Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det går ju jättebra för mig att spela ifrån mobilen, det har visst kommit en massa inlägg den jag läste sist och skrev utifrån.

Dessutom om GO är god så har det varit lätt för lyan att få ut henne tänker jag. Antingen har de bara lutat sig tillbaka för att se goda rösta på goda, eller så har de drivit lite mer. Oavsett så kan de sedan säga att hennes röst i DL ju faktiskt var misstänkt...
Och nu kom Snurrfian med en glödlampa:
Jag tänker lite samma sak @Blacksmithfarm och @Hedinn. Dessutom skrämmer det mig lite att det kom tre snabba röster på gabby efter att jag hade skrivit att jag ville syns henne. Gabby känns fortfarande ulvig men teorier i rösterna mot henne känns lite svaga, kanske speciellt hemligs men även DD och Artline funderar jag lite på. Samtidigt så om man tror sig veta att någon är ulv så borde man rösta där. Samtidigt slår det mig att vi har psykopaten, visst åkte det en god om vi lynchade den? Skulle det kunna vara så att gabby är psykopaten och lyan ser en chans att få ut en god samtidigt som de som är ulvar försöker skapa sig ett alibi?
Men visst måste vi få ut alla ulvar för att vinna? Så förr eller senare måste vi riskera att en god åker?
Faan! Den hade jag glömt!:banghead::arghh:
Det är klart att lyan hellre får ut psykopaten än en annan ulv - då får de i alla fall med sig en god på köpet som minst, en viktig specialroll som mest...

Ja vill minnas att alla ulvar måste ut, alla ingår ju i lyan, så ja, förr eller senare. Frågan är ju var lotten i så fall faller...

Kom fram till i min genomgång att hemlig ju la första rösten på Q igår. Jag tycker inte det går ihop med teorin om att G_Os och Qs röster på bumpo var för att offra en kollega? Att hemlig då lägger en alibiröst på Q känns väl vågat? Eller?
Jo... Fast det är ju vågade röster som skapar alibi. Kanske väntade de sig att fler skulle haka på mot bumpo. Eller så la de bara alibiröster efter tycke och smak. Eller så är de goda hela högen, vad vet jag? :D

Nä, jag försöker bara sätta mig in i den där taktikspelar-hjärnan tillhörande Q, men det går nog sådär, känner jag. Inte riktigt min grej. ;)

Jag tänker lite samma sak @Blacksmithfarm och @Hedinn. Dessutom skrämmer det mig lite att det kom tre snabba röster på gabby efter att jag hade skrivit att jag ville syns henne. Gabby känns fortfarande ulvig men teorier i rösterna mot henne känns lite svaga, kanske speciellt hemligs men även DD och Artline funderar jag lite på. Samtidigt så om man tror sig veta att någon är ulv så borde man rösta där. Samtidigt slår det mig att vi har psykopaten, visst åkte det en god om vi lynchade den? Skulle det kunna vara så att gabby är psykopaten och lyan ser en chans att få ut en god samtidigt som de som är ulvar försöker skapa sig ett alibi?
Men visst måste vi få ut alla ulvar för att vinna? Så förr eller senare måste vi riskera att en god åker?
Men nej, var du tvungen att skriva så? Hade jag totalt förträngt...

Ja, jag kan mycket väl bli grundlurad gällande Gabby.

Igår var det Snurrfian och cirkus som röstade på Gabby.

Min fundering nu är då ifall det redan då kan ha funnits en alibiröst på Gabby ifall hon skulle åkt...
Att Snurrfian drar upp psykopaten nu talar för mig till hennes fördel och det lämnar cirkus.
Gabby röstar på cirkus idag - alibi eller inte?

Och någonstans i bakhuvudet pingar Hedinn till - är hon så god som hon verkar? Hennes röst igår på bollen__ var nästan förstadagsaktig.

Jag ser ett drev - det är alltid lite oroväckande, visserligen känner jag mig skyldig till att ha bidragit till viss del. Jag hade velat undvika ett drev för det blir alldeles för lätt för ondingarna att gömma sig i ett drev.

Det jag också blir misstänksam hos gabby (ja vet iofs att hon har tidsbrist) är att hon inte delger några tankar om nån annan än mig - det i sig är typiskt ondsint, hon har tre röster (när hon lägger sin egen) och vet att det är troligt att hon åker - som en god god hade hon försökt gräva mer och hitta onda tänker jag, nu nämner hon i princip ingen annan än mig.

Förutom att gabby känns skum med sin första röst på fio som eventuell räddningröst, så känner jag att jag inte riktigt vill stanna där. Om hon är ond så finns det antagligen två till, är hon god så finns det antagligen tre till. Och nånstans känns det bra att gräva. Om nu gabby är ond så lutar Snurris något åt det godare hållet med sin gårdagsröst på gabby (om det nu inte är ett kollegieröstande för att bli godförklarad)

Jag är övertygad om att med Q i lyan så har det funnits strategier för att skaffa alibi/röstat kollegor. Så ingen som röstat på Q går heller helt fri. Ej heller de som q röstat på (eller de som senare visar sig onda) - svårt att sätta sig in i den hjärnan

Alla som är prickfria och inte får misstankar på sig blir också skumma i mina ögon. När blev Hedinn god? Hon för leken framåt och har massor av bra tankar, men det kan hon ha även som ond - det räcker ju med en godförklarad i lyan så är de safe. samma sak med bsf - hon la visserligen första rösten på q i DL1 och det kan ha varit ett alibi, men hon har bidragit bra, men när blev hon god?

DD vetefan, känns som om hon flutit lite under radarn trots sin out-of-the-blue röst på mig och idag en enkel röst på gabby, helt klart en kandidat efter gabby i min bok. Hon har iofs ett teoriinlägg från tidigare idag, men det är inte mkt analys i det, mer konstateranden om vad som har hänt.

bumpo och hemlig är också möjliga lyamedlemmar - bumpo för att hon fick två röster igår av q och gabby och som sagt så bra av andra , kan ha varit strategi för att hellre bli av med en inaktiv kollega. hemlig är lite svajig och dagens motivering på gabby känns lam,

Snurrfian ...snurrfian...snurrifan - inte fan vet jag. Inlägget om att gabby kan vara psykopaten från henne känns som en god snurris - och OM gabby är ond så är hennes förstaröst på henne igår helt klart till hennes fördel, samtidigt som det kan vara ett alibi eftersom diskussionen om gabbys spiken-i-kistan-röst redan var där då igår

Så all-in-all - ALLA kan tamejfasen vara skumma.

:o förlåt
Men hur menar du grundlurad? Att hon skulle vara god eller vad? :confused:
Ja. Jag tyckte att jag hade en ganska klar bild över läget förut, men så börjar alla vända upp och ned på det och just nu känns det som att jag lika gärna kan byta sida på hela högen, ungefär.

När blev Hedinn god?
Jag vet inte, när hon höll med mig mot Q dag 1 så började jag nog sätta henne som god. Men har insett ett mönster nu. Hon lanserar teorier - jag eller någon annan påpekar fel/brister - hon justerar och alla är glada, typ.

Håller med dig för övrigt, alla kan vara onda...

Frågan om psykopaten - är den bra för lyan att ha kvar länge eller är det bättre att den åker snabbt? För goda måste det ju vara bättre att den åker snabbt just för att ulvarna förhoppningsvis inte har koll på de viktiga rollerna än och förhoppningsvis drar den med sig nån med en mindre viktig roll

Å andra sidan - OM nu gabby är psykopaten så känns det ju ytterst olämpligt att hon outade sig så i DL1, det var visserligen bara q och hon och bollen__ (som var god) kvar att rösta och det vore väl ovanligt klantigt att outa just psykot? Det borde varit värt att inte lägga den möjliga räddningsrösten

Så jag tror att gabby kan vara ond, men troligen inte psykopaten

Jag vet inte, när hon höll med mig mot Q dag 1 så började jag nog sätta henne som god. Men har insett ett mönster nu. Hon lanserar teorier - jag eller någon annan påpekar fel/brister - hon justerar och alla är glada, typ.

Håller med dig för övrigt, alla kan vara onda...
:rofl: :rofl:

Hedinn - Makes everyone happy :D

(Ursäkta bristen på seriositet nu, börjar bli trött, men tänkte försöka hänga med så mycket som möjligt ikväll eftersom jag kommer ha rätt ordentligt med tidsbrist under helgen om jag lever till den).

Jag tycker det är svårt nu. Jag tror ju att gabby är ond men inte att hon är psykopaten, jag vill helst ha ut den helst (för det måste vi och i nuläget är chansen störst att de inte tar nån jätteviktig typ) - men det känns ju lite motigt att hitta den med 6 minuter kvar och även lite motigt att vända skutan som verkar ta kål på gabby.

:arghh: nu vet jag ju varken ut eller om längre. Men jag tycker att det finns en hel del som talar för att gabby skulle vara ulv. Hennes räddning av q och att det inte riktigt känns som om hon för leken så mycket framåt. Hennes anklagelser på cirkus känns lite tagna ur luften men det skulle öven kunna vara alibi åt något håll.
Hur som helst vill jag syns gabby och därmed snurrfian röstar på gabby, eftersom jag tror att hon är ulv som försökte rädda sin kollega i dl 1.

Frågan om psykopaten - är den bra för lyan att ha kvar länge eller är det bättre att den åker snabbt? För goda måste det ju vara bättre att den åker snabbt just för att ulvarna förhoppningsvis inte har koll på de viktiga rollerna än och förhoppningsvis drar den med sig nån med en mindre viktig roll

LL lottar.

Så jag känner att med så många bybor som försvunnit blir oddsen för att det ska bli en viktigare roll än bybo (höga/låga, jag lär mig aldrig) dåliga för oss och bra för lyan. Om den då är den sista som åker så spelar det ju inte längre någon roll vilken av de goda den drar med.

DL 3
20:04 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
20:11 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20:14 Artline röstar på Gabby_Ossi
20:15 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20:56 Hedinn röstar på Gabby_Ossi
21:25 snurrfian röstar på gabby

4 min till DL!

Jag tycker det är svårt nu. Jag tror ju att gabby är ond men inte att hon är psykopaten, jag vill helst ha ut den helst (för det måste vi och i nuläget är chansen störst att de inte tar nån jätteviktig typ) - men det känns ju lite motigt att hitta den med 6 minuter kvar och även lite motigt att vända skutan som verkar ta kål på gabby.
Jag är beredd att ändra röst ifall det finns något vettigare att gå på, men jag kan personligen inte peka ut psykopaten i det här läget.

Jag gillar inte heller hur fort det blev drev mot G_O, även om jag misstänker henne.
Så jag har letat alternativ.
Hemligs röstmotivering känns som om den skulle kunna komma från en ulv som vill snika med en alibiröst i god tid.
Med tanke på hur mycket GO ändå varit på tapeten kan DD's röst också vara alibi. Eller Artlines.

Och nu är det för ont om tid för att komma fram till något annat. Så skit samma

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi

För jag tror att hennes röst i DL 1 var menad för att rädda kollegan Q

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025