Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag läsde hade varje kurs en ansvarig och en examinator. Examinatorn var den som samlade in alla resultat och lade in i ladok (antar att de också var inblandade i att bestämma kring examinationen), men var inte de vi träffade vid muntliga presentationer eller dyl.
Aha, jag blev mest lite överraskad, vi har bara haft såna som har varit involverade i kurserna som examinatorer i ladok tidigare. :D Kursansvarig har oftare varit mer frånvarande. ;)
 
3 A4 inkl referenser är nu färdigt och får ligga och mogna till första veckan i augusti (inlämning är 7 aug kl 15).

Dags att ta tag i religionspsykologin på riktigt, ska nog börja med att läsa "den religiösa människan". Det är zoom imorgon men hittills har det mest varit mellan elever som svarar på frågor vi fått och sen får vi inget facit så jag vet inte om det har hjälpt eller stjälpt, inte obligatoriskt, så jag struntar nog i det förutom det allra sista nästa vecka.
 
Jag fick godkänt på sista tentan! ÅH herregud så jävla skönt!!! Tydligen så brukar många få IG på den och det är tydligen ett rätt tungt ämne, men jag lyckades!!! Jag är så jävla nöjd nu!!!

Det bara spritter i kroppen på mig! Måste nog ta en sväng med hundarna och få ur mer energin!


:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Har påbörjat mina sommarkurser. Heltid på gymnasienivå, 2 kurser.
Men detta är min nuvarande vecka:
Mån: jobb
Tis: studier + jobb
Ons: ledig
Torsdag: studier+ jobb
Fre,lörd,sön:ledig.
Sammanlagt 5,5 tim studier på båda kurserna samt 24,5 tim jobb. Jag jobbar mer än jag studerar, och då kom ändå torsdagens arbete tillbaka med 3 A utav 4 områden, den fjärde fick C. Rätt skönt efter våren när jag kombinerade B-uppsats, JÖKEN, sjuk hund och sjuka barn men detta är för lugnt tempo för heltidsstudier och extraarbete. Kommer få en chock i höst sen när högskolan börjar :rofl:
 
Fick C på min B-uppsats.
Jag hade varit supernöjd med det, OM det inte hade kommit kritik på det som handledaren tyckte att jag skulle ändra till. Tex handledaren ville att jag skulle skriva fördelar och nackdelar med medborgarlön, något hon gav "mycket bra" i sin feedback på sista handledningen. Han som gav återkoppling på uppsatsen kallade det för "stolpigt och onyanserat med en sådan framställning". Och så fortsätter det på flera områden; den konstruktiva feedback jag fick på min text är just de punkter som handledare ville att jag skulle ha med och som hon gav beröm för i sista handledningen. Är det nu man känner såhär? :banghead::banghead:
 
Fick C på min B-uppsats.
Jag hade varit supernöjd med det, OM det inte hade kommit kritik på det som handledaren tyckte att jag skulle ändra till. Tex handledaren ville att jag skulle skriva fördelar och nackdelar med medborgarlön, något hon gav "mycket bra" i sin feedback på sista handledningen. Han som gav återkoppling på uppsatsen kallade det för "stolpigt och onyanserat med en sådan framställning". Och så fortsätter det på flera områden; den konstruktiva feedback jag fick på min text är just de punkter som handledare ville att jag skulle ha med och som hon gav beröm för i sista handledningen. Är det nu man känner såhär? :banghead::banghead:

Jag skulle nog faktiskt ta upp det på något vis. Det känns inte ok att de bedömer så olika.
 
Jag skulle nog faktiskt ta upp det på något vis. Det känns inte ok att de bedömer så olika.

Nej, det tycker inte jag heller. Så jag satte ut en fråga i vår facebook-grupp + här. Men vart vänder man sig? Jag är rädd för att den blir underkänd eller försenar min utbetalning av CSN ännu mer om jag skickar detta för granskning. Jag har ju kvar all text från handledningen så jag kan visa vilka punkter som jag fick beröm för av handledaren, och sedan nedslag på samma ställe av examinatorn.
 
Visade det sig snabbt på fb att vi är flera, med olika handledare som har det likadant. Beröm hos handledaren och sedan konstruktiv kritik hos examinatorn.
 
Nästa vecka när mitt betyg registreras i Ladok så kommer jag ansöka om högskoleexamen ,120hp, varav 60 är reserverade för sociologi. Hur hade ni tänkt kring examen, ska man ta de kurser med höga betyg för att visa en jämnare nivå, de kurser som är lite spretiga för att visa en bred kunskap, de kurser som relaterar till sociologiska områden? Jöken är på 15hp, och är den någon ide att ha med i denna första högskoleexamen eller ska jag lägga till den först i kandidatexamen?

Ja, man kan prata med en SYV men de saknar jag tillit till så jag är med i flera grupper på facebook där dessa ämnen bollas. Och alla rekommenderar juridik när man läser fristående kurser men jag är ju inte klar så jag känner lite att det kan plockas in sen. Jag har några kurser som jag vill ha med redan nu, så jag har en plan och ett mål. Men den där jöken ställer till det för mig, om den är bra eller mindre bra just nu :rofl:
 
Jag fick för mig att göra en sen ansökan till en sommarkurs, och kom in via en reservplats. Haha, hur ska det här gå?! Det är elva år sedan jag tog min fil. kand :D Jag har ju glömt bort hur man pluggar!
 
Är det alltid max 15 arbetsdagar lärarna har på sig att rätta en tenta? Eller kan det vara längre om de bara angivit det? Såg nämligen nu att de angivit att man får sitt resultat senast 25 dagar efter tentan. Sista inlämning var 7 juni så det skulle innebära typ senaste 3 juli?
 
Fick C på min B-uppsats.
Jag hade varit supernöjd med det, OM det inte hade kommit kritik på det som handledaren tyckte att jag skulle ändra till. Tex handledaren ville att jag skulle skriva fördelar och nackdelar med medborgarlön, något hon gav "mycket bra" i sin feedback på sista handledningen. Han som gav återkoppling på uppsatsen kallade det för "stolpigt och onyanserat med en sådan framställning". Och så fortsätter det på flera områden; den konstruktiva feedback jag fick på min text är just de punkter som handledare ville att jag skulle ha med och som hon gav beröm för i sista handledningen. Är det nu man känner såhär? :banghead::banghead:
Det är extremt vanligt och vi har diskuterat det mycket, men vi får höra att uppsatsen är våran och vi måste stå för det vi skriver oavsett vad handledaren säger. Alltså struntade jag helt i sånt som handledaren ville lägga till som jag inte ansåg var rätt till c-uppsatsen. :)
 
Det är extremt vanligt och vi har diskuterat det mycket, men vi får höra att uppsatsen är våran och vi måste stå för det vi skriver oavsett vad handledaren säger. Alltså struntade jag helt i sånt som handledaren ville lägga till som jag inte ansåg var rätt till c-uppsatsen. :)


Ja så är det ju, det är saker som jag valt att använda och får försvara valet av. Det är dock synd att det ska behöva vara så stor skillnad, men det gör att jag kommer vara mer kritisk till handledarens ändringar i kommande c-uppsats :)
 
Ja så är det ju, det är saker som jag valt att använda och får försvara valet av. Det är dock synd att det ska behöva vara så stor skillnad, men det gör att jag kommer vara mer kritisk till handledarens ändringar i kommande c-uppsats :)
Ja det är rätt trist men B-uppsatsen var verkligen en bra ingång, missar som man lät bli till c-uppsatsen, så som göra som handledaren vill trots att man inte håller med. :) Men man lär ju även protester hövligt, i och med att handledaren ska ge sitt godkännande för att få gå upp.
 
Är det alltid max 15 arbetsdagar lärarna har på sig att rätta en tenta? Eller kan det vara längre om de bara angivit det? Såg nämligen nu att de angivit att man får sitt resultat senast 25 dagar efter tentan. Sista inlämning var 7 juni så det skulle innebära typ senaste 3 juli?

Trodde jag med.
Vi skrev tenta 29 maj, och deras tidsfrist går ut 1 juli enligt anslag på blackboard. Anledningen är lärarnas mellankommande semestrar. Så det blir 33 dagar enligt min beräkning.
Kul när CSN inte släpper några pengar för sommarkurserna förrän tentan är rättad och godkänd :meh:
 
Trodde jag med.
Vi skrev tenta 29 maj, och deras tidsfrist går ut 1 juli enligt anslag på blackboard. Anledningen är lärarnas mellankommande semestrar. Så det blir 33 dagar enligt min beräkning.
Kul när CSN inte släpper några pengar för sommarkurserna förrän tentan är rättad och godkänd :meh:

Varför ligger CSN efter så mycket? Jag fick min utbetalning när sommarkurserna registrerats som påbörjade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
810
· Visningar
42 898
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 989
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 656
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp