Vårföräldrar 2024

Är så trött på gravidchatten jag är med i, så mycket som är icke evidensbaserat och så mycket myter. Sliter mitt hår.
 
TACK! Då är det inte bara jag som tycker att det är en nice grej att typ lita på 1177, janusinfo och Livsmedelsverket? :D
Haha nä, du är i gott sällskap!

I veckan ska jag packa BB-väska. Känner mig lite pepp faktiskt 😊. Nästa vecka är det läkarbesök ang planerat snitt och jag börjar bli lite smått nervös. Ska bli skönt att få det avklarat!
 
Haha nä, du är i gott sällskap!

I veckan ska jag packa BB-väska. Känner mig lite pepp faktiskt 😊. Nästa vecka är det läkarbesök ang planerat snitt och jag börjar bli lite smått nervös. Ska bli skönt att få det avklarat!
Jag började fila på en packningslista igår! Men tänker att jag börjar fysiskt packa när det är en månad kvar till BF.

Spännande med läkarbesök kring snitt, hur tänker du kring det?
 
Jag började fila på en packningslista igår! Men tänker att jag börjar fysiskt packa när det är en månad kvar till BF.

Spännande med läkarbesök kring snitt, hur tänker du kring det?
Skönt att börja fixa packlistan :). Vår dotter kom nästan en månad tidigt så den här gången har vi sagt att vi ska packa 2 månader i förväg. Ska bli skönt att ha det gjort 😊.

Jag vill mest ha läkarbesöket överstökat och snittet beviljat. Min dotter föddes med akut kejsarsnitt och jag vill väldigt ogärna föda vaginalt. Förhoppningsvis är det inte några problem :).
 
Skönt att börja fixa packlistan :). Vår dotter kom nästan en månad tidigt så den här gången har vi sagt att vi ska packa 2 månader i förväg. Ska bli skönt att ha det gjort 😊.

Jag vill mest ha läkarbesöket överstökat och snittet beviljat. Min dotter föddes med akut kejsarsnitt och jag vill väldigt ogärna föda vaginalt. Förhoppningsvis är det inte några problem :).
Ja, sist packade jag verkligen allt jag behövde, för att inte behöva tänka på att lägga ner nåt i väskan i skarpt läge, utan det låg en färdigladdad powerbank i väskan redan och extra tandborste och allt vad det var. Väldigt skönt! Dottern kom dagen efter BF, förväntar mig något liknande nu :D

Håller tummarna för att du får snittet beviljat utan tjafs!
 
Ja, sist packade jag verkligen allt jag behövde, för att inte behöva tänka på att lägga ner nåt i väskan i skarpt läge, utan det låg en färdigladdad powerbank i väskan redan och extra tandborste och allt vad det var. Väldigt skönt! Dottern kom dagen efter BF, förväntar mig något liknande nu :D

Håller tummarna för att du får snittet beviljat utan tjafs!
Precis så ska vi göra nu också, allt ska bara ligga där. Känns skönt att veta att det är fixat och klart och att man inte behöver lägga till nåt :).

Tack!
 
Arbetsterapeuten inbokad nästa vecka, karpaltunnelsyndromet har börjat kicka igång… :meh: Väntat, eftersom jag hade problem med det förra gången, men trist att alltid vakna med bortdomnade händer. Börjar bli svårt att typ hyvla ost och såna finlir som kräver lite kraft.

Är ändå tacksam för att jag är frisk, sånär som på lite taskigt blodvärde. Men blodtryck och socker och allt annat som kan krångla är ju fint. Och tycker att foglossningen känns bättre sen snön försvann.

Ps. Gick in i vecka 35 idag, 85% färdig och 42 dagar till BF.
 
Så färdig med att vara gravid. Bara elände känns det som..
Lågt blodtryck, lågt blodvärde, graviditetsdiabetes, foglossning, mer eller mindre konstant yrsel. Kan inte köra bil.
Sjukskriven på 50% och jobbar hemifrån tre till fyra dagar i veckan. Har inte fått besked från Försäkringskassan om min sjukskriven är "godkänd" än, så finns en risk för ekonomisk kollaps i månadsskiftet.

Ca 50 dagar kvar.
 
Arbetsterapeuten inbokad nästa vecka, karpaltunnelsyndromet har börjat kicka igång… :meh: Väntat, eftersom jag hade problem med det förra gången, men trist att alltid vakna med bortdomnade händer. Börjar bli svårt att typ hyvla ost och såna finlir som kräver lite kraft.

Är ändå tacksam för att jag är frisk, sånär som på lite taskigt blodvärde. Men blodtryck och socker och allt annat som kan krångla är ju fint. Och tycker att foglossningen känns bättre sen snön försvann.

Ps. Gick in i vecka 35 idag, 85% färdig och 42 dagar till BF.
Vad störigt med karpaltunnelsyndrom men skönt att du mår bra i övrigt! Det är ju SÅ mycket värt! Och du har ju inte långt kvar alls 💪🏻🥳.

Jag är sjukskriven på heltid och lär så förbli resten av graviditeten. Mår piss för att sammanfatta. Men nu är vi snart på slutspurten! Jag längtar tills bebisen är här hos oss på utsidan, jag längtar efter att få träffa honom och se honom och lära känna honom ❤️. Annat jag längtar efter är att må fysiskt bra igen, att kunna promenera och så småningom börja springa igen (saknar det som fan), att få vara aktiv och leka med min dotter. Kunna äta mat och njuta av det.

Ser väldigt mycket fram emot maj och framåt :D.
 
@gulakatten
Ja jag är nöjd som ändå är frisk som sagt, lite krämpor hör ju till :)

Jag längtar också efter bebis nu :heart vill så gärna se henne. Och längtar efter att sova på mage, kunna andas och få tillbaka lite kondition.

Vi tittar mycket på filmer och bilder på dottern när hon var nyfödd, för att minnas och visualisera, och för att förbereda dottern :) mysigt!
 
Grattis, vad skönt! Har ni bestämt datum också?
Ja, jätteskönt! Nej, man får tydligen en kallelse två veckor innan. Men jag har fått info om vilka dagar man utför de planerade kejsarsnitten och vilka veckor i graviditeten man gör det. Så vi har i praktiken fyra olika möjliga datum 😊.
 
I fredags var jag hos läkaren och sen hos barnmorskan. Läkaren förlängde min sjukskrivning med lite mer än en månad så nu är jag sjukskriven fram tills jag går på semester inför förlossningen. Känns jätteskönt ärligt talat. Jag mår så kasst och är så slut att jag inte ens orkar stressa över att jag är borta från jobbet. Så nu blir det inget mer jobb för mig i år! Känns helknäppt.

Hos barnmorskan såg allt fortsatt bra ut. Jag trodde magen skulle ha dragit iväg jättemycket på kurvan men det hade den inte. Jag som känner mig så enorm! Äntligen har jag i alla fall gått upp lite i vikt, ett tecken på att jag med min ökade medicin faktiskt får i mig lite mer mat. Nu är jag snart uppe i min vikt vid graviditetens början.

7-8 veckor kvar på den här graviditeten. Känns som tiden kommer gå fort! I veckan ska vi börja gå igenom dotterns bebiskläder och sortera ut de minsta storlekarna. Snart är han här ❤️❤️❤️.
 
Jag börjar oxå känna behov av sjukskrivning, jag är sååååå trött och min astma blir ju tvärdålig när slemhinnorna svullnar :p
Efter 8h på jobbet är jag ju inte alls i skick för att ta hand om stora barnet ❤️
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 468
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 070
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
12 142
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp