Vilka ska ni rösta på?

karamelldrottningen

Trådstartare
Har ni bestämt er än?

Vilka ska du rösta på och gärna skriva varför i valet senare i år?

Kommer din röst att vara förändrad sedan förra året eller röstar du samma varje fång?
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Har ni bestämt er än?

Vilka ska du rösta på och gärna skriva varför i valet senare i år?

Kommer din röst att vara förändrad sedan förra året eller röstar du samma varje fång?
Kommer med all sannolikhet att rösta på samma parti som jag röstat på de senaste 5 riksdagsvalen...och Golit, det utesluter ju SD:D:D
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Har ni bestämt er än?

Vilka ska du rösta på och gärna skriva varför i valet senare i år?

Kommer din röst att vara förändrad sedan förra året eller röstar du samma varje fång?

Sen kyrkovalet menar du?

ja han som skriver golit inlägg röster annorlunda där. Sen är det först EU-val, sen Riksdags, landstings och kommunval och han som skriver golits inlägg kommer inte att rösta samma i alla.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag vet ännu inte hur jag fördelar rösterna i år, jag röstar inte lika i alla val. Men blockmässigt är det ju lika så att säga.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Oavsett vilket val vi pratar om kommer jag att rösta på SD. Som medlem i partiet och aktiv på distriktsnivå i SDU vore något annat lite halvjobbigt.

Om du med förra året menar förra riksdagsvalet så nej, dessvärre röstade jag på ett helt annat parti då.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag är ganska säker på vad jag ska rösta på till riksdagen. Kommun och landsting får jag fundera lite över.

I riktigt barnslig anda kommer jag att fira när Kd ryker ur riksdagen. :devil:
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jajamän :D Har fått rösta i riksdagsval en gång tidigare, valet blir detsamma nu och mest troligt kommer jag aldrig byta.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag kommer med största sannolikhet att rösta likadant som jag gjorde förra gången, men inget är hugget i sten ännu.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Vänsterpartiet får min röst. Vet inte om det blir likadant i landsting och kommun dock, men jag tror att det blir V där också.

Antar att du menar förra riksdagsvalet, då röstade jag på Miljöpartiet så min röst ändras. Menar du kyrkovalet så röstade jag inte då jag inte är medlem.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

I riksdag och landsting kommer jag rösta på samma parti, som dessutom är samma som förra valet.

I kommunvalet får jag fundera lite, men det blir nog samma där också om det inte blir något som sticker ut med någon av mina hjärtefrågor
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Det här är nog första valet som jag inte riktigt vet (än). Jag antar att det blir samma som sist (och alla andra val bortsett från ett EU-val då jag ville ha in MP).

Men tycker egentligen inte att det längre finns nåt parti vars värderingar jag delar fullt ut.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Kyrkovalet hoppade jag över i fjol, jag tycker av princip inte att politiker har där att göra och egentligen borde jag väl avsluta mitt medlemskap också.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag vet inte hur jag ska rösta. Egentligen borde man (jag) läsa partiprogrammen innan man (jag) bestämmer sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag har inte bestämt mig än. Jag väljer mellan två partier, inom samma block, och det kan dessutom bli olika partier i de olika valen. Jag röstar på det parti som för frågor där jag håller med om flest saker.
Det kan bli samma parti som förra (och i mitt fall första) riksdags-, region- och kommunalvalet för det partiet är ett av mina två alternativ.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag är relativt säker. Det står ändå alltid mellan samma två partier i såväl riksdags- som landstnings- och kommunalval. Exempelvis har jag i tidigare kommunalval röstat på det ena, nu blir det andra när jag flyttat eftersom jag tycker att det har bättre representanter och lokalpolitik här. I kyrkovalet röstade jag på ett alternativ som inte var direkt knutet till ett politiskt parti.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag vet ännu inte hur jag fördelar rösterna i år, jag röstar inte lika i alla val. Men blockmässigt är det ju lika så att säga.

Det lät självklart.

Själv har jag röstat på förlorande grupp i varje val hittills. Det beror kanske på att jag är en typisk "mitten"-väljare, där partierna tillhör än det ena och än det andra lägret. Så blockmässigt är det en himla blandning mellan valen.

Min röst har verkligen ingen självklarhet på höger-vänster skalan (utom att det är otänkbart med radikal vänster (v) eller ultrakonservativ höger (sd och kd)), utan det finns andra frågor - i realpolitik och framtidsvision som fäller mitt avgörande. Vilken agenda har man i de frågor som jag tycker är viktiga?

Kyrkovalet deltar jag inte i som icke-medlem och kan bara förundras över att man fortfarande har val med politiska partier inom den intresseklubben. Det har vi inte i islandshästförbundet i alla fall.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag är relativt ung, 26, och har bara två val i ryggen, och det har varit olika båda gångerna. Växte upp i ett hem där det aldrig pratades politik, det pratades nästan aldrig politik med vännerna, så jag har varit ganska vilsen och var inte så klar över vad jag tyckte eller vad partierna stod för. Röstade FP första valet efter påtryckningar från en vän trots att jag alltid sett mig mer som vänsterorienterad, och förra valet Mp, då med mer efterforskning och mognad.

Jag tänkte rösta på S detta år men känner inget fullt förtroende för Lövfen, i synnerhet inte efter uttalandet om att kunna tänka sig ett samarbete med Moderaterna. Det kommer med 90 % säkerhet att bli Vänsterpartiet, ideologin ligger mig närmast om hjärtat.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag kommer mest troligt att rösta på samma parti som sist.

En sak är iaf säker att jag kommer inte att rösta på Moderaterna, jag hatar dem av hela mitt hjärta och det eländet dem ställt till för alla sjuka är helt oförlåtligt.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag kommer mest troligt att rösta på samma parti som sist.

En sak är iaf säker att jag kommer inte att rösta på Moderaterna, jag hatar dem av hela mitt hjärta och det eländet dem ställt till för alla sjuka är helt oförlåtligt.

Jag har inte röstat på Moderaterna men tackar dem för den uppstädning de genomfört och den arbetslinje de som arbetarparti bedrivit stundtals, även om den saknar några viktiga detaljer. Avsaknaden av annat än ideer om bidrag till icke-arbetande var det som fällde sossarna när det begav sig.

Att Sverige fick en ny regering med idéer, visioner och verktyg borde alla vara glada för idag. Däremot känns det idag lite tvärtom, även om (s) också i mångt och mycket saknar idéer, så finns det gott om dem i (v) och (mp).
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 618
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp