Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, salstentan idag var rena döden. Så himla lång och omfattande. Trots att jag skrev oavbrutet hela tiden blev jag klar senare än någonsin, verkade likadant för andra. Tror jag fixade ett godkänt men tror inte jag satte alla poäng, och gränsen för A är alltid så jäkla klen. Urk.

Ny kurs startar på måndag, då ska vi ha läst 7 kapitel tror jag. Hade hoppats på en ledig helg men så blev det inte. Andra kursen startar på fredag och då ska vi ha gjort klart en uppgift som ska redovisas och lämnas in skriftligt. Ångesten är inte liten just nu över allt som ska göras utan någon vila emellan :crazy:
Det är helt orimligt att de ska kräva att ni arbetar på helgen. Hör av er till er studiebevakare/kår om de inte lyssnar på er.
 
Ser över litteraturlistan inför kursen som börjar i morgon (ute i god tid som vanligt...). Det är en 10hp-kurs som är uppdelat i 4hp / 6hp. På 4hp delen har vi 850 sidor litteratur, och på 6hp-delen 503. Rimligt...
 
Pust. Nu ska det inväntas betyg, eller omtenta på två kurser. Vilket visar sig om några veckor. Fram till dess så är det jöken och kvantitativ metod som gäller. Rätt lugn vecka tills all kurslitteratur kommer :up:
 
Min föreläsning till imorgon blev inställd vilket känns så himla skönt, jag har inte hunnit läsa igenom det som skulle läsas ordentligt. Så nu har jag längre tid på mig att läsa dem 8 kapitlerna och slipper stressa :love:
 
Förresten, en fråga. Ni som läst någon kurs i uppsatsarbete (7,5 hp), hur långa uppsatser har ni behövt skriva då?
 
Förresten, en fråga. Ni som läst någon kurs i uppsatsarbete (7,5 hp), hur långa uppsatser har ni behövt skriva då?
Står det något innehåll? B-uppsatsen var på 7,5 hp och den skulle vara mellan 10-15 sidor, C-uppsaten är på 15 hp och är på 15-20 sidor. Men min b-uppsats råkade bli 20 sidor. ;)
 
Står det något innehåll? B-uppsatsen var på 7,5 hp och den skulle vara mellan 10-15 sidor, C-uppsaten är på 15 hp och är på 15-20 sidor. Men min b-uppsats råkade bli 20 sidor. ;)

Det står bara uppsatsarbete och 7,5hp på själva kursen, sen står det i ett meddelande på läraren att uppsatsen ska vara på 30 sidor +/- 15%. Tyckte det kändes sjukt mycket, men har ju egentligen ingen aning😅
 
Det står bara uppsatsarbete och 7,5hp på själva kursen, sen står det i ett meddelande på läraren att uppsatsen ska vara på 30 sidor +/- 15%. Tyckte det kändes sjukt mycket, men har ju egentligen ingen aning😅
Det beror ju lite på inom vilket ämne också. ;) Är det mycket grafer och bilder som ska in så blir det självklart fler sidor. Men ja det låter mycket!
 
Det står bara uppsatsarbete och 7,5hp på själva kursen, sen står det i ett meddelande på läraren att uppsatsen ska vara på 30 sidor +/- 15%. Tyckte det kändes sjukt mycket, men har ju egentligen ingen aning😅
Låter långt, mitt examensarbete på masternivå blev cirka 15 sidor inklusive försättsblad, tabeller, grafer och referenslista. Just nu skriver jag på vad som ska bli en vetenskaplig artikel och beroende tidskrift så har vi ganska tajt om utrymme, typ 4 000 ord. Om du ska redogöra för tidigare forskning och bakgrunden ordentligt så kanske det blir lättare?
 
Låter långt, mitt examensarbete på masternivå blev cirka 15 sidor inklusive försättsblad, tabeller, grafer och referenslista. Just nu skriver jag på vad som ska bli en vetenskaplig artikel och beroende tidskrift så har vi ganska tajt om utrymme, typ 4 000 ord. Om du ska redogöra för tidigare forskning och bakgrunden ordentligt så kanske det blir lättare?

Jag har faktiskt ingen aning, men blir säkert klarare när kursen börjar. Känns kanske lite extra tufft eftersom jag inte valt ämne än, och att skriva 30 sidor om något jag inte ens vet vad det är känns omöjligt :D
 
Låter långt, mitt examensarbete på masternivå blev cirka 15 sidor inklusive försättsblad, tabeller, grafer och referenslista. Just nu skriver jag på vad som ska bli en vetenskaplig artikel och beroende tidskrift så har vi ganska tajt om utrymme, typ 4 000 ord. Om du ska redogöra för tidigare forskning och bakgrunden ordentligt så kanske det blir lättare?
Bara 15 sidor på en masteruppsats?! Tror min b-uppsats blev kanske 20 sidor totalt, c-uppsatsen blev 42 sidor
 
Bara 15 sidor på en masteruppsats?! Tror min b-uppsats blev kanske 20 sidor totalt, c-uppsatsen blev 42 sidor
Beror helt på ämne, och institution. Vi skrev i ett format som är närmare vetenskaplig artikel dessutom med kvantitativ metod (de få som använde kvalitativ metod har skrivit lite längre). Antalet sidor säger ingenting om det underliggande arbetet och jag läser ofta artiklar som ligger på 3 000 - 4 000 ord som det ligger enorma ansträngningar bakom.

Dubbelkollade min uppsats nu, den är på 15 sidor och 8166 ord inklusive figurer, tabeller och lite etiskt fluff vi behövde skriva. Inte inräknat abstrakt och 4 sidor med referenser.
 
Jag har faktiskt ingen aning, men blir säkert klarare när kursen börjar. Känns kanske lite extra tufft eftersom jag inte valt ämne än, och att skriva 30 sidor om något jag inte ens vet vad det är känns omöjligt :D
Det är oftare lättare att skriva längre än kortare. Jag tyckte att det var fantastiskt kul men utmanande att skriva uppsats men då designade jag mina analyser själv, slipade på min frågeställning och stod för en hel del av datainsamlingen. Hoppas att du kommer tycka att det är kul och att du klickar med handledaren :)
 
Beror helt på ämne, och institution. Vi skrev i ett format som är närmare vetenskaplig artikel dessutom med kvantitativ metod (de få som använde kvalitativ metod har skrivit lite längre). Antalet sidor säger ingenting om det underliggande arbetet och jag läser ofta artiklar som ligger på 3 000 - 4 000 ord som det ligger enorma ansträngningar bakom.

Dubbelkollade min uppsats nu, den är på 15 sidor och 8166 ord inklusive figurer, tabeller och lite etiskt fluff vi behövde skriva. Inte inräknat abstrakt och 4 sidor med referenser.
Jag påstod aldrig att det skulle ligga mer eller mindre arbete bakom, det lät bara i mina mått mätt otroligt lite utifrån mina erfarenheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 547
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 960
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 604
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp