Vårföräldrar 2017 del 9

Jag vill ju helst slippa flaska nattetid men nu för tiden snuttar han mest ändå så tror han skulle klara det. I och med att jag är själv 4 nätter i veckan så funkar det inte att sova i gästrummet men jag har börjat söva om honom utan bröst. Det funkar över förväntan.



Absolut, tänkte bara om det skulle kännas lättare om man hade en diagnos tex.

Jag var ju borta i fem veckor på praktik, annars hade jag fortsatt amma på nätterna tror jag! Vi funderar på att sluta med flaska på natten men är så smidigt, han somnar om så fort :p
 
V har ätit massor på förskolan.

Och efter sommar-ågren för vikten har jag höst-ågren för fler timmar på förskolan när min skola börjar. Blä blä.
 
Jag var nära att svimma två ggr idag inom loppet av en timma, väldigt läskigt och tur att jag hade sällskap av en kompis hemma eftersom jag är FL med Cornelis nu under sommaren... VC ska ringa mig imorgon bitti, egentligen har dom bara akuttider nu under sommaren men verkade som att sjuksyrran jag pratade med idag tyckte det var något akut i alla fall... Väldigt läskigt, ena gången när vi var ute och gick och andra gången när vi satt och åt jordgubbar. Ringde dom i fredags eftersom att jag varit så trött men fick bara rekomendation att äta järn, något som min BM sa när C var två månader (eller hon sa, du har på gränsen till lågt värde så när du får mens kan du äta lite järn varannan var tredje dag men som jag inte börjat med) att jag skulle göra.
 
Jag var ju borta i fem veckor på praktik, annars hade jag fortsatt amma på nätterna tror jag! Vi funderar på att sluta med flaska på natten men är så smidigt, han somnar om så fort :p

Det är därför jag tycker det är smidigt att hala fram bröstet ;-)


V har ätit massor på förskolan.

Och efter sommar-ågren för vikten har jag höst-ågren för fler timmar på förskolan när min skola börjar. Blä blä.

Jag har samma ågren. Ja eller jag har blivit erbjuden en tjänst som jag inte vill tacka nej till men det innebär betydligt mer tid på förskolan för O.

Jag var nära att svimma två ggr idag inom loppet av en timma, väldigt läskigt och tur att jag hade sällskap av en kompis hemma eftersom jag är FL med Cornelis nu under sommaren... VC ska ringa mig imorgon bitti, egentligen har dom bara akuttider nu under sommaren men verkade som att sjuksyrran jag pratade med idag tyckte det var något akut i alla fall... Väldigt läskigt, ena gången när vi var ute och gick och andra gången när vi satt och åt jordgubbar. Ringde dom i fredags eftersom att jag varit så trött men fick bara rekomendation att äta järn, något som min BM sa när C var två månader (eller hon sa, du har på gränsen till lågt värde så när du får mens kan du äta lite järn varannan var tredje dag men som jag inte börjat med) att jag skulle göra.

Usch hoppas att det bara är järn-brist som spökar. Tycker du kan åka in akut om det händer igen.
 
Märta är hos sin mormor o morfar i två nätter, känns jättekonstigt och tomt hemma!
Sambon och jag ska till Sundsvall och träffa husleverantör i morgon och sova på hotell, första gången ensamma sedan Märta föddes!

såg att ni pratade om mat på natten, tror inte Märta ätit nattetid sedan hon var 9 månader. oftast sover hon hela nätterna igenom. jag slutade ju amma rätt tidigt med vilket jag tror har hjälpt till. Först fick hon flaska en gång på natten men gick förvånansvärt lätt att vänja henne av med det.
 
Märta är hos sin mormor o morfar i två nätter, känns jättekonstigt och tomt hemma!
Sambon och jag ska till Sundsvall och träffa husleverantör i morgon och sova på hotell, första gången ensamma sedan Märta föddes!

såg att ni pratade om mat på natten, tror inte Märta ätit nattetid sedan hon var 9 månader. oftast sover hon hela nätterna igenom. jag slutade ju amma rätt tidigt med vilket jag tror har hjälpt till. Först fick hon flaska en gång på natten men gick förvånansvärt lätt att vänja henne av med det.
Måste kännas lite konstigt att vara utan liten på natten? Vi har inte kommit så långt i att vi lämnat bort natt eller att han varit iväg hos barnvakt utan farmor och farfar har varit barnvakter här istället. (Jag vet inte när jag själv är redo att lämna för natt:angel:)

Sammy har inte ätit nattetid sedan vi började introducera gröt/välling vid 4-5mån, han har sovit hela nätter sedan dess också. Ammade till 7,5mån ungefär.
 
Yay!
Han åt lite smörgås och päron när vi kom hem och nu äter han äggstekt köttfärs :D Blev sen middag idag.

Har ätit några russin, havrekuddar och en bit fruktrem också.

Spontant vill jag applådera men att göra en sak av ätandet är nog sämsta tänkbara.

Lagt in höstens schema också, 8-17.30. Tur att det är som mest tre dagar i veckan som det blir hela dagar och inte varje vecka.

Han trivs men han är ju liten och lär bli trött av de långa dagarna. Pappan ska hämta då också tänkte vi.

Väcker ca 8.20 nu och går direkt från säng till sele och förskolan :rofl: Morgontrött liten korv.
 
Yay!
Han åt lite smörgås och päron när vi kom hem och nu äter han äggstekt köttfärs :D Blev sen middag idag.

Har ätit några russin, havrekuddar och en bit fruktrem också.

Spontant vill jag applådera men att göra en sak av ätandet är nog sämsta tänkbara.

Lagt in höstens schema också, 8-17.30. Tur att det är som mest tre dagar i veckan som det blir hela dagar och inte varje vecka.

Han trivs men han är ju liten och lär bli trött av de långa dagarna. Pappan ska hämta då också tänkte vi.

Väcker ca 8.20 nu och går direkt från säng till sele och förskolan :rofl: Morgontrött liten korv.

Vi apploderar ofta när cornelis äter, han är duktig på att äta men han tycker det är kul när vi klappar händerna :p
 
Projekt sluta nattamma är igång. Kör jay gordon inspererat. I natt tänkte jag att han inte får amma mellan 22-05. Än så länge har jag sövt om honom utan problem.
 
Natt 1 gick riktigt smidig. Han vaknade till vid 2-tiden men somnade om hur lätt som helst. Vid 05.30 vaknade han HUNGRIG. Så då fick vi gå upp och äta frulle. Funderar på om man skulle ge en flaska då.

Det gör jag . Jag vägrar kliva upp 05.30 om jag inte måste utan ligger gärna kvar i sängen ett tag till även om hon är vaken.
 
Det gör jag . Jag vägrar kliva upp 05.30 om jag inte måste utan ligger gärna kvar i sängen ett tag till även om hon är vaken.

Han var fortfarande trött men även om han tömde båda brösten var han fortfarande hungrig så det var bara att kliva upp. Han åt typ det dubbla han brukar äta till frukost så tror han har ammat mer på natten än vad jag registrerat :angel: Ska testa flaska i morgon bitti.
 
Sammy åt spagetti och köttfärssås med hela kroppen och fick helt enkelt ett bad till efterrätt, herrejösses som han såg ut ungen:rofl: Svineri på hög nivå, hundarna skulle nog behövt bada dom också med tanke på att dom parkerade på lämplig plats under matspridaren:D
 
Cornelis vaknade av sambons kocka idag, strax innan halv sex. Brukar sova till typ sju. Blir en låååång dag!
 
Här tuffar livet på.
Jag rekommenderar ingen att få tre barn på fem år... Jag älskar mina barn över allt annat, MEN fy fan för att ha en klättrande helt livsfarlig 1 åring. En 3 åring som totalt har tappat sina öron, och en 5 åring som argumenterar värre än en politiker, och tjatar hål i huvudet på oss :heart

Lägg till heltidsjobb och ett hus med många djur på det :D
 
Idag sträckte han sig efter fröken när vi kom till förskolan. Är jag dissad nu? Kommer han följa med hem? :nailbiting:

Igår sög han i sig nästan en hel fruktklämmis, åt några tuggor smörgås och knaprade broccoli till middag :)
 
Här tuffar livet på.
Jag rekommenderar ingen att få tre barn på fem år... Jag älskar mina barn över allt annat, MEN fy fan för att ha en klättrande helt livsfarlig 1 åring. En 3 åring som totalt har tappat sina öron, och en 5 åring som argumenterar värre än en politiker, och tjatar hål i huvudet på oss :heart

Lägg till heltidsjobb och ett hus med många djur på det :D

En är verkligen lagom för mig.

Jag förstår grejen med syskon och stor familj men jag skulle braka in i väggen :eek:

Men för er som orkar :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 491
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 223
Svar
817
· Visningar
43 199
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp