med. Hellre högt i tak!
Låt skiten rasa omkring sej en stund, det spelar liksom ingen roll så länge det inte är nåt som blir farligt.

Tyckte det va väldigt skönt att prata med både bvc och min BM om detta och få lite stöd i att man inte kan va perfekta instagrammorsan som gör smörgåsfigurer hela tiden.

Jonas Gardell var med på skavlan förra veckan, han sa ungefär såhär (fritt citerat) ”är man en närvarande förälder gör det inget om man gör något tokigt då och då, men är man en frånvarande förälder spelar det ingen roll hur skojjig man är för det hjälper lixom inte”.
Det tyckte jag var väldigt vettigt! Tolkar det ungefär samma som dina kontakter.
 
Inne på dygn två med 39 ca på tempen. Verkligen risig men ber om dricka (vatten/vätskeersättning/läsk/juice) och äter just nu glass, förutom att han i princip ammar all vaken tid. Tror inte det är någon större fara men lite tuffare än vad det brukar vara. Nästan ingen hosta iaf :)
 
02014CCD-504D-4CFE-8968-53BBBC6031E4.jpeg


Igår längst upp till vänster.
Bättre status idag :)
Ligger fortfarande över 38 men nu närmare 38 än 39.
 
Idag när jag lämnade O på förskolan sprang han rätt in och sa inte ens hejdå. Räckte med att vinka när han slagit sig ner bland kompisarna. Är så skönt att han trivs på fsk.

Skallandet är bättre. Sätter ner honom på backen och går därifrån utan att säga något. Nypandet i brösten däremot vet jag inte hur jag ska bli av med.
 
Då har det hänt. Första gången han fick i sig något han inte tål på fsk. Hade en mycket ledsen kille igår och idag har han varit helt slut. Tycker ändå de klarat det väldigt länge innan det hände, dock så kunde de inte hitta vad som gått fel. Får hoppas på att han piggnar till snabbt. I morgon ska vi till bvc och väga och mäta.
 
Nästan 12 kg och 86 cm lång. Kändes väldigt skönt att vikten kommit ikapp. Idag chillar vi inne när det typ är snöstorm utomhus. Ska gå upp och börja 75% från feb, känns väldigt skönt att lillkillen älskar sin förskola.
 
Vi har ny viktkoll 16/3, lär väl inte väga så mycket då heller.

Funderar lite på kalastema :) Och datum. 16e eller 23e februari, det är ju snart...
 
Två år :love:. Det är en häftig utveckling dessa små bjuder på.

Lilla damen har en vilja som inte är av denna värld och om man inte får som man vill kan man alltid skrika, högt! Så där så det skär i öronen på alla i samma rum.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 238
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 935
Svar
763
· Visningar
39 593
Senast: Enya
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp