Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Jag vet ju inte hur vanligt det är att en uppäten får ta över en persons roll som inte dykt upp, men det känns ju hemskt misstänksamt, som om Lenis roll var väldigt viktig eller nödvändig... Och med tanke på hur få ulvar det är, så borde det vara väldigt viktigt att de som är ulvar faktiskt är med och spelar...
Och varför bumpo och inte LillLorden som åkte ut först? LillLorden var ju en ulv, så det kanske varit ännu mera misstänksamt?
Väldigt suspicious tycker jag.

^ Min teori.
Caisa röstar på Bumpo.

Med reservation för att jag kanske ändrar min röst innan DL om det nu är jättevanligt att första uppätna goda får ta över rollen efter någon som inte dykt upp. :p
 
Sv: Varulvslek

Och varför bumpo och inte LillLorden som åkte ut först? LillLorden var ju en ulv, så det kanske varit ännu mera misstänksamt?

Måste gå in och svara på detta. Lillelorden var ju ulv, och en ulv kan aldrig gå in och ersätta eftersom den känner till lyan. Om rollen som ska ersättas är god så känner ju då en god till lyan, därför går det inte. Och om rollen som ska ersättas är ond, kan man ju ändå inte låta en tidigare ulv ersätta eftersom det då skulle vara uppenbart att den är ond igen. Kort sagt: en ulv får aldrig gå in och ersätta.
 
Sv: Varulvslek

Med reservation för att jag kanske ändrar min röst innan DL om det nu är jättevanligt att första uppätna goda får ta över rollen efter någon som inte dykt upp. :p

Ja, det är väldigt vanligt att någon som haft en god roll och som inte skaffat sig någon specialinfo innan den lynchats/käkats (dvs siat någon eller fått spioninfo etc) ersätter någon som inte dykt upp eller som fått förhinder. Detta sker speciellt i lekar med väldigt få deltagare så att leken inte tar slut redan efter ett fåtal dgr.

Detta görs oavsett vilket roll som ersätts, dvs det kan vara en helt vanlig byboroll utan specialförmågor eller någon god alt ond specialroll.
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Jag vet ju inte hur vanligt det är att en uppäten får ta över en persons roll som inte dykt upp, men det känns ju hemskt misstänksamt, som om Lenis roll var väldigt viktig eller nödvändig... Och med tanke på hur få ulvar det är, så borde det vara väldigt viktigt att de som är ulvar faktiskt är med och spelar...
Och varför bumpo och inte LillLorden som åkte ut först? LillLorden var ju en ulv, så det kanske varit ännu mera misstänksamt?
Väldigt suspicious tycker jag.

Ulvar kan inte överta andra roller, så det är inte konstigt alls att det var bumpo och inte Lillelirden. En deltagare som varit ulv kan aldrig överta en roll so är god, då har ju denna facit om vilka de ulvarna är. Då är det kvar att ta över en annan ulvroll, vilket också faller på sin orimlighet då denne skulle bli lynchad direkt.

Lenis behöver inte ha haft en viktig roll alls. För lekens skull är det ju roligast om den varar så länge som möjligt och då är det bra att någon övertar roller. Det är väldigt vanligt att det händer, om spelare av olika anledningar inte kan vara med mer, eller inte har hittat leken som Lenis. Alternativet hade varit att rollen försvann helt och hållet eftersom det inte går att ha med en spelare som inte/knappt skriver.
 
Sv: Varulvslek

+Paddington och Sasse

Aha! Okej, ja, det verkade lite väl enkelt. :p
Men okej, jag ska fundera vidare, återkommer om jag ändrar rösten. ;)
 
Sv: Varulvslek

CL: Du behöver ju inte nödvändigtvis ändrs rösten, men rekommenderar att bygga på med teorier när tillfälle ges, annars röstar du nu på någon där det är lika stor möjlighet att deltagaren är god som ond. Inte så bra om du själv är god ;)

Detta är väl ditt första spel eller?
 
Sv: Varulvslek

Mitt första spel ja. Blir nog smidigare till andra eller tredje gången, hoppas jag. :p

Om det INTE var vanligt hade det ju varit en väldigt bra teori i alla fall! Men som sagt, lite väl lätt... :D

Jag är väl lite inne på samma som de teorier vi redan haft uppe, med tanke på det låga antalet ulvar vi bör ha, har jag ändå svårt att tro att både Cirkus och Hedinn är onda, om de nu inte planerade att rösta bort en ulv från början bara för att verka rena = lägre chans att lynchas.
Det hjälper ju inte mycket, chansen att de är goda är dock större än de som röstade på någon som vi inte vet är ond/god. Än har vi inte mycket att gå på på resterande spelare, och att gå på magkänsla utan teori blir svårt, för då måste jag nysta upp en teori, på någon som inte sagt något som går att teoria OM.

Det är svårt, ska lusläsa tråden igen. :D
 
Sv: Varulvslek

Så, lusläst, jag ändrar min röst ändå.

Jag går emot mina tidigare tankar. Känns som den enda jag kan bygga en riktig teori kring just nu.
Caisa röstar på cirkus

Väldigt imponerad av denna Myrten som tydligen lurat ALLA i tidigare spel, som någon nämnt tidigare så OM rösten från igår var ett alibi, så är det större chans att cirkus är ond än Hedinn (om det inte skulle vara båda) eftersom cirkus röst slog spiken i kistan i det läget. Dessutom vore det väldigt smart då tydligen alla är av åsikten att cirkus inte spelar så djärva spel, bra att först bygga upp en sån syn på sig själv innan man plötsligt slår till och blir tokslug.
 
Sv: Varulvslek

Mitt första spel ja. Blir nog smidigare till andra eller tredje gången, hoppas jag. :p

Om det INTE var vanligt hade det ju varit en väldigt bra teori i alla fall! Men som sagt, lite väl lätt... :D

Ledsen men jag tycker nog det varit en rätt dålig teori oavsett. Även om det varit ovanligt så hade det i så fall enbart tytt på att lenis roll var viktig (vilket den som sagt inte alls behöver vara eftersom det är vanligt att ersätta folk oavsett roll) och en viktig roll kan lika gärna vara god.

Angående vem som får ta över roller så handlar det om att den som ska ta över någon roll inte får ha någon "extra info"(man kan göra undantag det beror på läget i leken och vilken typ av extra info som finns) som den fått tack vare en tidigare specialroll. Tex. så kan en död siare som hunnit sia några deltagare inte ta över en roll.

Det kan ta ett par lekar innan du är inne i det men jag tycker du är duktig som försöker hitta på egna teorier, det kan vara svårt med teorier även om man lekt mycket. :)
 
Sv: Varulvslek

När du ändrar röst är det bra att skriva vem man ändrar från, det blir lättare för LL(lekledaren) att räkna rösterna då.:)
 
Sv: Varulvslek

Det berot väl iofs på vad som står i reglerna, om det står något i reglerna. Jag vill förövrigt ha det som dig, att man skriver vem man ändrar från, men alla tycker inte det är lika viktigt :)
 
Sv: Varulvslek

KL
Jag känner mig väldigt förvirrad. En timme kvar till DL och det är flera som inte skrivit sen natt-DL och ännu färre som teoriat. Jag är fortsatt tveksam till cirkus, men känner i nuläget att hon inte är mer misstänkt än någon annan. Just nu reagerar jag mest på Paddi. Hon har varit aktiv och skrivit flera inlägg idag men inget med något direkt innehåll utöver förklaringar och tankar om spelet i sig, inga teorier eller funderingar över spelarna.

Sen är ju de mer "tysta" spelarna svåra att bilda sig någon uppfattning om och nog känns det ju som att det mycket väl kan gömma sig en ulv bland dem...
 
Sv: Varulvslek

Så, lusläst, jag ändrar min röst ändå.

Jag går emot mina tidigare tankar. Känns som den enda jag kan bygga en riktig teori kring just nu.
Caisa röstar på cirkus

Väldigt imponerad av denna Myrten som tydligen lurat ALLA i tidigare spel, som någon nämnt tidigare så OM rösten från igår var ett alibi, så är det större chans att cirkus är ond än Hedinn (om det inte skulle vara båda) eftersom cirkus röst slog spiken i kistan i det läget. Dessutom vore det väldigt smart då tydligen alla är av åsikten att cirkus inte spelar så djärva spel, bra att först bygga upp en sån syn på sig själv innan man plötsligt slår till och blir tokslug.

Det där tycker jag är ett mycket märkligt resonemang.

Att båda skulle vara ulv finner jag mycket osannolikt.

Att rösta på någon bara för att det är den enda du kan bygga teori mot är i mina ögon väldigt ulvigt. Som god är det viktiga att rösta på någon man tror är ond och inte efter vad som går att teoria mest kring.

Det fick ju dig att genast segla upp i topp på min lista över misstänkta.
 
Sv: Varulvslek

Men alltså... tycker också att CLs teorier är lite udda, för mig är det inte nödvändigtvis att hon skriver så pga att hon är ond, det skulle mycket väl kunna vara för att hon är ny. Även om man läst tidigare lekar så är det svårt att komma in i det. Inte sagt att CL inte kan vara ond dock, men jag reagerar nästan mer på din hårda ton gentemot henne än hennes rätt vaga teorier.
 
Sv: Varulvslek

Det berot väl iofs på vad som står i reglerna, om det står något i reglerna. Jag vill förövrigt ha det som dig, att man skriver vem man ändrar från, men alla tycker inte det är lika viktigt :)

Ja, jag menade inte att det är ett måste utan bara att det underlättar. :)
 
Sv: Varulvslek

Kanske har jag missat något men vilken är CLs teori mot cirkus? De rösterna hon lagt till denna DL känns väldigt konstiga men det är ju å andra sidan hennes första lek så jag tror inte man ska dra så stora växlar på det.
Jag håller med om resonemanget många fört om att det knappast är så att både Hedinn och cirkus är onda, men å andra sidan har ju kontigare saker hänt.
 
Sv: Varulvslek

Jag håller inte med faktiskt, med så få spelare känns det som att det är ulvarna som är viktigast att ulvarna inte försvinner på default, dock faller det ju genast på att man brukar göra så istället. ^^

Glömmerallt: rösten idag måste ju ha en teori, hitintills i tråden är cirkus enligt mig den mest suspekta, om man inte ska rösta på en "tyst" spelare, men det kändes som en tråkig teori, så förstår inte alls ditt tankesätt där heller. :D

Glömmerallt och sasse: okej, då vet jag, för sent att ändra ny och blir nog bara ännu rörigare om jag skriver här nu, men ska komma ihåg det om set händer igen. :)

Hedinn: håller med dig helt om att det är svårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 358
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 676
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp