Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menade att man får ju sin roll förr eller senare och då inser man att leken har börjat :p
ja men visst- självklart! :D
Bara jag kanske som vill veta direkt att leken är uppe även när rollerna inte är tillsatta?
:angel:
Bästa tillfället att fråga om saker kring roller, både goda och onda, innan alla börjar klura på varför man ställer frågorna;)
 
Eftersom jag vill att en ny lek ska komma igång så fort som möjligt efter pågående startar jag ny lista.

LL:

1. Niyama
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
 
Pågående: TeamLundVer - Bones

Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Sasse
  • Niyama
  • Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • bollen__
  • Lobelia - Stall Hästlyckan.
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Artline

Nyligen varit:

  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington
Praolista:
heartstring

Tror @Artline föll bort när TLV skrev upp sig, hittar iaf inte att du strukit dig från intresselistan?
 
Jag började nyss fundera på en ny roll som skulle vara någon slags dag-ängel. Att den varje natt skulle kunna välja någon som inte kan bli lynchad kommande dag.


Jag har inte hunnit fundera igenom rollen, så kan ha missat nåogt uppenbart problem så jag undrar om ni tror en sådan roll skulle fungera?
 
Jag började nyss fundera på en ny roll som skulle vara någon slags dag-ängel. Att den varje natt skulle kunna välja någon som inte kan bli lynchad kommande dag.


Jag har inte hunnit fundera igenom rollen, så kan ha missat nåogt uppenbart problem så jag undrar om ni tror en sådan roll skulle fungera?
Intressant tanke, ett problem som dyker upp för mig är när DL för rollen ska vara? Är det vanlig dag DL kan den ju skydda den som ska åka och är det natt DL så finns ju risken att den som får skyddet redan har käkats.
 
Intressant tanke, ett problem som dyker upp för mig är när DL för rollen ska vara? Är det vanlig dag DL kan den ju skydda den som ska åka och är det natt DL så finns ju risken att den som får skyddet redan har käkats.

Jag tänkte mig nattdeadline. Ja risken att personen redan är ute ur leken finns. Dock tror jag inte det gör så mycket för sådant händer ju med andra roller också t.ex. siaren välja samma som blir käkad.

Tycen en att det är ett problem går det nog att lösa genom att tillåta ett reserval. Allta om förstavalet inte är kvar i leken så gäller reservvalet.
 
Nu missade du att Gravinda redan tagit plats 2 ;)
så knuffar ner dig ett hack på listan:p
LL:

1. Niyama
2. Gravinda
3. Habina
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 217
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 036
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 874
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 563
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp