Går igenom leken för att se om jag kan hitta något som jag tidigare förbisett.
Den här kommentaren (och hela diskussionen) från hemlig till Q fastnade jag vid igen.
Och så kollade jag på Qs teorier... (har tagit bort döda spelare, men behöll GO som någon slags referens)
Känns lite som ett försvar av Snurrfians röst.
Jag tycker det är lite intressant att hon tar hemlig i lite försvar, vet inte vad jag ska tro om det just nu men...
Äh, vette tusan om detta gav mig mycket...
Cirkus är tidigt på GO. Samtidigt var Q ovan på GO också, så de verkar varit beredda att offra henne när behovet uppstod.
Teoriinlägg från hemlig (tagit bort döda spelare förutom Q och Go som referens)
I övrigt är det mest en genomgång av vad som skett än hemligs tankar om spelarna. Och där ringer en liten varningsklocka för mig.
Det är väl egentligen rösten på Q i DL2 som hållt hemlig "på torra land" hittills. Och den rösten skulle ju kunna vara alibi, eller?
Läser vidare...
Den här kommentaren (och hela diskussionen) från hemlig till Q fastnade jag vid igen.
Det ser ju ut som en anledning att tro att de inte sitter i lyan tillsammans, men det är för lite för att jag ska våga sätta hemlig som god, det kan ju trots allt vara ett litet spel för gallerierna?Men va f-n
@quarter4ever - kunde nån god framfört nåt innan NattDL? De har väl ingen information förrän efter natten. Så det är först nu siaren ska kunna få fram nåt, för det är väl den enda som kan sitta på nån information just nu?
Och så kollade jag på Qs teorier... (har tagit bort döda spelare, men behöll GO som någon slags referens)
GO hamnar å OBS-listan och är den enda i inlägget (efter DL1) som gör det, övriga är neutrala/vill se mer av. Det tyder på att de var beredda att offra GO.Snurrfian har haft svårt med tid idag som hon tidigare aviserat om - så känns svår att greppa. Hon hade en teori om att LenaH och cirkus skulle vilja göra sken av att vara ovetandes om ulvarnas antal - för att de verkade samtala "med varandra" . cirkus frågade varför hon bara tog upp LenaH och cirkus ur det perspektivet- jag håller med där- för både jag och fio dividerade också. LenaH som hon röstade på var ju bevisligen god så hon var fel ute i sin tanke där . Men samtidigt kändes Snurrfians röst som en sådär typisk röst på LenaH hon kan göra när hon inte haft tid att läsa leken ordentligt .
Tja. Kan vara precis vad som helst med andra ord - en jag vill se mera av och känner att jag inte alls fått grepp om så här långt
...
hemlig tja hon reagerade på ungefär samma sak som jag själv gjorde ( fios kommentar om avundsjuk?) Kanske att jag tycker att hon var väldigt snabbt på att ta fram ulvkortet på fio dock ? Men å andra sidan så tror jag inte att en ulvig hemlig gjort så. Så för mig hamnar faktiskt hemlig mera i det neutrala fältet just nu
Gabby_Ossi även hon har inte haft tid att delta ordentligt i leken men kommer in med tankar som redovisas innan DL1, hon röstar på fio - en avgörande röst efter min röst som la upp fio lika med mig - ( iaf som de synliga rösterna låg) Hon teoriar om fio och LenaH som båda visar sig vara goda efter dl1 respektive första käket. Hon funderar vidare över hemlig och sedan väljer hon att i det närmaste- iaf som det ser ut som- att "rädda mig " när hon röstar på fio
Mycket som får mig att vilja hålla ögonen på henne - men det kan lika gärna vara pga en fel tankegång. men iaf på min obslista !
Blacksmithfarm jobbade natt vid lekstarten och kom in under dagen till DL1 med den första rejäla sammanfattningen av leken och även teoriande som jag tycker för leken framåt Sedan att det råkade vara om mig teoriandet handlade om är inget jag tänker hänga upp mig på.
Jag har inga egentliga ondvibbar av BSF så här långt, men heller inga direkta godvibbar - så hon får vara neutral men med plus i kanten för att hon teoriar och fullföljer sina teoritankegångar ( sedan ska jag bara bestämma mig för om det är en ond eller god BSF som gör det)
...
cirkus tillbaka igen efter en lekpausKul! verkar ha haft lite IRL- saker som upptagit hennes tid och tankar . Men så pass har jag lekt med cirkus innan att jag inte känner några ondvibbar av det hon skrivit i leken så här långt, Jag kan iofs för den delen inte säga att hon skulle vara god heller . Hoppas på mera input från cirkus imorgon .
Derring-Do känns som jag (tllsammans med @Madalitso )närmast tvångsanmälde henne till lekenhar visserligen lyckats klara av sin disputation ( GRATTIS !!!
) men har uppenbarligen mycket annat som upptar hennes tid - men hinner in med lite tankar innan DL1 och jag noterar att hon lägger en uddaröst på artline i ett läge där en sådan röst inte spelar någon som helst avgörande roll. Hon verkar ha funderingar kring att LenaH skulle vilja ha fio lynchad ( för att hon är god ?) i så fall i linje med vad LenaH tidigare uttryckte att det vore bra om en god blev lynchad i dl1 ? eller så var det bara en kommentar till just LenaH att då vore det ju en bra idé att lyncha fio om fio nog inte var ond? ingen aning om vart jag har DD så här långt, har inte stuckit ut åt någotdera hållet som jag sett .
Artline uhum känns som ännu en jag tvångsanmälteller iaf råkade anmäla
så tänker inte orda så mycket om tidsbrist här heller men noterar att även hon lägger en uddaröst ( på snurrfian) som inte fäller något avgörande i slutet av röstningen - behöver se mera av Artline !
Känns lite som ett försvar av Snurrfians röst.
Jag tycker det är lite intressant att hon tar hemlig i lite försvar, vet inte vad jag ska tro om det just nu men...
Äh, vette tusan om detta gav mig mycket...
Cirkus är tidigt på GO. Samtidigt var Q ovan på GO också, så de verkar varit beredda att offra henne när behovet uppstod.
Gabby hade kunnat lägga en röst på hemlig - då hade röstfifflarens röst eller lotten avgjort. Det kan iofs redan ha skett - dvs att röstfifflaren la sin röst på q och sen avgjorde lotten. Jag tycker att gabbys röst skaver.
Tänker du att ulvarna alltså skulle kunna offra en ulv och ett käk för att en ynka spionrad inte ska komma fram förrän DL3?
Teoriinlägg från hemlig (tagit bort döda spelare förutom Q och Go som referens)
Tycker att Q skriver mer på riktigt än mycket prat om ingenting. Hm, vet inte om jag håller med om det såhär i efterhand?quarter4ever Pratar med fio och LenaH om åskådarlyan. Poängterar att hon inte hittar en roll utanför lyan i denna lek.
Räknar antalet inlägg, jag funderar på om det är för att försöka visa sig aktiv i sitt letande efter ulvar, men ändå inte är det. Mycket prat om ingenting, så att säga.
Poängterar att det vore tråkigt att lyncha ängeln. Röstar på fio. Tycker det är intressant att BSF är den enda överlevande av de som röstat på q. Kommer senare med ett sammanfattande inlägg över deltagarna och skriver mer "på riktigt" än mycket prat om ingenting tycker jag.
Snurrfian Vill inte ge sig in i att räkna roller.
Rädd att avslöja nåt?
Reagerar på att cirkus och LenaH pratar om rollfördelningen. Röstar på LenaH. Tycker det är konstigt att Cirkus reagerar på att DD inte röstat på mig istället för på Artline. Funderar på om C vet om jag är ond och q i så fall god.
...
Gabby_Ossi Röstar på fio. Har inte sett så mycket av Gabby_Ossi
Blacksmithfarm Den första att ge sig på en sammanfattning över deltagarna. Reagerar på q och röstar på henne.
Tror inte det kommer vara svårt för goda lyan att hitta en god.
...
cirkus Ger sig på att räkna lite på roller. Gillar också att det finns en åskådarlya. Tycker att Snurrfian hakat upp sig på att hon och LenaH pratat rollfördelning.
Röstar på mig pga min röst på fio. Funderar över q's fundering över DD's röst på Artline. Säger att DD skulle ha kunnat rösta på mig. Varför? undrar jag själv.
Derring-Do Kommer in sent, lägger sin röst på Artline för att hon inte sett så mycket av Artline i leken. Jag tycker dock inte vi sett så mycket av Derring-Do heller.
Artline Har inte sett så mycket av Artline. Hon pratar lite om goda lyan. Röstar på Snurrfian för att S inte har vågat räkna på goda/onda.
Vad ger det här mig? Ingen aning i nuläget, måste fundera lite till över min röst ikväll.
I övrigt är det mest en genomgång av vad som skett än hemligs tankar om spelarna. Och där ringer en liten varningsklocka för mig.
Det är väl egentligen rösten på Q i DL2 som hållt hemlig "på torra land" hittills. Och den rösten skulle ju kunna vara alibi, eller?
Läser vidare...