Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Du får inte säga sådär nu blir jag ju sugen på att vara med i flera lekar och efter den 16e ska jag plugga:p

Ha det trevligt i Bolivia:)
 
Sv: Varulvslek

Sedan att jag "bad om ursäkt för rösten" - ja det gjorde jag av den enkla anledningen att liksom alla andra BOP:ade jag, men försökte hitta ngn liten teori att hänga upp rösten på vilket gör att det inte låg särskilt mycket substans bakom den och därav ursäkten...

Ok, den förklaringen kan jag förstå men jag tycker nog ändå det är en liten smula ulvigt.
 
Sv: Varulvslek

Kl
Jag hålle nog inte med om att gårdagens röstning skulle sätta varken Hedinn eller cirkus åt goda hållet. Än, i alla fall. Jag menar, just eftersom det var tillåtet med BOP så kan man lätt förklara en alibiröst med "det var bara en BOP". Å andra sidan var det ju cirkus röst som satte spiken i kistan för Lillelorden, vilket jag nog tycker att cirkus lutar aningens mer åt goda hållet. Det kan fortfarande vara en vågad alibiröst, men det känns inte som att cirkus är en sån som spelar högt spel. Men jag godförklarar ingen än.
 
Sv: Varulvslek

Meeeeen, har far man roster fast man inte ens ar med i leken!:mad:;) Jag hoppas de goda inser att LL ar ond!

Myrten! :D Klart du ska vara med nästa gång! Och alla vet väl att LL är ond, LL är väl alltid ond? :cautious:

Dessutom var jag ond tillsammans med myrten i den lek cirkus nämner nedan och jag minns att det verkade göra ett visst intryck på cirkus och att hon därför kommer i håg den, i den leken la myrten upp mig för lottning i slutet av en lynch. Så därför tror jag det är rimligt att hon kanske försöker något liknande själv. Det finns andra spelare där det nog hade varit mindre troligt med en sådan röst.

Det är ju inte helt omöjligt att det är något försök till sånt, samtidigt, som någon annan skrev (minns inte vem?) så känns det inte som att cirkus brukar syssla med så djärvt spel? Det kan ju såklart ändras och hon kan ju vara uppbackad av nån i lyan, men min spontana känsla är ändå att sätta cirkus mer åt det goda hållet just nu... Utan att lita på det nåt större, såklart, men hon är nog min minst misstänkta just nu.
 
Sv: Varulvslek

Jag tycker inte heller att cirkus brukar spela ett vågat spel, men sådana saker kan ändras rätt fort i min erfarenhet. Så att sätta någon åt goda hållet alls tycker jag inte man ska göra.
 
Sv: Varulvslek

Uppdatering!

Bumpo överlevde inte natten. Hon var häxa.


DagDL ikväll 19.00
 
Sv: Varulvslek

Och jag som aldrig spelat innan får väl anta antingen att alla spelar rent eller att alla spelar höga spel. ;) För allt jag vet kan det ju vara ett spel när folk säger att just cirkus inte brukar spela djärvt... Det är ju lite misstänksamt. :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Det brukar inte vara nån skillnad när man har spelat länge. Allt är misstänkt! :D Det mesta brukar gå att vända på i all oändlighet i form av "det borde tyda på att x är god, å andra sidan kan det vara just det x vill att vi ska tro..." Ibland är det nästan mest misstänkt att verka god. ;) Tro mig, man kan bli gråhårig på det här.
 
Sv: Varulvslek

Fniss!
ja och sen så kommer den misstänkta förstarösten och den misstänkta andrarösten. Och den misstänkta rösten som verkar udda och den misstänkta rösten som följer drevet osv osv.
 
Sv: Varulvslek

Haha, det borde ju vara ganska roligt att vara LL med andra ord? :D Sitta med facit och se när folk sliter sig i håret och se alla fula spel och sånt. :p
 
Sv: Varulvslek

Jag tycker inte heller att cirkus brukar spela ett vågat spel, men sådana saker kan ändras rätt fort i min erfarenhet. Så att sätta någon åt goda hållet alls tycker jag inte man ska göra.

Ligger absolut en del i det. Jag vet ju själv att jag var rätt snabb på att börja spela djärvt som ulv, efter att ha varit i lyan första gången med lite mer erfarna spelare som kunde ge mig råd. Så säker ska man ju absolut inte vara. Det är ju helt klart den rösten som sticker ut mest och det är ju ett typiskt bra sätt att få alibi på, men efter hur det har sett ut i tidigare lekar så upplever jag att förstadagsröster på en ulv som åker ut är de som blir mest uppmärksammade och det känns ju lite onödigt att som ulv dra till sig den uppmärksamheten? Under förutsättning att man tänker så långt, då.
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte, jag har inte varit LL någon gång. Men jag skulle tro att det är skitkul!
 
Sv: Varulvslek

Det kanske är onödigt, men känns väldigt vanligt i dagens lekar. Leken är rätt liten och ulvantalet likaså, 2-3 st brukar väl vara vanligt i en lek på ca 10 pers. Eventuellt 4 om vi är fler (minns inte och orkar inte bläddra från mobilen). Helt osannolikt med en sådan röstning som cirkus om ulvarna bara skulle vara två. Tror snarare på minst tre dock, två verkar lite för lite. Rätt riskabelt med en sådan röstning som cirkus om ulvantalet bara är tre, men inte omöjligt. Sådant har hänt, flera gånger. Frågan är ju vilka som är i lyan, hur deras erfarenheter och värderingar ser ut (Mammas t.ex. spelar i princip enbart för egen överlevnad). Enligt glömmetallt var cirkus med i leken där Myrten lurade alla, kan cirkus tänkas försöka något liknande?
Om ulvantalet skulle vara fyra så ser jag en sådan röstning som Cirkus som väldigt trolig.

Ursäkta stavfel, mobilskriveri.
 
Sv: Varulvslek

Håller med dig helt om ulvantalet och visst, är det fyra ulvar är det ju inte alls omöjligt som du säger. Enbart den rösten säger väl egentligen inte mer än att cirkus antingen är god eller ond (åh, vad jag älskar den här leken! :p). Tre ulvar brukar väl annars vara det vanligaste, i de flesta lekar med 10 deltagare jag varit med i i alla fall, två känns osannolikt?

Sitter och funderar lite på förstadagsrösterna i allmänhet (utan att orka granska nu, från mobilen). Med tanke på att BOPar var tillåtna, vilket är första gången för mig. Det känns ju spontant som att ulvar bör ha valt att BOP-rösta? Kanske inte alla, men nån? Eller så, just av den anledningen, teoriade de för att verka goda. Eller till och med för att få med goda på sina tankar...
 
Sv: Varulvslek

spontant tycker jag att två ulvar på 11personer låter alldeles för lite, speciellt som det inte verkar finnas någon annan ond roll och 4 ulvar låter som en för mycket så jag skulle tro att det var totalt 3 ulvar varav 2 nu finns kvar.

Utifrån detta så anser jag att det är osannolikt att både Cirkus och Hedinn är ulvar tillsammans, vilket gör att en av dem skulle kunna vara ulv eller så är bägge två goda.

I övrigt tror jag inte man kan dra några riktiga slutsatser utifrån gårdagens röstningar.
 
Sv: Varulvslek

Haha, känns som att nästan alla teorier kommer fram till att alla antingen är goda eller onda. :D

Ren nyfeikenhet, hur ofta vinner de goda respektive de onda? Vad är vanligast? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp