Bukefalos 28 år!

Vilka ska ni rösta på?

Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag talade bara om mig själv:-) Hade det varit självklart för alla hade jag inte påpekat det.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag röstade på moderaterna förra gånget, men det blir inte samma denna gången, de har trampat omkring i allt för stora skor.....
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag har inte röstat på Moderaterna men tackar dem för den uppstädning de genomfört och den arbetslinje de som arbetarparti bedrivit stundtals, även om den saknar några viktiga detaljer. Avsaknaden av annat än ideer om bidrag till icke-arbetande var det som fällde sossarna när det begav sig.

Att Sverige fick en ny regering med idéer, visioner och verktyg borde alla vara glada för idag. Däremot känns det idag lite tvärtom, även om (s) också i mångt och mycket saknar idéer, så finns det gott om dem i (v) och (mp).

Tja alla partier har ju något som är bra och något som är dåligt.
Finns såklart delar som moderaterna gjort som är bra men just vad gäller sjukvård och hur man behandlar sjuka människor är för mig helt oförlåtligt.

Moderaterna behandlar sjuka lika illa som SD behandlar invandrare och det är inte okej!
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

kl

Jag tänker rösta på moderaterna som jag gjorde förra året, tycker att alla partier har sina skills..
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag har inte röstat på Moderaterna men tackar dem för den uppstädning de genomfört och den arbetslinje de som arbetarparti bedrivit stundtals, även om den saknar några viktiga detaljer. Avsaknaden av annat än ideer om bidrag till icke-arbetande var det som fällde sossarna när det begav sig.

Jag förstår det här resonemanget. Absolut. Men däremot blir jag galen när Moderaterna kallade sig för "arbetarparti". Det är ungefär som att säga att de inte trodde på sin egen politik, utan kände sig tvungna att applicera vänsterretorik för att tilltala väljarna.
Det är ingen som röstar på "vi tror att alla arbetslösa och sjuka är lata jävlar, så om vi sänker inkomstskatten kommer den gruppen att ta sig i kragen och börja jobba". Så får man frisera sanningen lite. Däremot kom den fram igen när gode herr Reinfeldt motiverade det femte jobbskatteavdraget med att det motiverar arbetslösa att jobba. Som om de inte ville det. Som att ett jobbskatteavdrag gör det fortare för dem att få ett jobb. Eller att det gör sjuka friskare fortare.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Det blir samma som de flesta gångerna, V, utom i kommunalvalet där jag byter parti eftersom jag vill att en väldigt bra person ska fortsätta sitta i kommunfullmäktige.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Kl

Jag har bara 2 val i ryggen och har röstat olika där.
Vi har aldrig pratat politik hemma när jag växte upp. Mina vänner pratar endel, dom är för vänstern och det tror jag inte att jag är riktigt.

Jag tycker i princip alla partier har något bra.
Och sen är jag väldigt ointresserad av politik. Kanske får bli blankt.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Kl

Jag har inte bestämt mig än, men samma som förra gången blir det inte!

Alla partier har sina för och nackdelar. Sen finns det väl ett parti jag känner lite mer för i dagsläget men det är ett litet tag kvar så jag bestämmer mig inte än.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Som om de inte ville det. Som att ett jobbskatteavdrag gör det fortare för dem att få ett jobb. Eller att det gör sjuka friskare fortare.

Självklart funkar morötter. Särskilt för dem som ligger på gränsen.

Att det lönar sig bättre att arbeta gör det mer motiverat att arbeta. Att få behålla en större del av det värde man sliter fram är positivt. Att man vid sjukdom får en bra, skälig omställningsperiod till en betydligt ekonomiskt torftigare tillvaro är helt som det ska. Sedan går gränsen någonstans.

Fast vi kan ta den debatten i en annan tråd, så slipper vi besudla den här.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Tja alla partier har ju något som är bra och något som är dåligt.
Finns såklart delar som moderaterna gjort som är bra men just vad gäller sjukvård och hur man behandlar sjuka människor är för mig helt oförlåtligt.

Moderaterna behandlar sjuka lika illa som SD behandlar invandrare och det är inte okej!

Ren nyfikenhet, vad är det du tycker blivit sämre med sjukvården? Personligen tycker jag den varit lika bristfällig hela mitt liv och välkomnar möjligheten till privata kliniker så man har ett alternativ när den kommunala vården skickar hem en med ett "jag vet inte vad som är fel" utan att ens ha undersökt en...

Om du nu med sjukvård menar den allmänna och inte enbart sjukskrivningsmässigt.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Men, nu får ni ju ett nytt kristet parti att rösta på. De är bl a emot aborter och samkönade äktenskap och räknar med att plocka väljare från KD och SD. Kan det bli bättre? :)

Åh, jag är så glad över det tillskottet, hoppas att de lyckas att få ihop någon procent ur KD. Nu finns en god förhoppning om att KD äntligen åker ur.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Som jag läste på FB: Hoppas de får lagom av varje så att alla hamnar under 4%.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Exakt vad jag har letat efter! Trani och jag kan kandidera till riksdagen nu när vi äntligen har hittat ett parti som passar oss!
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag tror att KD åker ur ändå - om de inte får taktikröster från alliansväljare.
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Eller hur! :laugh:

Såvitt jag förstår av deras debattartikel är de även emot dagis. Varken du eller Trani har väl småbarn så ni borde ju kunna ställa upp även på det :)
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Jag har ibland hört uttrycket "Kamrat 4%". Om jag har fattat rätt handlar det om socialdemokrater som väljer att rösta på V för att rädda kvar dem i riksdagen.

Jag vet inte om det finns något "Broder 4%" för borgerliga väljare som röstar Kd för att rädda dem?
 
Sv: Vilka ska ni rösta på?

Tja alla partier har ju något som är bra och något som är dåligt.
Finns såklart delar som moderaterna gjort som är bra men just vad gäller sjukvård och hur man behandlar sjuka människor är för mig helt oförlåtligt.

Moderaterna behandlar sjuka lika illa som SD behandlar invandrare och det är inte okej!

Så du är inte nöjd med sjukvården. När det gäller just den frågan så är det alltså landstingsvalet du menar?
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle En månad kvar till valet. Här kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 399
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 588
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 487
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp