Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag tycker att Lenas uttalande när hon skrev "jag kommer tveklöst rösta på Breaktown imorgon oavsett vad som händer inatt" är ett exempel på det sista. Dels eftersom mer säker än så kan man väl inte vara. Och om ingenting skulle påverka, eller för henne att veta att jag skulle överleva natten så fanns bara en roll.

Men jag vill inte klaga på @LenaH som omöjligt kunde veta exakt var gränsen går eller inte går eller (fortsätta) klaga på @Mammas jag köper som sagt att vi inte har samma uppfattning. Men för fortsatt diskussion och förklaring till mitt påstådda gnällande :p

Ja det kan jag också tycka är lite tveksamt, inget jag skulle straffat tror jag men jag skulle nog påpeka det för peronen som skrev det. Ett litet "tänk på hur du utrycker dig" påminnelse. :)
 
Nu vet jag inte om det varit tjafs innan jag kom med, men sen dess har vi ifrågasatt att min roll skrevs ut och påpekat hintar. Är det tjafs?

I min lek missade jag att skriva ut att spionen inte skulle räknas med när jag skrev att onda vinner när de är fler än goda. Min miss och när ni protesterade stod jag för det. Jag blev ledsen över hur du hanterade detta med att min roll skrevs ut. Det är svårt att inte ta det personligt när det aldrig skett under dom år jag spelat, det inte stod i rollistan och dessutom kompenserade du inte på något sätt. Har du nåt agg mot mig kan du väl ta det i pm och inte låta det drabba resten av deltagarna.

Det här var i alla fall sista gången jag deltog i en lek på buke.

Men nej, klart att du ska vara med i flera lekar!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Synd att du drog med mig i döden @cirkus för jag valde att sia breaktown den natten. Och valde uppenbarligen rätt.

Att Lena var andra siaren var inte svårt att räkna ut.

Du fick en sia av mig @Niyama , vem valde du att sia? Kanske missat det.
förlåt :)
Påminn mig inte :(

Jag hade en känsla av att jag låg pyrt till redan i lynchen att bli käk. Då tänkte jag att om jag har tur så är du ond - jag hade ju röstat på dig och då under förutsättning att du var ond hade jag tänkt att ulvarna kanske inte ville käka mig jag var ju jägaren och riskerade att dra med nån....alltså hur korkad är jag? Jag liksom glömde av att ulvarna kunde ju inte veta att jag var jägaren och så glömde jag av att om du var god så skulle de jubla...jag skulle valt ingen alls :( Så tänkte jag också att i bästa fall är du demonen och då hinner du inte demona nån.

Jag inser ju hur skadad min hjärna är när jag ser mina tankar i skrift och hur enkelspåriga de var :(
 
Jag tänkte att det är ett bra sätt för ulvarna att försöka luras. Det logiska är ju att de förhäxar goda. Så då gör de säkert tvärtom. Speciellt i första möjliga lynch då de goda oftast inte hunnit hitta de onda ännu.

Verkligen smart tänkt!
Kul att du kom på det redan i din första lek - mig hade det tagit typ femtielva lekar...

Men jag undrar varför du inte på något vis skrev att Lobelia borde vara åt goda hållet? Du skrev det om Break så jag trodde länge att hon var ängel
 
förlåt :)
Påminn mig inte :(

Jag hade en känsla av att jag låg pyrt till redan i lynchen att bli käk. Då tänkte jag att om jag har tur så är du ond - jag hade ju röstat på dig och då under förutsättning att du var ond hade jag tänkt att ulvarna kanske inte ville käka mig jag var ju jägaren och riskerade att dra med nån....alltså hur korkad är jag? Jag liksom glömde av att ulvarna kunde ju inte veta att jag var jägaren och så glömde jag av att om du var god så skulle de jubla...jag skulle valt ingen alls :( Så tänkte jag också att i bästa fall är du demonen och då hinner du inte demona nån.

Jag inser ju hur skadad min hjärna är när jag ser mina tankar i skrift och hur enkelspåriga de var :(

Äh, det är ju lätt att tänka efteråt hur man borde gjort :)
Jag kände mest att nej, nu får jag inte dela ut några paket. Jag åkte ju i första lynch den gången jag var jultomten med då jag gav dig en sia och fick överta min roll. Så jag ville verkligen få dela ut lite paket :p
 
Jo, det började efter att du kom med. Det handlar inte om att ni hade åsikter, det handlade om att det inte var konstruktivt. Dvs ni tyckte det var hintar, fine jag kollar efter det. Jag ser inga, ber om citat och vad ni tycker är hintar. Jag får inga. Dvs ni kan inte ha tyckt att det var några speciellt grova hintar, utan det var tjafs bara för tjafsandets skull. Annars hade ni ju letat upp citaten där ni ansåg att det fanns, om ni nu tyckte det? (med två undantag när jag fick citat, men där förklarade jag varför jag inte ansåg att det var hintar och bad om fler exempel om det var fler än dessa som åsyftades. Som BTs exempel med att Lena skulle ha röstat på BT om hon åkte, en helt normal grej att skriva om man misstänker två personer och en åker som ulv att skriva att man tänker rösta på den andra. Därför anser jag det inte som hint.)

Jag var redan ute ur leken då och hade inte tid och ork att sitta och citera. Jag tycker inte att det är tjafs att påpeka vad man tycker är hintar. Det händer nästan varenda gång jag är LL att folk har åsikter om roller och påpekar eventuella hintar.

Och nej, jag tycker att det är stor skillnad. Hade jag skrivit i reglerna att rollen på den demonade inte skulle skrivas ut men gjort det ändå hade det varit en helt annan grej, det var ju så det var i exemplet du tog upp? Dvs om jag skriver att det ska fungera på ett visst sätt men gör tvärtom är det inte ok. Men nu har jag varit med om båda sakerna och trodde faktiskt att det var något alla var medvetna om, och som jag sa till dig hade jag skrivit ut rollen oavsett vem som demonats så det är ingen specialbehandling. Däremot hade det ju definitivt varit en annan grej om jag skrivit att det skulle funka på ett annat sätt.

Problemet är ju att så som du använde demonen har den inte används på över fyra år.

Att jag inte kompenserade handlade om det, men vad som också vägde in var att jag redan gjort en tabbe som verkade till lyans favör: Jag hade egentligen tänkt att förhäxningen enbart skulle gälla fram till att demonen dött, som kompensering för den "extra" specialrollen goda hade fram till att demonen dött.
Vilken extra specialroll?

Trist att du inte tänker vara med mer, men jag kan säga att jag har absolut noll och ingen lust att vara LL snart igen. Det är inte roligt att sitta med ont i magen så fort man får ett PM och bara hoppas att det inte är lyan.
Nu får du det att låta som vi varit otrevliga, det är inte ok! Ingen var otrevlig, vi påpekade att vi tyckte att det hintades och ifrågasatte att min roll skrevs ut. Får du ont i magen av det så tja, då bör du inte vara LL. Men lasta inte oss för det!
 
@Niyama Fast om Mammas har tyckt att era påpekanden var otrevliga så är det väl ändå hennes fulla rätt att tycka det? Som jag förstått var ni rätt arga.

Du verkar ha tyckt att Mammas var otrevlig som skrev ut att en tvilling demonats, och det verkar ha varit ok för dig att tycka det.. Vad är skillnaden med det Mammas skriver?
 
@Niyama Fast om Mammas har tyckt att era påpekanden var otrevliga så är det väl ändå hennes fulla rätt att tycka det? Som jag förstått var ni rätt arga.

Du verkar ha tyckt att Mammas var otrevlig som skrev ut att en tvilling demonats, och det verkar ha varit ok för dig att tycka det.. Vad är skillnaden med det Mammas skriver?

Vi var verkligen inte arga?! Javisst får hon tycka det, men det är rätt fult att framställa det som att vi varit så otrevliga.

Konstig jämförelse? Jag har redan förklarat varför jag reagerade på det, och nu visade det sig också att MM skickat en sia till mig som jag aldrig fick. Svårt att inte ta det personligt då.
 
Och jag tycker att Lenas uttalande när hon skrev "jag kommer tveklöst rösta på Breaktown imorgon oavsett vad som händer inatt" är ett exempel på det sista. Dels eftersom mer säker än så kan man väl inte vara. Och om ingenting skulle påverka, eller för henne att veta att jag skulle överleva natten så fanns bara en roll.

Men jag vill inte klaga på @LenaH som omöjligt kunde veta exakt var gränsen går eller inte går eller (fortsätta) klaga på @Mammas jag köper som sagt att vi inte har samma uppfattning. Men för fortsatt diskussion och förklaring till mitt påstådda gnällande :p
Inte för att jag eg vill förlänga den här diskussionen men för formens skull så skrev jag faktiskt
Om jag är vid liv imorgon så faller min röst tveklöst på Breaktown.
Menar ni att det hade varit ok om jag skrivit exakt samma men lagt till "enligt tidigare teorier"?
 
@Niyama Om du inte vill "sitta och citera" varför då säga något överhuvudtaget, om du inte vill gnälla bara för gnällandets skull? Det kan ju knappast vara konstruktivt att du vill ha till en förändring då.

Iom demonen var ju fördelningen "egentligen" fem onda och hur många goda det nu var från början, men iom att en blivande ond ännu var god fick de onda den kompensationen, som jag missade att skriva att den bara gällde tom demonen omvandlat en vilket gjorde att ni såklart fick ha kvar förmågan. Men det gjorde ju att min ursprungliga fördelning som den var tänkt viktades till de ondas fördel.

Och vaddå inte ok att påpeka att jag uppfattar något som otrevligt? Varför skulle jag inte uppfatta det så? När det var hetsigt, jag bad om citat och inte fick respons när jag svarade på varför jag ansåg som jag gjorde utan bara nya grejer hela tiden så uppfattar jag det som otrevligt ja.

Vi var verkligen inte arga?! Javisst får hon tycka det, men det är rätt fult att framställa det som att vi varit så otrevliga.

Konstig jämförelse? Jag har redan förklarat varför jag reagerade på det, och nu visade det sig också att MM skickat en sia till mig som jag aldrig fick. Svårt att inte ta det personligt då.

Det är väl inte alls konstigt att du inte fick den? MM gav bort paketet i samma dagDL när hon blev lynchad. Dvs hon var DÖD när hon gav bort paketet. En död brevbärare ger inte bort paket.

Det är som att jag skulle låta en siare som skickat in nattval och blir uppäten i samma DL få sin sia iallafall, om hon skulle bli spöke eller återuppväckt. En död roll får inte använda sin specialförmåga. Och det är verkligen inget personligt, även om jag är rätt irriterad på dig nu var jag det inte då så jag vet inte varför du får för dig det.
 
@Niyama Om du inte vill "sitta och citera" varför då säga något överhuvudtaget, om du inte vill gnälla bara för gnällandets skull? Det kan ju knappast vara konstruktivt att du vill ha till en förändring då.

För att uppmärksamma dig på det? Folk gör så ofta när jag är LL.

Och vaddå inte ok att påpeka att jag uppfattar något som otrevligt? Varför skulle jag inte uppfatta det så? När det var hetsigt, jag bad om citat och inte fick respons när jag svarade på varför jag ansåg som jag gjorde utan bara nya grejer hela tiden så uppfattar jag det som otrevligt ja.
Inte fick respons på när du svarade på varför? Nej, det hade väl varit tjafsigt om vi hade fortsatt? Du svarade på varför, jag svarade inget mer eftersom du klargjort din inställning.

Det är väl inte alls konstigt att du inte fick den? MM gav bort paketet i samma dagDL när hon blev lynchad. Dvs hon var DÖD när hon gav bort paketet. En död brevbärare ger inte bort paket.

Men hon gav ju bort paketet när hon levde. DL för paketet var ju samma som DL när hon blev lynchad. Paketet gavs alltså bort när hon levde.
 
Men alltså, seriöst?
Du, @Niyama hade samma möjligheter som @Myrten att agera efter omvandlingen, du kunde varit etta på bollen.
Att du redan tröttnat på leken kan ju ingen annan lastas för.

För övrigt så ska jag vara krass så handlade mycket om att upptäcka vilka ulvarna var om låg aktivitet. Vilka var minst aktiva? Det behöver inte alltid vara en sanning men i det här fallet visade det sig ju vara så.

Vad gäller hintar osv så kanske @Mammas gav oss the benefit of the doubt med tanke på att vi var två helrookies och en som lekte sin tredje lek och vi kan inte alla olika subtila sätt att uttrycka saker på.

Så här kan det bli med flera nya spelare, kartan kanske ritas om och spelen kanske inte ser ut exakt som de gjort tidigare och har man bekymmer med det så kanske man inte ska välkomna nya in i lekarna.
 
För att uppmärksamma dig på det? Folk gör så ofta när jag är LL.

Inte fick respons på när du svarade på varför? Nej, det hade väl varit tjafsigt om vi hade fortsatt? Du svarade på varför, jag svarade inget mer eftersom du klargjort din inställning.

Men hon gav ju bort paketet när hon levde. DL för paketet var ju samma som DL när hon blev lynchad. Paketet gavs alltså bort när hon levde.

När jag redan kollat och sagt att jag inte ser det och ber om citat för att kunna kolla närmare om det var något jag missat, ja då har jag svårt att se det på något annat sätt.

Ja, DL är samma, alltså är hon död när hon ger bort det. Hon ger ju inte bort det när hon lever eftersom hon dör i samma sekund hon tänker ge bort det.

För att dra parallellen till siare, skickar du ut sior till siare som blir uppätna? Samma DL de dör alltså? Jag gör det inte, och har aldrig gjort. Skulle verkligen inte göra det om det kunde påverka spelet, tex om de kunde bli återupplivade eller spöken.
 
Inte för att jag eg vill förlänga den här diskussionen men för formens skull så skrev jag faktiskt

Menar ni att det hade varit ok om jag skrivit exakt samma men lagt till "enligt tidigare teorier"?

Nä har du teoriat tillräckligt, så har du.

För mig är det en betuydande skilnad att skriva vad man är säker på att man kommer rösta och på att skriva att man är säker på någons roll.

Ska gå tillbaka och kolla sammanhanget det skrevs i känns lite luddigt

Jag skulle undvika att använda ord som tveklöst/säker just eftersom det kan uppfattas som hint
 
Men alltså, seriöst?
Du, @Niyama hade samma möjligheter som @Myrten att agera efter omvandlingen, du kunde varit etta på bollen.
Att du redan tröttnat på leken kan ju ingen annan lastas för.

:confused: jag menar att om demonrollen ska fungera på ett sätt den inte brukar, så ska det skrivas ut i rollbeskrivningen. Vad har det att göra med hur jag agerade? Jag hade från början tänkt att rösta på mig själv, men ville ändå göra ett försök för övriga i lyans skull.

Vad gäller hintar osv så kanske @Mammas gav oss the benefit of the doubt med tanke på att vi var två helrookies och en som lekte sin tredje lek och vi kan inte alla olika subtila sätt att uttrycka saker på.

Så här kan det bli med flera nya spelare, kartan kanske ritas om och spelen kanske inte ser ut exakt som de gjort tidigare och har man bekymmer med det så kanske man inte ska välkomna nya in i lekarna.
Därför tycker jag det är viktigt att påpeka för nya spelare direkt när dom är på gränsen. Nu var det ju inte så att ni skrev "jag är siare" (det har hänt, @Hedinn ;) ) utan på sätt som kanske är svårt att veta vad som är ok. Trots att jag spelat sen 2010 och varit LL för många lekar blir jag ibland osäker och pm:ar LL för att fråga om det jag tänker skriva är ok. Inget konstigt med det.

Hur menar du med det sista? Ja, lekarna förändras ständigt men antingen är hintar tillåtna eller inte.
 
När jag redan kollat och sagt att jag inte ser det och ber om citat för att kunna kolla närmare om det var något jag missat, ja då har jag svårt att se det på något annat sätt.

Ja, DL är samma, alltså är hon död när hon ger bort det. Hon ger ju inte bort det när hon lever eftersom hon dör i samma sekund hon tänker ge bort det.

För att dra parallellen till siare, skickar du ut sior till siare som blir uppätna? Samma DL de dör alltså? Jag gör det inte, och har aldrig gjort. Skulle verkligen inte göra det om det kunde påverka spelet, tex om de kunde bli återupplivade eller spöken.

Brukar ju vara så vid förförxingar och förtrollningar också, dör de vid samma deadline de ska välja till så räknas det inte.

Enda undantaget för mig är väl röstfifflaren (jag räknar rösten oavsett vem som är uppe för lynch)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 615
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp