Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyfiken fråga - vad ansåg ni vara hintar?

Jag tyckte att när du skrev att du tveklöst skulle rösta på mig nästa dag oavsett vad som hände under natten så var det över gränsen. Mammas höll inte med.

Sen tyckte en del andra att annat också var hintar men det tyckte jag mest var frustration från ulvars sida :p Men det får de svara på.
 
Jag tyckte att när du skrev att du tveklöst skulle rösta på mig nästa dag oavsett vad som hände under natten så var det över gränsen. Mammas höll inte med.

Sen tyckte en del andra att annat också var hintar men det tyckte jag mest var frustration från ulvars sida :p Men det får de svara på.
Det är skitbra att få just exempel, det är väl en sån suddig grej som man (jag) väl antagligen får mer känsla för ju mer man spelar. :)
 
För övrigt ang. att min roll skrevs ut tycker jag att det var riktigt fult och det är svårt att inte ta det personligt, då det aldrig skett under dom år jag spelat (och inte heller leken jag deltog i på AoH eller i lekar jag läst där) och det inte heller stod i rollbeskrivningen. Det var inte roligt alls :(

Men alltså du kan väl ändå inte tro att Mammas tänkte "nu när Niyama blev demonad ska jag minsann skriva ut rollen men det hade jag inte gjort annars" ?

Det är jag iaf övertygad om att @Mammas inte gjorde! Att jag tycker det var fel att inte tala om det på förhand står jag för, men något annat än att mammas hade ärliga avsikter i det hela och faktiskt trodde att det var det normala har jag inga som helst tvivel om!
 
Men alltså du kan väl ändå inte tro att Mammas tänkte "nu när Niyama blev demonad ska jag minsann skriva ut rollen men det hade jag inte gjort annars" ?

Det är jag iaf övertygad om att @Mammas inte gjorde! Att jag tycker det var fel att inte tala om det på förhand står jag för, men något annat än att mammas hade ärliga avsikter i det hela och faktiskt trodde att det var det normala har jag inga som helst tvivel om!

Jag är också övertygad om att @Mammas gjort sitt bästa och jag tror hon är rätt ledsen över att det blev så tokigt. Men det är ju sådant som händer ibland blir det missförtånd om hur roller fungerar.

Angående hintar så är det ju alltid en bedömningssak jag tyckte inte det var (otillåtna)hintar i leken medans jag var kvar(efter det har jag dålig koll) men sådant kan det ju givetvis finns olika uppfattning om.
 
Tänk att jag faktiskt hade rätt om den enda spioninfon jag hann få, även om jag var väldigt dålig på att få fram det i leken. Trodde ju att Lobelia var ängel pga skydd första natten och antog att Bumpo var ond när hon förhäxades. Men hade ingen aning om hur jag skulle få fram det i leken utan att hinta.
 
Det enda jag kan klaga på i leken är att ni lynchade ut mig!!! :D Jag ville ju leka längre! :D @Mammas jag har uppskattat dina uppdateringar! Det har kliat i fingrarna på mig att skriva i tråden vem jag skulle ha röstat på allt efter hand... Nu hoppas jag att en ny lek drar igång snart!
JAG ÄR SNURRIG okej? Oavsett vilken roll jag spelar! :D
 
Tänk att jag faktiskt hade rätt om den enda spioninfon jag hann få, även om jag var väldigt dålig på att få fram det i leken. Trodde ju att Lobelia var ängel pga skydd första natten och antog att Bumpo var ond när hon förhäxades. Men hade ingen aning om hur jag skulle få fram det i leken utan att hinta.

Hur tänkte du när du tänkte att bumpo nog var ond pga förhäxningen? :)
 
Synd att du drog med mig i döden @cirkus för jag valde att sia breaktown den natten. Och valde uppenbarligen rätt.

Att Lena var andra siaren var inte svårt att räkna ut.

Du fick en sia av mig @Niyama , vem valde du att sia? Kanske missat det.
 
Nu vet jag inte om det varit tjafs innan jag kom med, men sen dess har vi ifrågasatt att min roll skrevs ut och påpekat hintar. Är det tjafs?

I min lek missade jag att skriva ut att spionen inte skulle räknas med när jag skrev att onda vinner när de är fler än goda. Min miss och när ni protesterade stod jag för det. Jag blev ledsen över hur du hanterade detta med att min roll skrevs ut. Det är svårt att inte ta det personligt när det aldrig skett under dom år jag spelat, det inte stod i rollistan och dessutom kompenserade du inte på något sätt. Har du nåt agg mot mig kan du väl ta det i pm och inte låta det drabba resten av deltagarna.

Det här var i alla fall sista gången jag deltog i en lek på buke.

Jo, det började efter att du kom med. Det handlar inte om att ni hade åsikter, det handlade om att det inte var konstruktivt. Dvs ni tyckte det var hintar, fine jag kollar efter det. Jag ser inga, ber om citat och vad ni tycker är hintar. Jag får inga. Dvs ni kan inte ha tyckt att det var några speciellt grova hintar, utan det var tjafs bara för tjafsandets skull. Annars hade ni ju letat upp citaten där ni ansåg att det fanns, om ni nu tyckte det? (med två undantag när jag fick citat, men där förklarade jag varför jag inte ansåg att det var hintar och bad om fler exempel om det var fler än dessa som åsyftades. Som BTs exempel med att Lena skulle ha röstat på BT om hon åkte, en helt normal grej att skriva om man misstänker två personer och en åker som ulv att skriva att man tänker rösta på den andra. Därför anser jag det inte som hint.)

Och nej, jag tycker att det är stor skillnad. Hade jag skrivit i reglerna att rollen på den demonade inte skulle skrivas ut men gjort det ändå hade det varit en helt annan grej, det var ju så det var i exemplet du tog upp? Dvs om jag skriver att det ska fungera på ett visst sätt men gör tvärtom är det inte ok. Men nu har jag varit med om båda sakerna och trodde faktiskt att det var något alla var medvetna om, och som jag sa till dig hade jag skrivit ut rollen oavsett vem som demonats så det är ingen specialbehandling. Däremot hade det ju definitivt varit en annan grej om jag skrivit att det skulle funka på ett annat sätt.

Att jag inte kompenserade handlade om det, men vad som också vägde in var att jag redan gjort en tabbe som verkade till lyans favör: Jag hade egentligen tänkt att förhäxningen enbart skulle gälla fram till att demonen dött, som kompensering för den "extra" specialrollen goda hade fram till att demonen dött. Men jag missade att skriva ut det, varför ni fortsatte ha förhäxningarna genom hela leken, dvs en rubbning i den ursprungliga planen, varför jag tyckte att det var tillräcklig kompensering för missen att kommunicera. Grejen är att det med att tvillingen inte är ett specialfall som ska behålla sig specialförmåga efter omvandling står jag benhårt fast vid, så det tänker jag inte kompensera, om man förväntar sig att en roll ska behålla sin förmåga efter omvandling ska det ju definitivt skrivas ut, utan isf är det endast missen att kommunicera till lyan att rollen skrivs ut, och det tycker jag verkligen är nog med att ni behöll förhäxningarna leken igenom.

Trist att du inte tänker vara med mer, men jag kan säga att jag har absolut noll och ingen lust att vara LL snart igen. Det är inte roligt att sitta med ont i magen så fort man får ett PM och bara hoppas att det inte är lyan.
 
Jag tyckte att när du skrev att du tveklöst skulle rösta på mig nästa dag oavsett vad som hände under natten så var det över gränsen. Mammas höll inte med.

Sen tyckte en del andra att annat också var hintar men det tyckte jag mest var frustration från ulvars sida :p Men det får de svara på.

Det är helt omöjligt för oss nya att veta exakt var gränsen går för hintar, och som någon skrev så är det en bedömningssak. Att skriva vem man tänkt rösta på om man dör har jag sett flera gånger i olika tappningar med lite olika ordval! Är det en hint så är det många som gjort fel, i princip alla som på ett eller annat sätt deklarerar att de är säkra på någon är ond typ.

Är det någon som kan klargöra vad som räknas som hintar om man nu borser från det uppenbara som att ängeln skriver att " du kan sova tryggt i natt änglen vakar över dig" eller siaren"i mina drömmar såg jag att XX har ulv öron och svans" eller liknade?
 
Det är helt omöjligt för oss nya att veta exakt var gränsen går för hintar, och som någon skrev så är det en bedömningssak. Att skriva vem man tänkt rösta på om man dör har jag sett flera gånger i olika tappningar med lite olika ordval! Är det en hint så är det många som gjort fel, i princip alla som på ett eller annat sätt deklarerar att de är säkra på någon är ond typ.

Är det någon som kan klargöra vad som räknas som hintar om man nu borser från det uppenbara som att ängeln skriver att " du kan sova tryggt i natt änglen vakar över dig" eller siaren"i mina drömmar såg jag att XX har ulv öron och svans" eller liknade?


Jag har börjat skriva ner reglerna jag ska ha till nästa lek. Skrev såhär om hintar


Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. LL bedömer vad som är hintar.( jag kommer sannolikt att granska särskilt sådana fall där ni faktiskt har extra info men tänk på att det räknas som hint oavsett om något stämmer eller ej)

Att skriva att man är säker är generellt olämpligt anser jag, det bör unvikas eftersom det antyder att man ha extra info. Däremot är det givetvis helt okej att verka säker genom att upprepat och engagerat teoria mot någon. Att skriva vem som kommer få ens röst är givetvis okej om det finns en motivering till varför.


Exempel på hintar är när någon skriver något i still med(använder ditt namn som exempel) detta utan att lägga till teorier om varför

"Lobelia känns ond"

"Jag håller lobelia åt det goda hållet"

"jag är övertygad om att hen är ond"


Eller att om folk ifrågasätter någon teori till ens (när någon t.ex är siare och siat någon som ond) svara med att säga saker som "det finns roller som har extra info;)" så är det en hint eftersom hen då antyder att hen har extra info.
 
Vart då någonstans? Jag har ju letat efter hintar och bett er skicka citat utan att få det, så jag ser gärna dem? :)

Äsch det är ju samma som jag kom med exempel på innan och som jag vet att vi inte är ense om och fine med det :) (och för övrigt den enda hinten jag klagade på och visade exakt var).

Min tolkning är att det enda sättet Lena skulle kunna göra ett sådant uttalande och stå för det är om hon var siaren. Men som sagt jag har redan köpt att du tolkar det annorlunda :)
 
Exempel på hintar är när någon skriver något i still med(använder ditt namn som exempel) detta utan att lägga till teorier om varför

"Lobelia känns ond"

"Jag håller lobelia åt det goda hållet"

"jag är övertygad om att hen är ond"

Och jag tycker att Lenas uttalande när hon skrev "jag kommer tveklöst rösta på Breaktown imorgon oavsett vad som händer inatt" är ett exempel på det sista. Dels eftersom mer säker än så kan man väl inte vara. Och om ingenting skulle påverka, eller för henne att veta att jag skulle överleva natten så fanns bara en roll.

Men jag vill inte klaga på @LenaH som omöjligt kunde veta exakt var gränsen går eller inte går eller (fortsätta) klaga på @Mammas jag köper som sagt att vi inte har samma uppfattning. Men för fortsatt diskussion och förklaring till mitt påstådda gnällande :p
 
Äsch det är ju samma som jag kom med exempel på innan och som jag vet att vi inte är ense om och fine med det :) (och för övrigt den enda hinten jag klagade på och visade exakt var).

Min tolkning är att det enda sättet Lena skulle kunna göra ett sådant uttalande och stå för det är om hon var siaren. Men som sagt jag har redan köpt att du tolkar det annorlunda :)

Aha, jag trodde du menade någon annan eftersom jag tyckte den inte alls stämde in på det du skrev nu. Men då har vi redan konstaterat att vi tyckte olika angående den. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 021
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 079
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 945
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp