Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Ok men då är jag ful på annat sätt då i sådana falla
Jag känner inte dig men du låter uppgiven kring dejtandet och din självkänsla har säkert fått sig en törn när det kommer till relationer. Jag hade börjat försöka reparera den biten innan det blir nya försök med dejtingen.

Om en terapeut, en dejtingpaus där du bara tar hand om dig själv eller kanske ett utforskande av en ny hobby passar bäst (eller något helt annat) vet bara du!

Man kan ju tex skriva ett brev till GVFÖ eller BSF så kanske man får vara med där.
Det låter som ett av de sämsta sättet att skaffa ett stabilt förhållande 😅

Skulle snarare se till att hitta ett intresse eller hobby som man genuint gillar där det på något sätt finns föreningsliv eller andra gemensamma aktiviteter och hyfsat många aktiva av det kön man är intresserad av är ett rätt enkelt sätt att träffa intressanta människor. Jag har tex relativt många intressen där det är många manliga aktiva och det är väldigt många som inte skulle vilja någonting hellre än att träffa en kvinna som har liknande intressen att dela livet med.

Ok men då är jag ful på annat sätt då i sådana falla

Går man in med den inställningen till sig själv, och dessutom har känslan att andra människor är ytliga skitstövlar, så kommer man stöta bort de tryggt förankrade människor som letar efter en partner med hjärtat.

Mitt råd är att du börjar fundera på vem du är och vad du vill ha ut av livet och hur du relaterar till andra innan du aktivt letar partner. Ofta löser det sig betydligt enklare när man står grundad i vem man är och hur man vill bli bemött.

Det är inte en snabb och enkel lösning, men enligt min erfarenhet är det typ det enda vettiga sättet om man inte råkar ha med sig sunda relationsmönster från början (och det är vi många som inte fått med oss från start, tyvärr).

Terapi är inte en dum idé om man inte vet hur man ska börja skapa en bra relation till sig själv.

Skulle snarare se till att hitta ett intresse eller hobby som man genuint gillar där det på något sätt finns föreningsliv eller andra gemensamma aktiviteter och hyfsat många aktiva av det kön man är intresserad av är ett rätt enkelt sätt att träffa intressanta människor. Jag har tex relativt många intressen där det är många manliga aktiva och det är väldigt många som inte skulle vilja någonting hellre än att träffa en kvinna som har liknande intressen att dela livet med.
Nja det där låter inte som Ts stil :meh:

Bumbibjörn, det här kanske kommer låta lite tufft men det är verkligen skrivet i all välmening :heart

Min spaning är att vissa av dina resonemang har hamnat lite snett och försvårar för dig. I trådstarten skriver du liksom ner dig själv, vilket kanske hänger samman med de hemskt trista erfarenheterna du har med dig? Jag tror du skulle vinna på att börja vända perspektivet - du är bäst på att vara du, och du är precis lika rätt som alla andra.

Att en matchning eller dejt inte går som önskat betyder inte automatiskt att du har gjort fel eller på något sätt är fel. Det betyder bara att ni var osynkade med varandra på något plan, och det sänker inte ditt värde!
På frågan om hur en bör bete sig skulle svaret kunna vara ”genuint”. Det vill säga, bete dig så som du är och prata om sådant som intresserar och engagerar dig. Det är ju det som du vill få fram, så att den du dejtar får en känsla för vem du är.

Jag tolkar ditt inlägg som att du har en stark längtan - vad är det som du längtar efter och hur känns det? Hur kan du förmedla det i ord och handlingar som visar vad kärnan är? Det tangerar lite det du skriver om att du bara försöker matcha med de som skriver att de söker seriöst. En seriös relation är diffust, det finns liksom inget manus för vad det är - det formar ju de som är i relationen själva? Kanske är det bättre att fundera på hur din drömrelation skulle kännas och se ut, och se vilka som lockas av dina preferenser? Tänk lite på det som att någon säger ”jag är rolig” kontra att denne faktiskt får dig att skratta. Det är ju förmodligen den emotionella kopplingen du söker och inget affärsavtal.

Något säkert facit finns nog inte men jag tror som sagt att du skulle behöva börja med dig själv. Om du inte har koll på vad du förmedlar så blir det svårt att nå fram till en god matchning med någon annan.

Måste man sexa till det ens på dom första dejterna övht? Går väl att avvakta med det till ni känner varandra lite mera kanske?
Ja män förväntar sig det annars så vill de inte ses längre heller, alltså sex senast typ 5e dejten. Jag vill gärna vänta men då hinner jag bli ghostad

Ja män förväntar sig det annars så vill de inte ses längre heller, alltså sex senast typ 5e dejten. Jag vill gärna vänta men då hinner jag bli ghostad
Men nej, sluta generalisera såhär. Det finns vettiga män också, tro det eller ej. Det är bättre att bli ghostad isåfall än att försöka hålla kvar dom genom att sexa till det. Drar någon för att den inte får ligga direkt är det inte mycket att satsa på ändå.

Det är för övrigt ganska så bra sätt att se vilken typ av person det är, säger man nej och dom respekterar det och ändå vill fortsätta träffas så är det en vettigare person att satsa på.

Har man setts flera gånger och jag får höra det tänker jag att de bara vill ha en kk, dvs hänga kravlöst
Om man setts flera gånger (10-20?) skulle jag säga att "ta det som det kommer" är ganska rimligt. Även om jag är ute efter ett långvarigt förhållande kan jag ju inte veta om jag vill ha det med just den personen.

Ärligt så hade jag nog sprungit åt andra hållet om dejten ville veta om vi skulle spendera livet ihop.

Men nej, sluta generalisera såhär. Det finns vettiga män också, tro det eller ej. Det är bättre att bli ghostad isåfall än att försöka hålla kvar dom genom att sexa till det. Drar någon för att den inte får ligga direkt är det inte mycket att satsa på ändå.

Det är för övrigt ganska så bra sätt att se vilken typ av person det är, säger man nej och dom respekterar det och ändå vill fortsätta träffas så är det en vettigare person att satsa på.
Ja då blir jag singel resten av livet då 😂😂😂

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur