Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2024

Jag hade ondansetron när det var riktigt illa. Kan rekommendera det! Mitt iallmående hörde dock dåligt ihop med mat utan kom endå lite nu och då. Maxdos av comp minskade dock kräkning för mig
Mitt hänger inte heller ihop med mat, utan kommer lite hur som helst när som helst.
 
Jag har en liten rumpa inknödd i höger revben som gör det svårt att andas när jag sitter vid datorn på jobbet, och jag vet att det kommer bli värre.

Går och lägger mig mellan 20-21 på kvällarna, är så trött.

Hur mår ni?
 
Jag är så snurrig i perioder att jag inte vågar köra bil. Tänk om det snurrar till, eller ännu värre jag svimmar, när jag kör.. det kan gå riktigt illa.
Vet inte om det är skäl nog för sjukskrivning, åtminstone på deltid. Jag kan inte koncentrera mig på något en längre stund och som sagt, hela världen snurrar..
 
Jag tror inte att vi har en BF-lista? Vore kul att få lite överblick, även om vi inte är så många.

Mars
-

April
13 - Crossline, 32 år, andra barnet, flicka ❤️

Maj
-
 
Mars
-

April
13 - Crossline, 32 år, andra barnet, flicka ❤️
23 - Sthu, 36 år, första barnet, pojke

Maj
10 - gulakatten, andra barnet, pojke ❤️
 
@Crossline Hur gör ni med förskola innan förlossningen för er äldsta? Jag vet inte hur lång tid innan som är rimligt att hålla dem hemma.
Vi tänkte att han får gå som vanligt. Även under förlossningen har vi relativt lätt att fixa barnvakt som kan hämta och lämna på dagis. Men svårt att hitta någon som kan på ”heltid”

Med det sagt så går den då snart 3-åringen på en liten förskola(17-barn i blandade åldrar) med få smittor. Just nu är han sjuk men det var bara 2 dagar vab under hela höst terminen
 
@Dorinda Blev sjukt förvirrad där en stund över vem jag taggat :D. Vi sitter med magsjuka här hemma nu och vill helst minimera risken för att vi gör det när jag ska in och föda. Så vi kommer hålla henne hemma nån vecka eller så i alla fall.
 
@Crossline Hur gör ni med förskola innan förlossningen för er äldsta? Jag vet inte hur lång tid innan som är rimligt att hålla dem hemma.
Vi kommer inte ha någon större möjlighet att hålla henne hemma så länge innan förlossningen. Kanske en vecka innan BF. Och jag är inte så brydd över det faktiskt, hon är sällan sjuk trots heltid på förskolan. Jag är provanställd och behöver jobba 6 månader för att bygga upp min SGI.

Andra verkar ta hem barnen en månad innan, men jag tänker att det är tufft också att ha en aktiv treåring hemma när man själv är jättejättehöggravid? Så jg tänker att hon faktiskt har det väldigt bra på förskolan trots allt.
 
1 månad är ju jättelänge. Så länge kommer jag nog inte vara ledig innan om jag inte blir sjukskriven.
Jag är inte jätteorolig över smittorna så sent på våren.
Sen vi bytte förskola har det varit väldigt lite vab och bara en smitta han tagit med hem. Där han gick tidigare hade jag tänkt annorlunda
 
Vi kommer inte ha någon större möjlighet att hålla henne hemma så länge innan förlossningen. Kanske en vecka innan BF. Och jag är inte så brydd över det faktiskt, hon är sällan sjuk trots heltid på förskolan. Jag är provanställd och behöver jobba 6 månader för att bygga upp min SGI.

Andra verkar ta hem barnen en månad innan, men jag tänker att det är tufft också att ha en aktiv treåring hemma när man själv är jättejättehöggravid? Så jg tänker att hon faktiskt har det väldigt bra på förskolan trots allt.
Ja, en månad låter väldigt långt! Och helt klart kämpigt som höggravid.

Vi kör nog på två veckor här. Veckan innan förlossningen kommer mina svärföräldrar hit oavsett så då får avlastning 😊. Jag behöver inte jobba upp nåt SGI så jag går hem 3-4 veckor innan förlossning.
 
Allt detta tjat om förlossningsrädsla. Jag är inte det minsta orolig (än) men jag blir nervös av att det pratas om det vart jag än går. Nu försökte bm få yrseln till förlossningsrädsla, trots att jag sa att jag inte är orolig.
 
Nu är halsbrännan tillbaka, med råge. Trots omeprazol..

Ska till läkare igen på måndag, får ta upp det då. Ska göra ett ultraljud först för att kolla tillväxt och sådär.
 
Det här börjar bli sthus gnälltråd :p

Har vrålont i övre delen av magen, precis under revbenen. Som i så ont att jag inte kan sitta normalt. Känns som om någon trycker på ett gigantiskt blåmärke.
 
Det här börjar bli sthus gnälltråd :p

Har vrålont i övre delen av magen, precis under revbenen. Som i så ont att jag inte kan sitta normalt. Känns som om någon trycker på ett gigantiskt blåmärke.
Äh, gnäll du. Jag hakar på.

Efter att dottern varit sjuk i feber, hosta och sen magsjuka så fick jag - såklart - världens vidrigaste magsjuka själv. Nu är den över men den har triggat mitt gravidillamående igen så jag mår totalt piss. Ska börja medicinera igen och är sjukskriven en månad, till att börja med, på 100%. Som det är nu kan jag knappt stå på benen.

Vi kämpar på men är slitna som fan. Min man drar som vanligt ett jättetungt lass och jag kan bara se på. Jag är less på att må dåligt och klarar inte av att höra om folks ”jobbiga” graviditeter (som alltid låter som en jävla semester i jämförelse med mina).

Mindre än tre månader kvar 💪🏻.
 
Sjukskriven på 50% fram till min semester i slutet på mars.
Har läkarbesök inbokade varje vecka känns det som..

Ultraljud idag. Allt såg bra ut, han har växt normalt. Hade tydligen rätt mycket fostervatten, men det var inget att bekymra sig över.
 
Jag är så sjukt trött! Min stackars 2åring får inte alls lika mycket fokus och pedagogisk mamma som han är van vid.
Mitt jobb är alldeles för krävande för att vara rimligt just nu. På nästa besök hos BM måste jag prata om sjukskrivning för heltid känns inte rimligt så mycket längre
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 618
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 848
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
955
Senast: Queen
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
15 189
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp