Vårföräldrar 2024

Ska in på tisdag och få en blodsockermätare. Känns lite överkurs, men men. Jag är så sjukt rädd för sprutor och stick så vi får se hur det går..
 
Där trillade provsvaren från dagens glukosbelastning in. Precis på gränsen till diabetes. Kul, som om jag inte hade nog med elände...

Klarade inte fastesockret varken den här eller förra graviditeten. Gick till dietisten som konstaterade att jag hade väldigt god koll på läget 🤷🏼‍♀️ tar långtids insulin på kvällen och håller det på så sätt i schakt. Vad jag äter påverkar inte alls 😏 hoppas de håller sig lugnt för dig!
 
Klarade inte fastesockret varken den här eller förra graviditeten. Gick till dietisten som konstaterade att jag hade väldigt god koll på läget 🤷🏼‍♀️ tar långtids insulin på kvällen och håller det på så sätt i schakt. Vad jag äter påverkar inte alls 😏 hoppas de håller sig lugnt för dig!
Jag har ju inga som helst symtom så jag vet inte riktigt hur jag ska märka nån skillnad..
 
Kollat på filmerna som barnmorskan rekommenderade. Hade man inte ätstörning innan så får man efter det..

Jag tog det här väldigt hårt. Jävla skitkropp som inte klarar nånting..
 
Nästa barnmorskebesök blir på torsdag föresten, vi skulle gått igenom min journal från förra förlossningen sist jag var där, men BM var försenad och det blev tight om tid. Så hon bokade in extra tid på nästa besök :)

Jag är så glad att BM stöttar mig i att inte ta epidural den här gången och peppar mig. Och listar rimliga fakta och anledningar till varför det skulle gå helt utmärkt. Jag märker att jag går igång mer på konkret fakta än pepp i form av typ ”kroppen kan det här du är stark bla bla bla” vad vet jag. Hon bara ”du har fått barn förut och då brukar det gå enklare och det finns dessa andra smärtlindringar att prova”. Plus att hon förklarar helt enkelt varför epiduralen inte blev bra sist, men tillägger ändå att det är inte så det brukar bli och antagligen hade det inte blivit så igen. Hurra för rimlig BM :heart
 
Antar att man måste sticka i fingret flera gånger per dygn?

Jag är sjukt sjukt sjukt spruträdd

Ja precis, sticker varje morgon och tre gånger i veckan efter varje måltid
Å va besvärligt :( även sån stick i fingret och inte se nålen? (Ursäkta min okunskap) hoppas det går att lösa? Tror man kan betala och få en sån där på armen så man slipper sticka sig
 
Ja precis, sticker varje morgon och tre gånger i veckan efter varje måltid
Å va besvärligt :( även sån stick i fingret och inte se nålen? (Ursäkta min okunskap) hoppas det går att lösa? Tror man kan betala och få en sån där på armen så man slipper sticka sig
Jag hatar det, fixar det om någon annan gör det och jag kan blunda/titta bort. Att göra det själv tror jag inte går.. Inte utan rejält med ångest och gråt.
 
Har börjat packa en väska till BB. Lika bra att vara förberedd. Men jag har ingen aning om vad man faktiskt behöver ha med sig.
 
Duschgrejor också! Den där första duschen är :love: :love1:🤩 Ja egna kläder att åka hem i så klart. De har ju blöjor och skötbordssaker där. Du ligger i sjukhusdräkt nättrosor och blöja som finns där. Du får mat och fika. Jag hade med egen filt till bäbis som jag uppskattade. Men personligen körde jag hud mot hud hela BB tiden så kläder till mig och bebis där behövdes inte. Jag hade med godis men var inte sugen. Skön kudde och förlängningssladd så det gick att ha telefon medan den laddade kändes viktigast för mig. Jag visste inte att de föddes med långa naglar De river sig i ögonen och ansiktet med. Önskade verkligen att jag haft nagelfil
 
Räcket det alltså? Googlat lite och hittar ju millånga listor, men tycker det verkar överdrivet. Har hittills lagt ner kläder till mig och bebis, och känner mig rätt nöjd.
Alltså överdrivet är det väl inte, alla är ju olika. Vill du bara ha kläder till dig och bebisen så packa bara det. Vi packar inte kläder till bebisen, förutom en pyjamas och strumpor att åka hem i. Man gör ju det som passar en själv.

Jag tycker dock att det är tusen gånger lättare att veta vad jag vill ha med mig nu andra gången jämfört med första. Första gissar man ju lite, eftersom man aldrig varit inne och fött barn tidigare. Vi hade ingen bb-väska förra gången och den här gången kommer vi ha en ganska liten sådan.
 
Alltså överdrivet är det väl inte, alla är ju olika. Vill du bara ha kläder till dig och bebisen så packa bara det. Vi packar inte kläder till bebisen, förutom en pyjamas och strumpor att åka hem i. Man gör ju det som passar en själv.

Jag tycker dock att det är tusen gånger lättare att veta vad jag vill ha med mig nu andra gången jämfört med första. Första gissar man ju lite, eftersom man aldrig varit inne och fött barn tidigare. Vi hade ingen bb-väska förra gången och den här gången kommer vi ha en ganska liten sådan.
Ja alltså jag har sett listor där de rekommenderar att man tar med kamerastativ och grejer.

Jag tänker att allt nödvändigt finns på plats. Men jag vet ju inte, det är första gången.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 531
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 958
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 054
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp