Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2024

Jag är så sjukt trött! Min stackars 2åring får inte alls lika mycket fokus och pedagogisk mamma som han är van vid.
Mitt jobb är alldeles för krävande för att vara rimligt just nu. På nästa besök hos BM måste jag prata om sjukskrivning för heltid känns inte rimligt så mycket längre
Jag upplever att jag får mer gjort på en en halvtid än när jag jobbade heltid. Det blir liksom effektivare på något sätt. På eftermiddagarna brukar jag vara så trött och seg i huvudet att det ändå inte blir mycket vettigt gjort.

Nu jobbar jag ju hemifrån mycket, pga vågar inte köra bil, och kan styra helt själv över mina tider. Jobbar någon timme tidigt på morgonen, tar en längre paus, jobbar några timmar till. Passar mig utmärkt just nu.
Men jag saknar kollegorna.
 
Jag upplever att jag får mer gjort på en en halvtid än när jag jobbade heltid. Det blir liksom effektivare på något sätt. På eftermiddagarna brukar jag vara så trött och seg i huvudet att det ändå inte blir mycket vettigt gjort.

Nu jobbar jag ju hemifrån mycket, pga vågar inte köra bil, och kan styra helt själv över mina tider. Jobbar någon timme tidigt på morgonen, tar en längre paus, jobbar några timmar till. Passar mig utmärkt just nu.
Men jag saknar kollegorna.
Jag jobbar oxå mest hemma. Annars hade det inte alls gått!

Skulle åkt till Finland imorgon, men nu slipper jag det då de ska strejka där. Tråkigt men oxå skönt!
 
Jag sprang till bussen imorse. I snö. Det var jättedumt. Så ont i blygdbenet nu. Men jag orkade verkligen inte vänta 10 minuter på nästa buss :meh:

Mvh
Vecka 31+3
 
Idag är det föräldraträff på vårdcentralen hela dagen. Orkar egenligen inte, men jag tror ändå det är bra att vara med.
 
Det var väl ganska givande. Insåg snabbt att vi var rejält mycket äldre än de andra deltagarna och en lugnare syn på tillvaron. Men det var trevligt och nog fick man med sig några saker att tänka på.
 
Vi är oxå gamla föräldrar. Det har ju fördelar(och såklart nackdelar!). Men man blir ju generellt lite lugnare och tryggare med åren.

Sist vi fick barn var det covid och inga föräldragrupper eller kurser alls. Så ska ändå bli lite kul att delta på några nu 😃
 
Jag ser mig inte som gammal, bara bra mycket äldre än 24-25 åringar som knappt är torra bakom öronen ;) Nä jag skojar förstås.
Det var intressant att höra hur andra tänker. Framförallt reflekterade jag över hur oroliga de andra i gruppen var för att göra fel och göra andra besvikna. Själv är jag inte det minsta orolig för varken fel eller vad andra ska tycka. Ärligt talat är jag inte orolig alls. Det går som det går och det finns ett bra skyddsnät att ta hjälp av.

Men jag blir tokig på att vara gravid! Det är ju hemskt! Min syster hade två lätta graviditeter och min mor likaså. Jag har fått allt elände känns det som :p
 
Där trillade provsvaren från dagens glukosbelastning in. Precis på gränsen till diabetes. Kul, som om jag inte hade nog med elände...
 
Där trillade provsvaren från dagens glukosbelastning in. Precis på gränsen till diabetes. Kul, som om jag inte hade nog med elände...

Det gjorde jag också i min sista graviditet, allt de gjorde var att prata kost och följa upp med p-glucostester på MVC. Så det behöver inte utvecklas till diabetes.
 
Det gjorde jag också i min sista graviditet, allt de gjorde var att prata kost och följa upp med p-glucostester på MVC. Så det behöver inte utvecklas till diabetes.
Jag hatar att prata kost. Jag äter bra, inget socker (läsk godis kakor) till vardags. Brukar bli en kaka till Melodikrysset bara. Dricker nästan aldrig läsk eller äter godis. Det är väl pasta jag kan dra ner på, äter det några gånger i veckan pga smidigt att ha som matlåda.

Jag känner mig alltid misstrodd när jag pratar kost med vården.
 
Jag hatar att prata kost. Jag äter bra, inget socker (läsk godis kakor) till vardags. Brukar bli en kaka till Melodikrysset bara. Dricker nästan aldrig läsk eller äter godis. Det är väl pasta jag kan dra ner på, äter det några gånger i veckan pga smidigt att ha som matlåda.

Jag känner mig alltid misstrodd när jag pratar kost med vården.

Jag själv avböjde besök hos dietist eftersom det inte skulle ge mig nånting så man behöver inte gå dit om man inte vill. Om MVC vill boka in besök hos dietist vill säga, där gör dom olika. Fick någon lapp om kostcirkeln istället och att man ska äta små men många mål per dag istället. Jag åt som jag brukade under mina graviditeter för att hålla illamåendet under kontroll.
 
Jag själv avböjde besök hos dietist eftersom det inte skulle ge mig nånting så man behöver inte gå dit om man inte vill. Om MVC vill boka in besök hos dietist vill säga, där gör dom olika. Fick någon lapp om kostcirkeln istället och att man ska äta små men många mål per dag istället. Jag åt som jag brukade under mina graviditeter för att hålla illamåendet under kontroll.
Jag vill inte prata kost alls. Inte ens med bm. Hon har rekommenderat att äta lite och ofta, men gör jag det går jag ofelbart upp i vikt. Jag har testat förr (innan gravid) och gick upp massor som inte lossnar igen. Jag testade Viktväktarna ett tag och gick upp fem kilo på två-tre månader..

Blir ju orolig att det ska bli komplikationer. Både för mig och barnet. Det är illa nog med SUA, för mycket fostervatten och diverse mediciner..
 
Jag vill inte prata kost alls. Inte ens med bm. Hon har rekommenderat att äta lite och ofta, men gör jag det går jag ofelbart upp i vikt. Jag har testat förr (innan gravid) och gick upp massor som inte lossnar igen. Jag testade Viktväktarna ett tag och gick upp fem kilo på två-tre månader..

Blir ju orolig att det ska bli komplikationer. Både för mig och barnet. Det är illa nog med SUA, för mycket fostervatten och diverse mediciner..

Låter som en klok ide att avstå helt att prata kost för din del. Vad är SUA?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 583
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 524
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 943
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp