Heja lil-sis det kommer att gå så bra. Det finns inte någon quickfix att gå ner i vikt det är bara ett hårt jobb!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar mig friheten att starta en ny vikttråd, eftersom den gamla är uppe i 2000 inlägg! Har haft en bra vecka och gått ner ungefär ett kilo, även om en del nog var vätska. Men det har gett en positiv känsla, kroppen känns fräsch och tight och det känns som om jag är på gång!
(-1,6 = 12 kvar)
På sätt och vis är det lite intressant hur svårt "lagom"är, tror jag. Många har någorlunda lätt för att för att följa en ganska strikt diet, och lätt för att äta för mycket.
5:2 är väl en diet där man drar nytta av det. (Särskilt då på de 2 dagarna.) Nu vill jag inte äta på det viste, jag VILL äta lagom, men som exempel på det svåra med lagom känns 5:2 nästan övertydlig.
Vad duktiga ni är här. Själv så har jag tappat greppet till en del....
Kämpar varje dag mot sockersuget.
Har i kväll tyckt synd om mig själv och har nu stoppat i mig massa saltakex med ost på
Har börjat få ordentliga magsmärtor om jag slarvar med maten, så jag äter mest hela tiden nu känns det som. Inget bra.
Har funderat på hur man lägger in kort här men inte fattat
Men har ett instagramkonto som jag heter jogga_mer på! Där finns det lite bilder på min träning och kampen med kilona om någon vill se.
Nu ska jag strax lägga mig då jag har två tolv timmars pass på jobbet framför mig efter en hel dagtidsvecka....
Måste bara berätta att jag har beställt lektion nästa vecka på islandshästSka bli så kul att komma upp på en häst igen, även om den inte är så stor!
Liten fråga bara:
Brukar ni "kompensationsäta" de brända kalorierna efter träning?
Liten fråga bara:
Brukar ni "kompensationsäta" de brända kalorierna efter träning? Jag ligger på runt 4300 kcal underskott i veckan utan träning och brukar äta mer de dagarna jag har bränt mer men äter sällan upp hela summan (litar inte riktigt på beräkningarna).
Hejsan. Jag hoppar in här eftersom jag tagit itu med min vikt nedgång igen. Jag väger just nu 74 kilo till mina 164 cm och har gått ned cirka 6 kilo de senaste två månaderna. Jag har som sikte att gå ned runt 0,5 kg per vecka och räknar kalorier via Myfitness appen, brukar väga mig (och mäta mig) cirka varannan vecka. Nuvarande målet är 65 kg.
Här hemma äter vi 5:2 vilket jag tycker funkar bra (och då inte bara ifrån viktminskningsperspektivet, jag har blivit mindre sötsugen och tycker att det är enklare att planera mitt ätande bättre) och jag försöker att träna cirka 6 timmar i veckan på gym (både styrka och kardio) och utöver det ett par rejäla promenader och ibland ett par yogapass hemma utöver det. Jag äter framförallt växtbaserad mat och även om det slinker ned lite mejerivaror och ägg (oftast max 10% av mitt energiintag på en vecka), så blir det ytterst lite kött/kyckling/fisk (kanske 6-10 gånger om året totalt).
Just den här veckan har kosten varit hyfsat horribel och motionen obefintligt med först en flerdagars migrän och nu har jag drabbats av halsont och förkylningJag som vill gå till gymmet och träna
.
Liten fråga bara:
Brukar ni "kompensationsäta" de brända kalorierna efter träning? Jag ligger på runt 4300 kcal underskott i veckan utan träning och brukar äta mer de dagarna jag har bränt mer men äter sällan upp hela summan (litar inte riktigt på beräkningarna).