Vårföräldrar 2024

Duschgrejor också! Den där första duschen är :love: :love1:🤩 Ja egna kläder att åka hem i så klart. De har ju blöjor och skötbordssaker där. Du ligger i sjukhusdräkt nättrosor och blöja som finns där. Du får mat och fika. Jag hade med egen filt till bäbis som jag uppskattade. Men personligen körde jag hud mot hud hela BB tiden så kläder till mig och bebis där behövdes inte. Jag hade med godis men var inte sugen. Skön kudde och förlängningssladd så det gick att ha telefon medan den laddade kändes viktigast för mig. Jag visste inte att de föddes med långa naglar De river sig i ögonen och ansiktet med. Önskade verkligen att jag haft nagelfil
Nagelfil lägger jag ner en, tack för tipset.

Jag kommer förmodligen behöva stanna ett par dagar pga sjukdomsbild och medicinering så jag behöver ha lite grejer till mig själv också.
 
Jag tänker att allt nödvändigt finns på plats.
Ja, allt som är strikt nödvändigt finns ju. Men vissa grejer är ändå sköna att ha med :). Jag låg och LÄNGTADE efter en dusch efter förlossningen och fick på nåder låna stenhårda, riviga handdukar (man förväntades ha med egna). Ingen duschkräm fanns utan jag fick använda den oparfymerade och högst deprimerande handtvålen. Visst man klarar sig men jag hatade känslan av att vara på BB och känna mig så jävla äcklig från att ha svettat mig igenom en förlossning. Så på min packlista den här gången står sköna, mjuka, lyxiga handdukar och en bra duschkräm och schampo och hudkräm. Som exempel.

Vi kommer packa:
Kläder för mig att åka hem i
Pyjamas och strumpor för bebisen att åka hem i
Muslinfilt till bebisen
Handdukar, duschkräm etc
Amningsnapp (kan inte amma utan) och amningsilägg
Hudkräm, lypsyl
Mjukisbyxor, t-shirt, underkläder till maken
Godis (åt inget senast, vill ändå ha med)
Nagelfil till bebisen (använde inte senast, kommer ändå ha med)
Mjukt toalettpapper
Necessärer till mig och maken

Laddare till mobiler
Powerbank
Babyskydd
 
Handdukar och sånt klarar jag mig med det som finns. Använder alltid oparfymerade grejer och gillar riviga handdukar :D
 
Handdukar och sånt klarar jag mig med det som finns. Använder alltid oparfymerade grejer och gillar riviga handdukar :D
Ja, som sagt, alla är ju olika. Det var mest ett exempel bara.

Men packa så lite du vill. Det finns ingen anledning att ta med saker som känns onödiga. Det mesta går att köpa eller hämta vid behov.
 
Ja, som sagt, alla är ju olika. Det var mest ett exempel bara.

Men packa så lite du vill. Det finns ingen anledning att ta med saker som känns onödiga. Det mesta går att köpa eller hämta vid behov
Ja jag litar på att det nödvändiga finns som sagt. Men kul att packa! Ser ingen poäng med att ha med en halv resväska bara.
 
Vi hade inte med så mycket, det räckte nästan fint.
Men jag hade behövt ett par till byxor.
Det var värme bölja när vi åkte in, så jag hade kjol på mig. Väl där fick vi igångsättning.
Inne på bb var det ju inte värmebölja så jag tog mjukisarna från BB väskan, sen gick vattnet och plötsligt hade jag INGA byxor med mig :o
Jag tog sambons jeans, han fick gå runt i shortsen han åkte in med.

Tandborste och laddare, babyskydd om ni ska ta bilen hem från bb
 
Jag har aldrig tagit med mig babyskyddet, utan det har partnern fått ta med när det väl varit dags att få åka hem. Annars är det typ som att packa till en övernattning, lite kläder till dig och lite till bebisen.
Jag och maken åkte dit samtidigt och hem typ 36h senare. Så hämta senare fungerar ju inte då
 
Duschgrejor också! Den där första duschen är :love: :love1:🤩 Ja egna kläder att åka hem i så klart. De har ju blöjor och skötbordssaker där. Du ligger i sjukhusdräkt nättrosor och blöja som finns där. Du får mat och fika. Jag hade med egen filt till bäbis som jag uppskattade. Men personligen körde jag hud mot hud hela BB tiden så kläder till mig och bebis där behövdes inte. Jag hade med godis men var inte sugen. Skön kudde och förlängningssladd så det gick att ha telefon medan den laddade kändes viktigast för mig. Jag visste inte att de föddes med långa naglar De river sig i ögonen och ansiktet med. Önskade verkligen att jag haft nagelfil
Och jag tyckte det var jätteskönt med egna kläder på bb, var innan pandemin så jag var ute och gick en promenad två gånger själv utomhus (sensommar) då jag tyckte det var lite deppigt att gå runt på avdelningen och jag ville röra mig pga kejsarsnitt och risk för blodpropp. Men skjorta var bra, det knäpper man lätt upp för hud mot hud. Jag var inte heller beredd på hur mkt fötterna skulle svullna av själva förlossningen (lång igångsättning med mycket dropp) så ett par större skor hade varit bra. Var svullen redan innan men inte i närheten. Kunde knappt trycka ner fötterna i sambons espadrillos..😂. Så som andra skrivit, vad man packar beror både på hur man är och kanske även hur nära man har hem/till andra som kan komma förbi med saker.
 
Vi vet inte ens vilket bb vi kommer åka till. Det finns ett ca fem mil bort som borde vara förstahandsvalet, men på grund av att jag medicineras kan det hända att vi måste åka dubbelt så långt. Det vet vi inte än, ska ha planering om två veckor. Så jag vill gärna ha allt nödvändigt med mig för enkelhetens skull. Samtidigt vill jag inte lägga ner för mycket grejer, och vara tvungen att släpa på en stor väska.

Allting löser sig givetvis. Jag tycker bara om att vara förberedd.
 
Vi vet inte ens vilket bb vi kommer åka till. Det finns ett ca fem mil bort som borde vara förstahandsvalet, men på grund av att jag medicineras kan det hända att vi måste åka dubbelt så långt. Det vet vi inte än, ska ha planering om två veckor. Så jag vill gärna ha allt nödvändigt med mig för enkelhetens skull. Samtidigt vill jag inte lägga ner för mycket grejer, och vara tvungen att släpa på en stor väska.

Allting löser sig givetvis. Jag tycker bara om att vara förberedd.


Så blev de för oss nu sist, och covid så ingen fick hälsa på. Sambon fick komma in men det var knappt (eftersom vi har barn hemma som kunde smittat honom) när han kom fick jag skynda mig till Ica maxi i stan och köpa massa trosor och bra bindor. Köpte även ett stort puzzle som jag la för att få tiden på avdelning att gå. Sen fick jag flytta till hemma sjukhuset då kunde han komma till dörren och leverera där iallafall
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 554
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 990
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
13 150
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp