Vilken är din tråkigaste faktura/räkning?

Jag fick scrolla en hel del. Tycker det är rätt tillfredsställande att betala räkningar även om jag aldrig har så mycket pengar kvar att jag lyckas spara vettigt 😅

Men får nog ändå välja glasögonabonnemanget. Mycket pengar för något jag använder så lite. Har typ alltid linser. Men vet med mig att skulle det inte vara såhär enkelt så hade jag bara fortsatt missköta mina stackars ögon 😅

Är delad om att betala alla parkeringsappar. Tråkigt eftersom jag länge kört ren elbil och alltid bott på landet. Tycker det på någotvis borde premieras att använda el istället för fossila bränslen i stan. Och så är det lite trist när man faktiskt inte har kollektivtrafik att använda. Positiva är att jag ÄLSKAR Parkster och deras app så därför delad 😁
 
Bilskatten är nog min tråkigaste faktura (en gång om året), förra året hade jag förvisso flyt att pengarna jag fick tillbaka på skatten räckte till att betala bilskatten - ironiskt nog. :angel:🙄
 
Barnförsäkringarna. Jag blir alltid på lite dåligt humör när fakturan kommer en gång om året. Jag bytte försäkringsbolag när minsta barnet var nyfött vilket ledde till att vi inte får ut något på försäkringen för stora barnets medfödda funktionsnedsättning eftersom den fanns där innan vi tecknade försäkringen. Så surt.

Annars; allt med bilen. Blä.
 
Jag gillar den skatten. Där känns det ändå som att vemdetnuär klappar mig på huvudet och säger duktigt 😅 sedan säger resten av samhället = kör fan inte elbil om du inte bor på gård för då kan du aldrig tanka. Mvh letar nytt boende 🙄

Jag känner att den är trist, man får inget för den, den liksom bara måste betalas för att man ska få leva och påverkas inte ett dugg av om man försöker dra ned antalet körda mil. Men det är bara en personlig upplevelse av tristhet när den dyker upp.
 
A-kassa och fackavgift.

Min man säger att det är solidariskt, jag säger att det är dyrt.

Håller med! När jag var medlem i transport betalade jag ca 520 kr per månad i bara medlemsavgift - sen tillkom a-kassan på det. Det var min absolut tråkigaste faktura att betala... Nu är jag medlem i ett annat förbund med en lägre medlemsavgift.

Tråkigaste fakturan nu är hovis, även om min hovis är fantastisk och jag är så tacksam för arbetet hen lägger ner så blir det en ansenlig summa var 7:e vecka, jag har flera hästar.
 
Jag tyckte det var tråkigt att betala till Trafikförsäkringsföreningen. Har försäkringsbolaget på e-faktura och det har funkat förr men just denna kom aldrig ut. Såg aldrig någon brevpåminnelse heller fastän bolaget bedyrar att sådan skickats. Så flera tusen i ett bräde, poff. Och bolaget kunde inte säga vad som hänt heller då min försäkring var avslutad så kunde inga detaljer ses. Suck.
 
sedan säger resten av samhället = kör fan inte elbil om du inte bor på gård för då kan du aldrig tanka. Mvh letar nytt boende 🙄
Det är samma för oss! Vi vill byta in vår bil till en elbil och håller på att leta nytt boende = typ omöjligt att hitta någonstans där laddning inte är ett bekymmer. Vill gråta.

Slut på OT.
 
Ganska skönt ändå kanske att inte behöva nyttja försäkringen?

Men trängselskatten ja - den är inte bara tråkig att betala, den ger också så mycket ångest över att råka betala för sent eller glömma med tanke på vilka avgifter som tillkommer då :o:down:
Haha jo visserligen. Men känns så lätt att betala en försäkring jag ändå inte utnyttjar. 😂🙈

Ja det gör den verkligen. Jag missade för någon månad sedan... Har lagt in det på e-faktura nu så hoppas jag slipper missa fler.
 
Lite kan jag förstå att de vill veta var man gör av matavfallet, men de gör det ju så krångligt. Vi har bokashi= noll matavfall. Men jag vill inte betala extra för glesare hämtning, jag skrev argsinta mail till kommunen istället:D
Jo, det förstår jag. Och att det behövs koll i tätorterna hur folk anordnar saker för grannarnas skull.
Det är mest deras sätt att utforma kraven som överdrivna detaljregler istället för att se till vad som är relevant på platsen den ska placeras som jag har allergi emot.
 
Kommunalskatten, helt klart. Drygt 2000 kr i månaden som säkert går till en massa bra saker, men som vi aldrig ser resultatet av liksom. Dessutom är det vår dyraste räkning.
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 276
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 378
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 193
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp