Vetrinärbesiktning!!

D

Dextrosol

Om man skall veterinärbesiktiga inför en försäljning/köp kostar det på kliniken här vi bor 1600 kr, men tar jag ut en vet. på gården kostar det 350 kr. Hur kan det vara SÅ stor skillnad?? Vågar man inte lita på en "gårdsbesiktning". :confused:
 
Verkar vara en väldigt billig "hembesiktning" det där! Brukar gå på mellan 700-1200 :- beroende på resan mm

Malin
 
Jag skulle personligen aldrig göra besiktning hemma på gården.

Anledning: Kliniker har bättre miljö för en besiktning.
Bra ljus, gång med jämnt hårt underlag att springa på, plats för longering, röntgenmöjligheter samt...enligt mig...ofta bättre veterinärer.

Skall man sälja en häst som inte är "100" kan man ju chansa och ta en gårdsbesiktning - det finns stora möjligheter att veterinären inte får fram skavankerna.
 
Vill jag sälja en häst som jag tvivlar på går igenom besiktningen jublar jag alla gånger över att köparen väljer en gårdsveterinär. Så mycket som de har missat vid besiktningen är affären i hamn.

Ska jag köpa häst och vill ha den veterinärbesiktigad åker jag undantagslöst till klinik. Jag vill inte bara veta ATT den har en anmärkning, jag vill veta VAD det beror på (om det nu dyker upp någon anmärkning)
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 250
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 497
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 835
Senast: Migo
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 691
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp