Vilken är din tråkigaste faktura/räkning?

Slamtömningen och sophämtningen.

Jag ställer inte ens ut tunnan varje gång eftersom den oftast bara har en liten bottenskyla. Men de far förbi varannnan vecka och debiterar däerefter. Vore underbart om jag kunde få tömning en gång i månaden. Men de jobbar inte så....

Och slamtömningen. Senast var de inte ens hit. Men de påstår att de självfallet tömt hos mig. Ord mot ord så det är inte lönt att bråka.

Mobilen är också en trist räkning. Massor av pengar varje månad bara för att kunna ringa. Plus att man måste köpa en ny typ varannat - vart tredje år.
 
Avgiften att betala när man blivit sjuk och inte kunnat lämna återbud i tid till fysioterapeuten/tandläkaren/kuratorn etc. Fullt förståeligt men så himla tråkigt att betala ändå :wtf:

Det är min tråkigaste den här månaden också. Det är ju inga stora pengar och det är fullständigt rimligt att de tar ut avgiften, men det känns så surt att mitt dumma huvud valde att få migrän just den dagen jag hade en tid bokad. Särskilt eftersom besöket hade varit gratis om jag hade kunnat gå eftersom jag har frikort.

Annars är min tråkigaste faktura bredbandet. Det är på tok för dyrt och jag gillar inte operatören, men det är den enda operatör jag har tillgång till.
 
Kom på en ännu värre, amorteringen på min lägenhet! Hade inte budgeterat med den eftersom mäklaren trodde jag skulle få mer för den jag sålde. Min plan är dessutom inte att bo kvar utan skaffa mig en hyresrätt. Lånet minskar med 2 kronor per månad så det känns inte som att jag får ut något positivt av det.
 
Bilskatten och elen. Stör mig så mycket på att det kommer två elräkningar numera (elhandel och elnät) och tycker att den är dyr varje gång trots att vi ligger på normalförbrukning för två personer i en 2:a (lägenhet).

+ 1 på de djävla elräkningarna. Störde mig på dem när det var en räkning men mer än dubbelt så irriterande att behöva hantera två stycken. :rage:
 
Att veta min slappröv till sambo betalar elräkningen till elbolaget från helvetet, jag har att göra med olika elbolag genom jobbet, och jag HATAR just detta bolag. Det blir inte bättre att deras försäljare titt som tätt kastar sig över mig på min väg från jobbet
Eftersom jag flyttade in i hans hyresrätt när vi flyttade ihop och vi kom överens om att jag står för bredbandet och han för elen så var jag ovetandes om detta på tok för länge, och han, som annars är klok, verkar inte få tummen ur sin röv. Jag ogillar att tjata, men behöver jag säga till honom en fjärde gång så..

Jag blir förbannad bara av att se deras djävla logga.
 
Facket och a-kassan. Vet inte ens varför den är så tråkig, jag gillar att vara med i facket men det är nåt så bedövande tråkigt med den där fakturen på 250 kr som dessutom skickas ut ALLDELES FÖR TIDIGT så man blir påmind om att det kommer en tid när man ska behöva betala räkningar igen. Usch, blir så irriterad på det nu när jag tänker på det.
 
Att veta min slappröv till sambo betalar elräkningen till elbolaget från helvetet, jag har att göra med olika elbolag genom jobbet, och jag HATAR just detta bolag. Det blir inte bättre att deras försäljare titt som tätt kastar sig över mig på min väg från jobbet
Eftersom jag flyttade in i hans hyresrätt när vi flyttade ihop och vi kom överens om att jag står för bredbandet och han för elen så var jag ovetandes om detta på tok för länge, och han, som annars är klok, verkar inte få tummen ur sin röv. Jag ogillar att tjata, men behöver jag säga till honom en fjärde gång så..

Jag blir förbannad bara av att se deras djävla logga.

Påminner om min känsla för Resurs Bank och de räkningar som kom därifrån för ett antal år sedan nu - det är definitivt de som får mig att se rött och de räkningar jag har hatat mest genom alla tider. Jag blev påprackad något kort på Siba för många år sedan och det låg och genererade avgifter till den vidriga banken alldeles för länge, tror jag hade betalat datorn eller vad det var i ett sjok direkt men det hjälpte inte för att bli kvitt blodsugarna. Det tog många månader av helt meningslösa betalningar för ett kort som jag inte använde innan jag lyckades stoppa det och avsluta kort och kontot - dvs jag trodde att jag lyckats avsluta dem för gott.

Sedan var det fridfullt ett tag, men sedan förnyade de plötsligt kortet helt av sig själva utan att jag satt min fot på Siba eller på något sätt begärt att återuppta kontot där. Och började kräva avgifter igen och hota med allt möjligt om de inte betalades. Förutom att det konstant haglade in post från dem med diverse erbjudanden.

Till sist skickade jag något brev i retur i blint raseri och skrev med versaler i blockstil typ SLUTA GENAST ATT SKICKA ERT MÖG TILL MIG. JAG VILL ALDRIG HA NÅGOT BETALKORT ELLER NÅGOT UTSKICK ELLER NÅGON KONTAKT I NÅGON FORM FRÅN ER IGEN. (Så brukar jag inte uttrycka mig eller svara.) Men då slutade de. Och betalade tillbaka så småningom det som de hade tvingat till sig med hot efter det "förnyade" kort som de bestämt att jag borde ha. Men jag har aldrig haft med Resurs bank att göra igen efter detta.
 
Slamtömningen och sophämtningen.

Jag ställer inte ens ut tunnan varje gång eftersom den oftast bara har en liten bottenskyla. Men de far förbi varannnan vecka och debiterar däerefter. Vore underbart om jag kunde få tömning en gång i månaden. Men de jobbar inte så....

Och slamtömningen. Senast var de inte ens hit. Men de påstår att de självfallet tömt hos mig. Ord mot ord så det är inte lönt att bråka.

Mobilen är också en trist räkning. Massor av pengar varje månad bara för att kunna ringa. Plus att man måste köpa en ny typ varannat - vart tredje år.
Vi ställer inte heller ut varje gång, men vi betalar per kg så egentligen hade vi ju kunnat göra det. Kostar ju inte mer för att de tömmer 1 kg varje gång eller 2 varannan för oss.

Knapp
Men det är också en sååå tråkig räkning ´+ slamtömning + sotning!
Och att hunden kostat 11500kr sen i tisdags...
 
Trängselskatten. Riktiga banditer som skiter i miljön som satt upp det systemet. Pappersfakturor på 9 kr och påminnelseavgifter på 500 kr.
Nu passerar jag betalstationer typ ett par gånger om året i snitt.
Men för enkelhetens skull har jag lagt transportstyrelsen som e-faktura, så jag ser den när jag loggar in på banken. För att slippa missa den...

Jag är mest irriterad på att inte alla (åtminstone lite större) företag erbjuder e-faktura. Det skulle underlätta mitt liv väldigt mycket.
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?

Tråkigaste fakturan för i år är strax över 2500 kr för ett par bilder på mina visdomständer. De skickade remissen för ca 5-6 år sedan, då jag var ungdom, och nu när det börjar kosta pengar för mig har de fått tummen ur arslet och bokat en tid. Men då hade det gått så lång tid att de behövde röntga käften en gång till. Jag har en konspirationsteori att de gjorde så bara för att få krama ur några extra kronor ur en snål fattiglapp.:cautious: Operationskostnaden vill jag inte ens tänka på. Till och med skatten på bilen var roligare att betala.O_o
 
De största... För att de gräver så förbankat djupa hål i kassakistan... :arghh:
Just nu har vi en på typ 20.000 som ska ut på ett bräde. Orsaken till den är kul - fiberindragning! - men det är trist när pengarna ska ut!

För oss var fiber väldigt tråkigt att betala, vi har inte ens användning för det (i dagsläget) men vi tänkte inte bo här för evigt och då tyckte vi ändå att det var viktigt för framtida försäljning. Men vårat adsl fungerade utmärkt för våra behov...
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?
Tristaste är nog definitivt förmånsskatten på medlemskapet i mitt lilla yrkesskrå, som slår till i januari varje år och blir typ 5000 kr. Känns så jäkla bakvänt att förmånsbeskattas för något som är direkt yrkesrelaterat, som verkligen inte ger mig några fördelar privat utan som i praktiken (lite tillspetsat egentligen bara medför en massa regler och skyldigheter) - och som på sin höjd möjligen gynnar min arbetsgivare. Lika irriterande varje år, och lyckas dessutom förtränga det så att det blir en skittrist överraskning när lönen som jag brukar leva på under vintersemestern kommer och är mycket mindre än vanligt.
 
Förutom skatten på stora bilen som är på 2600 kr 3 ggr per år som jag nämnde tidigare i tråden så hatade jag att betala Telia också! Innan vi fick fibern i kopplad för två månader sen så var det bara Telia som funka här ute. Kändes inte roligt att betala nästan 1000kr per månad för tv vi knappt kollade på och ett bredband som aldrig hade hastigheten vi betalade för. Det var tillfredsställande att sägas upp det abonnemangen kan jag säga :D
Även elen är supertråkig att betala. Har nyligen bytt leverantör så det ska bli intressant och se om den blir liiite lägre än nu.
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 317
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 433
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 820
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 254
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp