Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Caisa Röstar på Lenis

Tycker det verkar lite ondskefullt att gömma sig i skuggorna och inte säga ett ord, högst misstänkt! ;)
(hoppas det är ok att rösta på någon som inte gett tillkänna att de hittat leken än...? Annars ändrar jag. :) )
 
Sv: Varulvslek

*delvis knapp*

Eftersom det i princip alltid blir en del halvt förtäckta bop:ar dag ett så tyckte jag att man lika gärna kan tillåta bop:ar då.

Det stämmer nog, jag brukar nog inte förbjuda det alls faktiskt tror jag, folk brukar ju ändå försöka teoria efter förmåga.

Jag mår tyvärr allmänt pyton och har huvudvärk så jag gör det enkelt för mig och bopar jag också, återkommer med teorier när jag blir piggare.



glömmerallt röstar på zassoo
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Caisa Röstar på Lenis

Tycker det verkar lite ondskefullt att gömma sig i skuggorna och inte säga ett ord, högst misstänkt! ;)
(hoppas det är ok att rösta på någon som inte gett tillkänna att de hittat leken än...? Annars ändrar jag. :) )

Jadå det brukar det vara och det står ju inget i reglerna som motsäger det.

Det är många som använt folks frånvaro som motivering till sina röster i tidigare lekar.
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Åh, jag skulle behöva rösta strax, ska iväg på fest. Så himla svårt första kvällen och speciellt när det är skrivet så lite... :crazy:

Detta uttalande, trots att man får BOP:a (vilket såklart inte behöver göra det enklare att rösta, men ändå, det känns lite som att påpeka något självklart) gör mig lite misstänksam. Speciellt som det skrevs 16.38 och rösten inte kom förrän 18.19, dvs inte alls värst långt innan DL.

Hedinn röstar på Lillelorden
 
Sv: Varulvslek

Kl

Sitter mitt i middagsbjudning och smet iväg med telefonen för att rösta :p

Efter att bokstavligt ha blundat och pekat: zassoo röstar på Shaggy
 
Sv: Varulvslek

Läget klockan 18:55

Sasse röstar på Paddington kl 1735 (en BOP)
LilleLorden röstar på bumpo kl 1819 (en BOP)
Paddington röstar på cirkus kl 1823
Caisa röstar på Lenis kl 1826
Glömmerallt röstar på zassoo kl 1827 (en BOP)
Hedinn röstar på Lillelorden kl 1846
zassoo röstar på Shaggy KL 1847 (enbBOP)


cirkus röstar på Lillelorden jag reagerade precis som Hedinn på att det blev sån konstigt tidskillnad mellan att hon skulle iväg på fest och att rösten kom...skumt tycker jag. Inte minst med avseende på att man faktiskt fick avlägga en BOP röst.
 
Sv: Varulvslek

Uppdatering!
Lillelorden var ulv!

Dag 1
Sasse röstar på Paddington
Lillelorden röstar på bumpo
Paddington röstar på Cirkus
Caisa Röstar på Lenis
glömmerallt röstar på zassoo
Hedinn röstar på Lillelorden
zassoo röstar på Shaggy
cirkus röstar på Lillelorden

Ej röstat: Shaggy, Bumpo, Lenis

NattDL imorgon 11.00
 
Sv: Varulvslek

Shaggy världens klantigaste. Helt plötsligt tittade jag på klockan och insåg att DL var för snart en halvtimme sedan, pinsamt :o
 
Sv: Varulvslek

Kl

Förlåt för min missade röst. Vi fick spontanbesök som avslutades med en spontan middagsbjudning. Leken försvann fullständigt för mig.
 
Sv: Varulvslek

knapp

Har läst igen igenom leken igen men kommer inte fram till något vettigt. Röstningen talar till hedinns och cirkus fördel så jag håller de något åt det goda hållet, å andra sidan så vore båda två väldigt smarta alibi röster så lite misstänkta är de allt fortfarande.

I övrigt reagerade jag mest på att Paddi verkade be om ursäkt för sin röst, fick lite dåliga vibbar av det. Teorin i sig har jag inga invändningar mot typisk förstadags teori. Det tycker jag gäller övriga teorier hittills också alla är svaga(som det ofta är första dagen) men ingen teori känns konstig.

Hoppas jag mår bättre imorgon så kan jag fortsätta analysera då och kanske komma fram till något mer.
 
Sv: Varulvslek

Jag måste säga att jag tycker det är intressant att det blev lite teorier trots att bop var tillåtet. Det är en intressant idé att tillåta bop till första DL och kanske är en bra sak att forsätta med. Jag vet inte hur många som minns det men för många år sedan var det tillåtet med bop men det blev slut på det iom att vissa fortsatte med det tom i tredje lynchen :crazy:.
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte hur många som minns det men för många år sedan var det tillåtet med bop men det blev slut på det iom att vissa fortsatte med det tom i tredje lynchen :crazy:.

Jag minns att BOP:ar var mer regel än undantag förr, men inte att de plockades bort för att folk fortsatte BOP:a efter första dagen. Jag minns det som att det plockades bort för att det var trist när ingen teoriade utan alla bara BOP:ade, och underligt nog så hamnar det nästan aldrig en andraröst på någon när folk BOP:ar, utan alla får typ en röst var.

För egen del tycker jag det är skittråkigt med BOP:ar även om jag nu själv nyttjade det den här dagen. Tycker det är betydligt svårare att läsa av vilka som kan tänkas vara onda, bland alla som BOP:ar. En förklädd BOP är för mig bättre, då det åtminstone finns en teori till och något att gå på.
 
Sv: Varulvslek

Det kan ju ha gått i omgångar. Jag var med i flera lekar på raken där det låg på den nivån. Efter det har jag dock haft en många år långt uppehåll i lekandet
 
Sv: Varulvslek

Kan knappt ens bli misstänksam mot Sasse och dennes röst på mig, som sagt det har hänt zilch, nada, njet och nothing än så länge i leken.

Är du en Myrten-wannabe eller? :p

ledsen Cirkus men jag röstar på dig, eftersom BOP-meningen skiljde sig från hur de brukar se ut, så det känns konstigt att inte reagera över att den var ändrad...

Jag tycker att du verkar ha lite väl höga förhoppningar om folks minne, bara att komma ihåg hur BOP-meningen brukar vara liksom? :p

försvann lite text

Klar underdrift ;) Jag läste original meddelandet och kunde inte låta bli att skratta. Det var ju inte lite som försvann :p


För att teoria och så... Till skillnad från glömmerallt vågar jag inte sätta vare sig Hedinn eller cirkus åt goda hållet. Åtminstone inte Hedinn som jag har för mig har gjort något liknande tidigare? Cirkus möjligtvis i så fall, men det beror helt på hur lyan ser ut och vilket spel de spelar. Tycker det är så vanligt med alibiröstande i de moderna lekarna att det inte går att godförklara någon om det inte är något utöver det vanliga.
 
Sv: Varulvslek

Jag tycker inte att det som skett än säger ngt om vilka eventuella roller folk innehar men jag håller med dig GA att det lutar åt att hålla Cirkus åt det goda hållet. Däremot är jag inte lika säker på Hedinn. Fler än en gång tidigare har ulvar röstat på andra ulvar för att skaffa sig alibi och kollar man till röststatistiken så var det 5personer kvar att rösta när Hedinn lade sin röst vilket gör att det var väldigt öppet om vem som skulle lynchas. Att som Cirkus lägga avgörande röst så sent gör att jag iaf lutar åt att hålla denne åt det godare hållet även om jag inte "spikar" det ännu.

Sedan att jag "bad om ursäkt för rösten" - ja det gjorde jag av den enkla anledningen att liksom alla andra BOP:ade jag, men försökte hitta ngn liten teori att hänga upp rösten på vilket gör att det inte låg särskilt mycket substans bakom den och därav ursäkten...
 
Sv: Varulvslek

Är du en Myrten-wannabe eller? :p
Det vet du väl - det var ju jag som t o m försökte instifta ett Robinson-Buke pris juh, å hon vann ju hela baletten :p :D

Jag tycker att du verkar ha lite väl höga förhoppningar om folks minne, bara att komma ihåg hur BOP-meningen brukar vara liksom? :p

Jo för i vanliga fall brukar BOP:ar vara helt förbjudna, och nu var det förbjudna från dag2 - stoooor skillnad ;)
 
Sv: Varulvslek

Apropå Myrten-wannabe, första leken jag var med i så spelade Myrten så jäkla brilliant. Jag kommer nog aldrig att kunna varken glömma eller förlåta det.
 
Sv: Varulvslek

Klar underdrift ;) Jag läste original meddelandet och kunde inte låta bli att skratta. Det var ju inte lite som försvann :p


För att teoria och så... Till skillnad från glömmerallt vågar jag inte sätta vare sig Hedinn eller cirkus åt goda hållet. Åtminstone inte Hedinn som jag har för mig har gjort något liknande tidigare? Cirkus möjligtvis i så fall, men det beror helt på hur lyan ser ut och vilket spel de spelar. Tycker det är så vanligt med alibiröstande i de moderna lekarna att det inte går att godförklara någon om det inte är något utöver det vanliga.

Nä det blev lite lätt obegripligt utan den försvunna texten :p

Hur du får den fetade raden till god förklara förstår jag inte;) Men för att förtydliga så är de misstänkta men kanske något mindre än övriga just nu.


knapp

Har läst igen igenom leken igen men kommer inte fram till något vettigt. Röstningen talar till hedinns och cirkus fördel så jag håller de något åt det goda hållet, å andra sidan så vore båda två väldigt smarta alibi röster så lite misstänkta är de allt fortfarande.

.

Jag tycker nog faktiskt cirkus röst är troligare som alibiröst just för att den i teorin faktiskt skulle ge ett alibi medan hedinns röst mer kom i ett läge där det inte var någon större risk att lorden skulle åka. Så att om en ond i det läget röstar på en annan ond i det läget när det bara är en massa udda röster så borde risken vara större att en ond åker ut än möjligheten till alibi för den andra onda.

Ja jag har också för mig att hedinn brukar rösta på andra onda som ond, därför misstänker jag henne trots resonemanget ovan.

Dessutom var jag ond tillsammans med myrten i den lek cirkus nämner nedan och jag minns att det verkade göra ett visst intryck på cirkus och att hon därför kommer i håg den, i den leken la myrten upp mig för lottning i slutet av en lynch. Så därför tror jag det är rimligt att hon kanske försöker något liknande själv. Det finns andra spelare där det nog hade varit mindre troligt med en sådan röst.

Apropå Myrten-wannabe, första leken jag var med i så spelade Myrten så jäkla brilliant. Jag kommer nog aldrig att kunna varken glömma eller förlåta det.
 
Sv: Varulvslek

Niyama röstar på Myrten

Meeeeen, har far man roster fast man inte ens ar med i leken!:mad:;) Jag hoppas de goda inser att LL ar ond!

Loggade in pa Buke for forsta gangen sedan jag lamnade Sverige och nu blev jag riktigt sugen pa att leka. Sa farhoppningsvis kan det bli nagot aven efter att jag ar tillbaka 16 januari.

God ulvspelsfortsattning fran Myrten i Bolivia!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 589
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 389
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 492
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 117
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp