Ja i ett jämställt samhälle kan man ju inte göra skillnad på om det är en kvinna eller man som på ett störande sätt raggar tänker jag.Jag hade faktiskt en kvinnlig kollega som for runt och klängde på i princip alla män som hon kunde komma tillräckligt nära.
Hon blev uppsagd på premissen "sexuellt ofredande" då hon störde arbetet.
Men det är ju litet annat än en enstaka affär.
Även om det kanske (jag har säkert fel) ibland/ofta/nu och då? uppfattas som mindre hotfullt från en kvinna?
(haken i hela det resonemanget är helt ärligt att jag hört stora starka män säga att det är extremt obehagligt, men att det inte är läge att klaga pga könsrollen.)
iom att statistiskt sett är män 10% större och 10% starkare? när de är creeps?
och ev i vissa fall klär ett kvinnligt creep upp sig medan vissa (inte alla) manliga creeps bara förlitar sig på sin så att säga naturliga charm. Gissar att de som inte förlitar sig på sin naturliga charm utan klär upp sig, av båda könen, och är attraktiva för allmänheten, klarar sig längre i creepiness (jmf vissa manliga TV personligheter i närtid, han som är så snygg)?
Vet inte vad jag vill säga med hela det röriga resonemanget, annat än att jag har en massa fördomar.
Senast ändrad: