Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
*Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. Meddelar LL innan nattDL.
*Siarlärling – kan sia varannan natt med start natt 1. Meddelar LL innan nattDL.
*Byfåne – har en sia (får användas tidigast natt 2, meddelar LL innan nattDL) och en extra röst vid ett tillfälle (som läggs i PM till LL innan dagDL).
*Byfånens ättling – om byfånen dör utan att ha använt sina förmågor får ättlingen använda dem.
*Röstfifflare – kan varje dag lägga en extra röst i det dolda (frivilligt), meddelar LL innan dagDL.
*Välsignad – är skyddad mot en ulvattack (men inte mot att dras med av psykopaten). Numera bybo
*Bybor – förvirrade goda utan särskild förmåga.

Jag tror det var bra! Det hade kunnat bli siarlärling, ängel eller röstfifflare - dom tre är viktigast.

DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne

DL 2
20:56 Hedinn röstar på bollen__
20:59 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21:19 Blacksmithfarm röstar på Artline
21:24 Gabby_Ossi röstar på bumpo
21:25 hemlig röstar på quarter4ever
21:28 Derring-Do röstar på cirkus
21:30 cirkus röstar på Gabby_Ossi
21:30 Artline röstar på quarter4ever

quarter4ever - ulv
bollen__ - bybo
DL 3
20:04 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
20:11 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20:14 Artline röstar på Gabby_Ossi
20:15 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20:56 Hedinn röstar på Gabby_Ossi
21:25 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21:27 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
21:29 cirkus röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi - psykopat (snor den välsignades förmåga om den fanns kvar)
bumpo - bybo
Hedinn - ängel

Okej, Hedinn var ängel. Frågan är om lyan listat ut det, eller om hon var ngt på spåren (finns det ngt kvar i hennes teorier som man kan gå vidare på?) eller om de hade koll på att hon ville ut innan helgen...

Hursom, min tanke från tidigare om att lyan ville ha ut psykopaten hellre än en annan ulv sätter cirkus i sämre dager med tanke på hennes röst på GO igår. Snurrfian drog upp psykopaten idag och jag tror inte hon hade gjort det om hon varit ond.
Cirkus argumenterade för att vi ville ha ut psykopaten asap och det håller jag inte med om. Som jag skrev vore det ju minst lika bra om den åkte ut sist, inte minst med tanke på hur få bybor det fanns som lotten kunde falla på - ie hur stor risk det var att en specialroll skulle åka.
Nu blev det ju ganska bra ändå även om ulvarna framöver kommer kunna vara säkra på sina käk då inga skydd finns kvar i leken iom Hedinns död (de jublar säkerligen över den).

Så. Vad är vi? 6st kvar varav max 2 ulvar? Nu gäller det bara att röka ut dem...

Artline: Snurrfian - quarter4ever - Gabby_Ossi
Blacksmithfarm: quarter4ever - Artline - Gabby_Ossi
cirkus: hemlig - Gabby_Ossi - Gabby_Ossi
Derring-Do: Artline - cirkus - Gabby_Ossi
hemlig: fio - quarter4ever - Gabby_Ossi
Snurrfian: LenaH - Gabby_Ossi - Gabby_Ossi

Senast ändrad av en moderator:
Just nu känner jag mig nog mest misstänksam mot hemlig och cirkus.
Hemlig för hennes eventuella alibiröst idag, med tanke på den tunna motiveringen. Noterar att Hedinn tänkte lika där.
cirkus för hennes röst på Gabby_Ossi, om vi tänker att ulvarna försökte offra henne istället för Q DL2 så ser inte cirkus röst så god ut.

Frågan är om de sitter i lyan tillsammans? Kanske.

Jag får nog sova på saken och se vad som händer under morgondagen, men eftersom jag kommer jobba så ville jag dela lite tankar först så ni vet hur jag funderar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka