Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 67 943
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu så!

Vi är beredda att starta leken så snart deltagarna är tillräckligt många och de känner sig sugna på att starta.:)

I god LL-diktaturanda har vi dock skippat den utlovade diskussionen om tema och har istället nöjet att bjuda in er till (allt som skrivs nedan är egentligen på engelska, men jag orkar inte):

HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY:devil:

Med anledning av Mrs och Mr Aldridges hemkomst från Amerika.

Välkomna!

Lady Mary Crawley
Lady Cora Crawley, grevinna av Grantham

P.S. Även deltagare utan koll på temat välkomnas D.S.

Håller med @Klara , och hoppas på de utlovade fårtarmarna :angel:

Känner mig hemskt ringrostig, jag som spelade jämt innan o kunde luta mig på att x brukar vara sån när hon är ond osv.. Nu har jag ingen koll på majoriteten :nailbiting: Men om jag minns rätt brukade alltid nya bli utröstade typ direkt i början så jag kanske åker av bara farten :p

Känner mig hemskt ringrostig, jag som spelade jämt innan o kunde luta mig på att x brukar vara sån när hon är ond osv.. Nu har jag ingen koll på majoriteten :nailbiting: Men om jag minns rätt brukade alltid nya bli utröstade typ direkt i början så jag kanske åker av bara farten :p

Nä tvärt om faktiskt ;) (
Vi brukar försöka vara snälla med nya om de inte gör en superblooper ifrån lyan.
I allafall så försöker jag också vara snäll (om jag sitter i lyan :laugh:) och låta bli att äta i tidigt skede den som åkt tidigt i föregående lekar - tja, om man inte starkt misstänker att den är siare eller något annat viktigt.

Ja,, och en grej till - vet inte om Myrten och Artline har med den funktionen, men vi har haft en god lya av utröstade som fått förmedla spioninfo till kvarvarande deltagare, du kan kolla i de senaste lekarna. SÅ om man åker tidigt som god har man ÄNDÅ en viktig funktion kvar. Superbästa funktionen sen jag började leka enligt mig

Vi brukar försöka vara snälla med nya om de inte gör en superblooper ifrån lyan.
I allafall så försöker jag också vara snäll (om jag sitter i lyan :laugh:) och låta bli att äta i tidigt skede den som åkt tidigt i föregående lekar - tja, om man inte starkt misstänker att den är siare eller något annat viktigt.

Ja,, och en grej till - vet inte om Myrten och Artline har med den funktionen, men vi har haft en god lya av utröstade som fått förmedla spioninfo till kvarvarande deltagare, du kan kolla i de senaste lekarna. SÅ om man åker tidigt som god har man ÄNDÅ en viktig funktion kvar. Superbästa funktionen sen jag började leka enligt mig

Det va ju snällt ;) Hmm jag vet att jag försökte med sådant när jag var LL, vilket jag ju varit rätt mkt, men problemet var att den/de som åkt ut ofta försvann så att den egenskapen gick förlorad. Kul om det funkar!

Det va ju snällt ;) Hmm jag vet att jag försökte med sådant när jag var LL, vilket jag ju varit rätt mkt, men problemet var att den/de som åkt ut ofta försvann så att den egenskapen gick förlorad. Kul om det funkar!

Det har funkat mycket bra! Iom att det är en hel lya till slut och i allafall ajg har tyckt det varit jättekul att sitta där och försöka lägga ett pussel och ffa försöka få ut info till goda.

Håller med! :up: :)

Med det här temat bara måste jag ju vara med :love:

LL: Artline & Myrten

Tema: Ja. Vi har några olika på lut, så vi tar en diskussion om det när det är dags att dra igång leken. Storartade uppdateringar utlovas, men majoriten av våra tema-idéer utspelas i en tid då latex icke var uppfunnet. Återstår att se om behovet kan fyllas på annat sätt (fårtarmar?).

Lekstart: När nuvarande lek är avslutad, eftersnacket avklarat och deltagarantalet tillräckligt stort.

1.anmäler mig på stört!!!! :love::love::love: LL påpekade så jaja quarter4ever:p
2.Lobelia
3. Lenis
4. Blacksmithfarm :D
5. cirkus
6. Habina
7. Snurrfian
8. bollen__
9. Klara
10. Mirtai
11.
12.
13.
14.
15.
16.

LL: Artline & Myrten

Tema: Ja. Vi har några olika på lut, så vi tar en diskussion om det när det är dags att dra igång leken. Storartade uppdateringar utlovas, men majoriten av våra tema-idéer utspelas i en tid då latex icke var uppfunnet. Återstår att se om behovet kan fyllas på annat sätt (fårtarmar?).

Lekstart: När nuvarande lek är avslutad, eftersnacket avklarat och deltagarantalet tillräckligt stort.

1.anmäler mig på stört!!!! :love::love::love: LL påpekade så jaja quarter4ever:p
2.Lobelia
3. Lenis
4. Blacksmithfarm :D
5. cirkus
6. Habina
7. Snurrfian
8. bollen__
9. Klara
10. Mirtai
11. FiaM
12.
13.
14.
15.
16.

Påminner om ulvleksträffen i Karlstad lö 7/11- fortfarande finns det plats för flera om någon vill hänga på
PMa mig i så fall så jag vet att du vill komma:)

Och så när jag en förhoppning om att Artlines& Myrtens lek kommer igång så snabbt det går-helst redan ikväll så vi slipper smyga runt på träffen:angel::p

Och så när jag en förhoppning om att Artlines& Myrtens lek kommer igång så snabbt det går-helst redan ikväll så vi slipper smyga runt på träffen:angel::p

Jag tror det är kört ikväll. Jag ska ut och käka middag. Men eftersom det redan är elva anmälda känns det inte omöjligt att starta under morgondagen. Om det passar er deltagare? @Artline och jag har diskuterat start och jag har absolut för mig att hon var flexibel.

En annan sak vi diskuterat (nu är det dags för avdelning tyck till:p) är att lägga 1,5 speldyg under ett kalenderdygn. Om leken startar imorgon (t ex) har man DL1 onsdag dag och natt-DL1 någon/några timmar därefter. Sedan DL2 "vanlig" tid på onsdag kväll, alltså då man egentligen brukar ha DL1. Därefter flyter leken på i vanligt tempo. Tanken med chock-inledning är att få mer fart i leken direkt.

Vad tror ni?

Kan man (nu är jag på hal is och diskuterar saker som vi inte pratat om i LL-nästet) med ett sådant upplägg utesluta natt-DL1? Inget käk, ingen sia mm. Två lyncher under samma dygn och sen går leken som vanligt? Tanken bara slog mig...

För övrigt har vi tänkt ha goda lyan, men diskuterat om den ska fungera lite annorlunda:cool::devil:

Jag tror det är kört ikväll. Jag ska ut och käka middag. Men eftersom det redan är elva anmälda känns det inte omöjligt att starta under morgondagen. Om det passar er deltagare? @Artline och jag har diskuterat start och jag har absolut för mig att hon var flexibel.

En annan sak vi diskuterat (nu är det dags för avdelning tyck till:p) är att lägga 1,5 speldyg under ett kalenderdygn. Om leken startar imorgon (t ex) har man DL1 onsdag dag och natt-DL1 någon/några timmar därefter. Sedan DL2 "vanlig" tid på onsdag kväll, alltså då man egentligen brukar ha DL1. Därefter flyter leken på i vanligt tempo. Tanken med chock-inledning är att få mer fart i leken direkt.

Vad tror ni?

Kan man (nu är jag på hal is och diskuterar saker som vi inte pratat om i LL-nästet) med ett sådant upplägg utesluta natt-DL1? Inget käk, ingen sia mm. Två lyncher under samma dygn och sen går leken som vanligt? Tanken bara slog mig...

För övrigt har vi tänkt ha goda lyan, men diskuterat om den ska fungera lite annorlunda:cool::devil:
Jag är för att få in lite tempo i leken direkt:up: Hur det görs spelar ingen roll:)

Vad tror ni?

Funkar inte så bra för mig, jag jobbar ca 15-23 och hinner inte med det andra DL:et då. Annars lät det spännande :)

(edit, raderade ett utkast som hängt kvar... :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 893
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur