Bukefalos 28 år!

Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha ha nej inga privata spel. (vad jag vet:cautious:) Däremot så är mitt minne sådär så det kan ha varit på den tiden ni andra kanske inte börjat leka:o

Haha jag spelade nog redan då! Fast då på den där andra sidan som inte får nämnas vid namn :p Och där var demonen standard och det skrevs aldrig ut så det är väl därför jag har så stark bild av det. Men eftersom hela lyan hade samma reaktion som jag så kan det ju inte varit helt vanligt här heller :)
 
Du menar när tvillingen blev demonad? Jag trodde du skydda mig där på natten då eftersom du verkade så säker på mig:rofl:

Plus att du hinta då tidigare när du kommenterade att ängeln skyddar sig själv första natten, jag trodde det var ängelhint till spionen:D
Att jag var så säker på dig var nog också Niyamas förtjänst.
Jag siade henne mest för att jag trodde hon var god och även om man som siare vill hitta ulvar så tänkte jag att jag nästan i första hand behövde hitta nån att lita på i början. :)
 
Jag tyckte också du var seg! :p

Jag tänkte att jag kunde låtsas att jag siat Jfrelin (vilket jag aldrig gjorde) för jag var så säker på att hon var ulv och det var nog mest för att @Niyama och även @Myrten misstänkte henne och jag visste ju att @Niyama var god.
Det var först efter vi fått ut Jfrelin jag litade på dig, åh andra sidan hade jag en Ulv för mycket på min lista när du stod där.
 
Grejen är att det kom rätt plötsligt för mig när jag såg mönstret av vilka som var ulvar, siorna på @Breaktown och @bumpo var mest för sakens skull och @Jfrelin siade jag ju aldrig.
Vad var det för mönster? Jag hängde verkligen inte med i början, för jag hade ju för dåligt med tid. Hann inte analysera röstningarna ordentligt även om jag misstänkte först Paddan och sedan Jfrelin. När det äntligen blev fredag och bättre min tid fick jag lägga all kraft på att jobba för att få Niyama lynchad istället för mig. Bumpo misstänkte jag lite löst, sedan trodde jag hon var god till röständringen.
 
Jag var säker på Break och bumpo också, med en aning reservation för grodan, jag väntade mest på din röst för att få det bekräftat.

Jag brydde mig mest om vem jag skulle skydda och när för att maximera chansen. Sedan ville jag att du skulle få sista sian för säkerhets skull. Men på det hela taget så såg det ljust ut flera rundor på slutet.
 
Jag som tyckte jag var långsam att inse LenaHs roll ;), jag var ett tag helt säker på att hon var ond. Men när vi tjabbade om sannolikheter gick det upp en liljeholmens om varför hon gjort som hon gjort. Och att glömmer allt som jag var tämligen säker på att hon var god också hakade på och vi fick ut en ulv så var jag så säker man kan bli.

Jag gissade också att cirkus hängde på som spöke.

Jag trodde lena var ängel ända till jag tjatat mig till facit av Mammas efter att jag dött, så du begrepp snammare än mig i varje fall och jag trodde du var siare eftersom du bytte åsikt om Lena så plötsligt. :rofl:
 
Vad var det för mönster? Jag hängde verkligen inte med i början, för jag hade ju för dåligt med tid. Hann inte analysera röstningarna ordentligt även om jag misstänkte först Paddan och sedan Jfrelin. När det äntligen blev fredag och bättre min tid fick jag lägga all kraft på att jobba för att få Niyama lynchad istället för mig. Bumpo misstänkte jag lite löst, sedan trodde jag hon var god till röständringen.
Jag satt här med ett fullklottrat gammalt kuvert och började testa olika konstellationer fram och tillbaka och vid demonlynchen så var jag rätt säker på både BT och bumpo och Jfrelin hade jag ju listat ut innan med hjälp av er andra,
Sen nojade jag ju naturligtvis här hemma och det var nån natt när jag inte kunde somna förrän efter 1½ timme för jag fick för mig att du och @glömmerallt kanske lurade mig ändå. :crazy:
 
Haha jag spelade nog redan då! Fast då på den där andra sidan som inte får nämnas vid namn :p Och där var demonen standard och det skrevs aldrig ut så det är väl därför jag har så stark bild av det. Men eftersom hela lyan hade samma reaktion som jag så kan det ju inte varit helt vanligt här heller :)

Aha ja här på buke förekom det tror jag(sen hur vanligt är en annan fråga) men jag tror inte övriga i lyan spelade då? Kan ju vara därför jag och Mammas minns det annorlunda:)
 
Vad var det för mönster? Jag hängde verkligen inte med i början, för jag hade ju för dåligt med tid. Hann inte analysera röstningarna ordentligt även om jag misstänkte först Paddan och sedan Jfrelin. När det äntligen blev fredag och bättre min tid fick jag lägga all kraft på att jobba för att få Niyama lynchad istället för mig. Bumpo misstänkte jag lite löst, sedan trodde jag hon var god till röständringen.

Jag begrepp inga mönster trots tid,

Jag hade massor med teorier om att folk var goda så jag misstänkte mest folk på utesluningsmetod på slutet.
 
Oj. Att redan dag tre ha listat ut hela lyan måste ju vara något form av världsrekord. Hatten av i så fall.
Nä förlåt, där var jag otydlig, jag menade vid lynch 4 när den demonade Niyama lynchades så stod det rätt klart. Jag ville se din röst för jag misstänkte dig och det var ju därför jag frågade två gånger om du verkligen inte röstat.

För säkerhets skull så siade jag ju dig den natten men det blev rätt tydligt med er alla då.
 
Blev en aning frustrerad på @glömmerallt var det va? som ville ha det till att Myrten inte blivit demonad för att hon inte gillar det. Hallå, i Den Omtalade Leken ville jag ju hellre lynchas än demonas. Jag hatar det :rage:

För övrigt ang. att min roll skrevs ut tycker jag att det var riktigt fult och det är svårt att inte ta det personligt, då det aldrig skett under dom år jag spelat (och inte heller leken jag deltog i på AoH eller i lekar jag läst där) och det inte heller stod i rollbeskrivningen. Det var inte roligt alls :(
 
Med tanke på allt tjafs som varit från lyan känner jag mig redigt less faktiskt, och när sådana här tjuvnyp kommer blir jag dessutom ledsen. Men skyll inte att ni losade på mig, vill du blamea någon för det så kolla och analysera ditt eget spel, för jag tänker inte ta på mig någon skuld för det.

Nu vet jag inte om det varit tjafs innan jag kom med, men sen dess har vi ifrågasatt att min roll skrevs ut och påpekat hintar. Är det tjafs?

I min lek missade jag att skriva ut att spionen inte skulle räknas med när jag skrev att onda vinner när de är fler än goda. Min miss och när ni protesterade stod jag för det. Jag blev ledsen över hur du hanterade detta med att min roll skrevs ut. Det är svårt att inte ta det personligt när det aldrig skett under dom år jag spelat, det inte stod i rollistan och dessutom kompenserade du inte på något sätt. Har du nåt agg mot mig kan du väl ta det i pm och inte låta det drabba resten av deltagarna.

Det här var i alla fall sista gången jag deltog i en lek på buke.
 
Blev en aning frustrerad på @glömmerallt var det va? som ville ha det till att Myrten inte blivit demonad för att hon inte gillar det. Hallå, i Den Omtalade Leken ville jag ju hellre lynchas än demonas. Jag hatar det :rage:

För övrigt ang. att min roll skrevs ut tycker jag att det var riktigt fult och det är svårt att inte ta det personligt, då det aldrig skett under dom år jag spelat (och inte heller leken jag deltog i på AoH eller i lekar jag läst där) och det inte heller stod i rollbeskrivningen. Det var inte roligt alls :(

Om det tröstar dig så tog jag inte hänsyn till det när jag valde röst.

Om jag inte hade tussat ihop habina och myrten som kärlekspar hade jag dessutom kanske röstat på Myrten för hon kändes skum men jag vågade inte riskera att rösta ut två goda sammtidigt.

Himla trist att det blev ett sådant missförstånd med rollen:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 443
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 559
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 320
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 092
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp