Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det var @Habina som misstänkte någon för att vara ond för att denne skulle åka till stallet och fundera. Det var en period mycket skumt att duscha och jag blev lynchad för att jag tyckte det var skönt att slippa rösta tidigt (hade gjort det 2 dagar på raken). På det har vi historien med God/god. @Paddington undgick lynch hårfint efter att ha misstänkt någon för att hon skrev God med stor bokstav och menade på att det kunde vara en hint.
Men jag säger det igen - jag hade ju rätt om att @Idahoe var ond när hon skrev God m stor bokstav, sådetså :p

Men nog blir jag "populär" efter det inlägget allt :p
 
Jag har samlat några notiser
bsf har sin felskrivning och sen det jag fetat i inlägg #53.
heartstring går på q, men inte på LenaH. Sen år hon lite svårt att hålla konsekvent till vad hon egentligen har skrivit, något som Klara påpekar. Klara tänker (med glimt i ögat) att statistiskt sett borde inte bsf vara ond. (Hon var själv ond i de senaste 2 (minst) lekarna)
LenaH upptäcker felskrivningen, och ingen tänker egentligen mer på hennes notis - fokus har hamnat på q's notis. Jag tror mest att det handlar om spelstil och sätt att uttrycka sig.
 
Jag har samlat några notiser
bsf har sin felskrivning och sen det jag fetat i inlägg #53.
heartstring går på q, men inte på LenaH. Sen år hon lite svårt att hålla konsekvent till vad hon egentligen har skrivit, något som Klara påpekar. Klara tänker (med glimt i ögat) att statistiskt sett borde inte bsf vara ond. (Hon var själv ond i de senaste 2 (minst) lekarna)
LenaH upptäcker felskrivningen, och ingen tänker egentligen mer på hennes notis - fokus har hamnat på q's notis. Jag tror mest att det handlar om spelstil och sätt att uttrycka sig.

År? Eller har? :rofl:
 
_cb_ lägger första rösten på heartstring och det är sånt som *kan* vara strategi tänker bsf. Emtherlia leker sin första lek och har DL1-ångest. q leder inte inläggsligan - och i stort sett inget teoriande alls än (hoppas det inte hänt ngt IRL)
 
Jag har samlat några notiser
bsf har sin felskrivning och sen det jag fetat i inlägg #53.
heartstring går på q, men inte på LenaH. Sen år hon lite svårt att hålla konsekvent till vad hon egentligen har skrivit, något som Klara påpekar. Klara tänker (med glimt i ögat) att statistiskt sett borde inte bsf vara ond. (Hon var själv ond i de senaste 2 (minst) lekarna)
LenaH upptäcker felskrivningen, och ingen tänker egentligen mer på hennes notis - fokus har hamnat på q's notis. Jag tror mest att det handlar om spelstil och sätt att uttrycka sig.

Fast det fetstilade stämmer väl inte helt eftersom jag funderade över om vad som var intressantast - Brfs felskrivning eller att LenaH noterade den så fort, sedan har jag visserligen inte varit inne ngt mer förrän nu men jag tycker fortfarande det är lite intressant.

Sedan när det gäller ev skillnad på Q4 och LenaHs sätt att uttrycka sig så tycker jag inte det säger något om deras ev roller. Q4 har ett lite mer direkt sätt att uttrycka sig på än LenaH och Q4 brukar alltid skriva ut vad hon reagerar på oavsett om ngn annan också tagit upp det.
 
Deltagarlista
Paddington har hittat leken, frågat lite om klargöranden från LL ang onda fens spioninfo, undrar om bsfs misstag är från en god eller en ond? Känner sig smått ringrostig.. Behöver se mera av henne för att ha någon åsikt om henne , så får stå som neutral tills vidare


Blacksmithfarm Fick fullt pådrag på sig i går, efter att ha (omdvetet?) bytt ut ett ”har” mot ett ”är ”. Jag och LenaH uppmärksammar det och vi bliver på köpet ett diskussionsämne? Bsf kan vara ond, hon kan vara god, så får hållas neutral tills vidare, men givetvis med ett öga på sig, om inte annat så på gamla meriter Bsf röstar sedan på CorpseBride för att hon tycker att hon fastnar på samma sätt _CB_ anser att heartstring gjort


_CorpseBride_ röstar först, precis som hon aviserat att hon nog ska göra, misstänker heartstring för att hon misstänker mig (?) och tycker att hon kastar sten i glashus….(?)

Ett öga på sig får hon för sina många teorier, men kan givetvis likväl vara god som ond i detta läget.


quarter4ever Jamen det är ju JAG :D


zassoo har varit med i diskussionen om BSFs felskrivning, att det med största sannolikhet är just en felskrivning undrar om jag inte läser ordentligt,….? Säger inget om hennes roll. Så får stå som neutral


cirkus hon har ställt lite frågor som heartstring tyckte var lite kluriga ang om jag och LenaH skulle vara ulvar, iaf en av oss. Hittills bara vettiga resonemang och frågor från cirkus, men som vanligt säger det inget om hennes roll, hon kan ju verka precis lika vettig ond som god! Så neutral tills jag sett mer av hennes röstning och tankar


Klara hittade leken i går och precis kommit in igen ,med lite tankar och frågor. Jag ser inget skumt med henne ( än) men även denna filur har bliit redigt duktig på att verka god även när hon inte är det , så ett öga på sig det har hon, men finns inget som gör att jag kan hålla henne som annat än neutral än så länge


heartstring Ja hon har kastat sig in i debatten efter LenaHs och min kommentering ang BSFs ev blooper. Jag säger inte så mycket om att hon misstänker flera hit och dit pga tänkbara scenarior, det känns som något även jag brukar göra …
dock reagerar jag mer på att hon indirekt faktiskt godförklarar BSF, även om hon säger at det har inte gjort. Klara belyste det bra med det citatet hon plockade fram. Sedan reagerar jag även på en viss osäkerhet ang om det är några tvilingar med eller inte i hennes svar till Emtherlia, och det är ju inte direkt svårt att konstatera att nää- det finns inga med om man läser rollistan lite snabbt? Nu kan det ju vara så att det bara är tidsbrist som gör att man inte riktigt hinner sätta sig in i allt i början, men det är ändå något som får mig att fundera äver vart jag har henne? Så här tidigt kan man inte säga att det ät vare sig en ond , eller en god, så att notera och sätta på bevakalistan är där hon hamnar, men får ändå stå som neutral


Snurrfian har inte skrivit så mycket mer än att hon hittat leken och fixat till så byborna, och det var en bunt av dem dessutom? Tja snurrfian får jag avvakta med att tycka något som helst om tills hon visat mera av sig själv.


Lobelia sisten med att joina leken, ;-) men har ställt sansade frågor och undrar även hon hur man kan ställa någon åt det godare hållet pga en felskrivning. Hon var före Klara med det. Så inget som verkar skumt med henne så här långt, så får vara neutral i min bok


Emtherlia Nykomlingen- välkommen!!! Har börjat fatta att det vänds och vrids på allt man säger i tråden J Och precis som hon själv säger, det är inte så lätt detta , och då har hon nog ändå inte drabbats av den ulvspelsparanoian som brukar slå till efter ett tag. Hittills har hon inte skrivit något skumt så hon står som neutral.


LenaH ytterligare en rutinerad spelare som var först att notera BSfs ev blooper, hon har inte hamnat i fokus så mcyket som jag har gjort, och det kan vara för att hon varit lite smidigare kanske? Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta än, och hon har ju inte ens duschat än, så ….?
Nä men innan jag sett mer av hennes respons på alla inlägg så går det inte att säga varken bu eller bä om henne, så hon får också vara neutral



Sammanfattning:
Några sticker ut, men om man ska gå efter gängse normer hur det ”brukar” vara så är det i regel goda som sticker ut, undantag har funnits -----

Men jag går efter min vanliga devis alla är onda tills motsatasen är bevisad, så få vi se vart det bär hän…
 
_cb_ lägger första rösten på heartstring och det är sånt som *kan* vara strategi tänker bsf. Emtherlia leker sin första lek och har DL1-ångest. q leder inte inläggsligan - och i stort sett inget teoriande alls än (hoppas det inte hänt ngt IRL)
jag har inte möjlighet att vara inne som jag brukar
Det HAR hänt något IRL dock....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 792
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 404
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 656
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?
  • Vad gör vi? Del CXCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp