Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde väga mig i fredags pga ingen sömn under natten pga sjuk unge. Får se om jag tar ny vikt på tisdag eller väntar till fredag.
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)
Jag brukar försöka äta kokta ägg och en liten lchf-macka. Då klarar jag mig till lunch :)
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)
Yoghurt och flingor. 2 hårda smörgåsar med philadelphiaost eller liknande.
 
Jag behöver gå ner över 40 kilo.
Nu ska jag äta det godis som finns hemma, sen ska inget mer köpas.
Ska köpa en semla för jag äter bara en per år men det blir när jag har tid att åka dit de bra semlorna finns.
Motion är värre pga mitt knä men hoppas på att börja med mat och gå ner på det lite så knäet mår bättre.
Lever mest på mackor och godis när jag inte är på jobbet.
 
Det är det eller en Gbp men måste ju ändå ändra mina matvanor innan dess.
Har dock ingen våg så går på måttband
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)

En mugg te. Och efter 2h pulver.
Jag är ingen frukostmänniska alls. När jag jobbar blir det typ en drickkvarg i bilen.
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)

Just nu yoghurt med banan och flingor. Gillar även att göra smoothie på banan, hallon, yoghurt och sojamjöl. På lördagar rostebröd med hallonsylt och apelsinjuice.
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)

Jag har också försökt med havregrynsgröt. Men klarar inte heller smaken.

Så jag har börjat med mannagrynsgröt. Jag brukar knäcka ett ägg i smeten för att få i lite extra mat/protein. Sen lite kanel på det. Inget socker, tycker inte det behövs.
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)

Jag äter en tallrik yoghurt med müsli, alternativt rågkusar med något pålägg, t.ex ägg.
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)
Just nu äter jag havregrynsgröt men tidigare brukade jag göra bananpannkakor :d så gott och kan göras dagen innan om man har dåligt med tid på morgonen
 
Tusen tack alla för frukosttipsen! Nu har jag fler alternativ att välja mellan. Får nog bli yoghurt och müsli eller flingor samt ägg eller knäckebröd med pålägg.
 
@Guldaskig Är ingen morron människa, men lunchen är detsamma så fort jag är hemma. Tre ägg (ibland ger jag en gula till hunden), en knapp msk grädde, inget att steka i ca 250 kcl + 2 dl yoghurtkvarg vanilj på 140 kcl. Det står jag mig väldigt bra på.
 
Jag är hemskt dålig på att äta frukost. Brukar ta en kopp vaniljlatte. Jag är mer för en större kvällsmat. Alla är ju olika. Min make skulle inte fungera utan frukost i magen men äter aldrig kvällsmat. Jag ser det mer som att våra kroppar har olika behov av energiintag vid olika tider på dygnet. Jag behöver ingen energi på förmiddagen men väl på kvällen och han tvärtom. Men när jag väl äter frukost så tar jag gärna yoghurt med lite bär och valnötter, eller en fralla med det pålägg som lockar för tillfället. Jag gillar att äta samma sak om och om igen så är dålig på att variera.
 
Det går bra här. Vågen har visat ytterligare minus men det går lite fram och tillbaka, ska snart ha ägglossning och då brukar det skifta lite hit och dit. Maten sköts ungefär som önskat (hade behövt lite mer protein men det är inget jag orkar lägga fokus på just nu) och mina promenader håller jag hårt i då de gör att jag mår bra.

Landgången åt jag inte på kalaset i fredags utan åt innan vi åkte dit men väl lite från godisbordet och en bit tårta :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 911
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 604
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp