Vilken är din tråkigaste faktura/räkning?

Trängselskatt och kattförsäkringen som jag hittills aldrig kunnat utnyttja...
Ganska skönt ändå kanske att inte behöva nyttja försäkringen?

Men trängselskatten ja - den är inte bara tråkig att betala, den ger också så mycket ångest över att råka betala för sent eller glömma med tanke på vilka avgifter som tillkommer då :o :down:
 
Glömde säga upp elabonnemanget på förra lägenheten. Och hyresvärden renoverar en vattenläcka så att elen blir på 3000 kr. Hyresvärden vägrar betala. Jag tänker av princip inte betala den förens absolut sista dagen. Äckligt surt måste jag säga. Som student har man ju inte så gott om pengar att man kan bara kasta iväg 3000 kr på ingenting. Men det blir dyra läropengar. Riktigt svinigt att inte ta det av hyresvärden tycker jag faktiskt.
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?

Soptömningen (mycket ska direkt till återvinningscentralen och jag är sällan hemma men betalar ju lika mycket ändå...) samt den förbannade elnätsavgiften. De höjer den f-n hela tiden :mad:
 
Jag har i princip allt på autogiro som går eftersom jag hatar att betala räkningar. Just nu är den tråkigaste räkningen förskoleavgiften.
 
Soptömningen (mycket ska direkt till återvinningscentralen och jag är sällan hemma men betalar ju lika mycket ändå...) samt den förbannade elnätsavgiften. De höjer den f-n hela tiden :mad:
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.
Men blir ilsk över att det minsta alternativet på sophämtningen ökas med tvång. Jag fyller inte en bråkdel av min tunna ens innan. Det är löjligt att säga att man ska uppmuntra till sortering och minskade avfallsmängder, när man ändå måste betala för 150 L luft per månad.
 
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.
Men blir ilsk över att det minsta alternativet på sophämtningen ökas med tvång. Jag fyller inte en bråkdel av min tunna ens innan. Det är löjligt att säga att man ska uppmuntra till sortering och minskade avfallsmängder, när man ändå måste betala för 150 L luft per månad.

Ha!! Samma här. Och vill vi ha hämtning varje kvartal istället vilket skulle räcka för oss, så kostar det 1000kr i ansökningsavgift. Vilket är ungefär den kostnad vi skulle spara- om vi får godkänt. IDIOTI.
 
Verkligen allt som har med bilar att göra. Service, skatt, försäkring, bränsle... Nu har vi lyxen med flera i familjen som är händiga, så några reparationskostnader är det sällan. Trots det så blir jag varje, ja varje, månad så inihelvete upprörd vid räkningsbetalning att jag sätter mig och räknar på om vi verkligen måste ha mer än en bil. Tyvärr kommer jag varje gång fram till att vi måste det.
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?
A-kassa och fackavgift.

Min man säger att det är solidariskt, jag säger att det är dyrt.
 
Så glad att vi har ett kommunalt bolag här som ger bra elnätspriser och få avbrott.
Men blir ilsk över att det minsta alternativet på sophämtningen ökas med tvång. Jag fyller inte en bråkdel av min tunna ens innan. Det är löjligt att säga att man ska uppmuntra till sortering och minskade avfallsmängder, när man ändå måste betala för 150 L luft per månad.

Jag har det kommunala elnätet... slapp deras skit-elbolag iaf med kundservice som utbildats i helvetet när pappa dog och jag tog över allt.
 
Ha!! Samma här. Och vill vi ha hämtning varje kvartal istället vilket skulle räcka för oss, så kostar det 1000kr i ansökningsavgift. Vilket är ungefär den kostnad vi skulle spara- om vi får godkänt. IDIOTI.
Här kräver det intyg från miljökontoret på godkänd kompost, vilket kostar i ansökningsavgift som...
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 275
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 378
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 190
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp