Vilken tatuering skulle du välja?

Jag har valt saker jag gillar eller tycker är fina (eller så hade mitt 16-åriga jag dålig humor), men måste de ha en djupare betydelse?
Jag älskar flamingos, de är så knäppfulsöta. Alltså blev det en sådan. Men de har ingen Mening eller Symbolvärde för mig, annat än att deras (bristande) estetik tilltalar mig.

Nä, jag tänkte mest att det var frågan jag funderade på som också var den som ställdes i trådstarten:
"Ni som INTE är tatuerade - om ni skulle göra en tatuering, en som verkligen symboliserar något som är kärt/viktigt för er, vilket motiv skulle ni välja? "
 
Har inga frivilliga tatueringar (uppfyller kriteriet i trådstarten) och har himla svårt att tänka sig vad man just skulle färga in på kroppen som betyder något och inte skulle kännas sådär fiffigt ett antal år senare, alternativt se lite sjaskigt ut när kroppen ändrar sig (men små tatueringar vinner där). Saknar förmodligen fantasi på området.
Har du ofrivilliga tatueringar?
 
Åh, nu kom jag nog på att jag skulle ha en orm, åtminstone som en del av en tatuering, om jag gjorde en idag. Dels har jag alltid fascinerats av dem, tycker de är både häftiga och vackra plus att jag till viss del kan identifiera mig med deras egenskaper - typ vara stilla och observera och hugger bara om det är absolut nödvändigt. :D

Och om nån skulle ifrågasätta kan jag alltid köra på förklaringen att jag är orm enligt det kinesiska horoskopet, sånt verkar ju alltid vara okej att tatuera in, liksom.
 
Jag hade kanske valt något med skärgården som motiv. Jag hade inte velat ha en segelbåt. Kanske en del av en bild ur ett sjökort. Som en fyr t ex. Alltså som den ser ut i sjökortet. Med fyrkaraktär och allt.
 
Kul att den här tråden dök upp, jag har (efter att ha tittat (för mycket) på Tattoo Fixers) funderat på vilken tatuering jag skulle välja om jag skulle skaffa en. Svaret beror på om motivet skulle vara något som betyder något särskilt för just mig eller om det bara är för att jag tycker att det är fint. En teplanta eller teblad tror jag, och så skulle jag tycka om att ha avtryck av katternas tassar. Eller en sköldpadda eller en pingvin, planetens klart coolaste djur :D
 
En typ tavla av ett skogslandskap skulle vara väldigt vackert att ha på kroppen :love: har sett flera såna på pinterest som är så fina..! Men jag tror att jag skulle tröttna på den 😅 så den skulle nog behöva ha en viss speciell betydelse för mig.

Nu när jag tänker på det så finns det en stor gammal ek på sommarstugan (som jag inte är så säker på om jag kan behålla i framtiden) som vore fin att kunna ha någonstans på kroppen.. eller något med sommarstugan iallafall.
 
En drake på höger skulderblad. Enkel och enbart i svart. Men måste känna att jag förtjänar den, så om jag klarar utbildningen jag siktat in mig på. Kan den bli verklighet.
 
Jag blir lite avundsjuk på tassavtrycken. Ett hovavtryck känns inte alls lika bra. :p
Fast en realistisk hästsko vänd åt "rätt" håll (som symboliserar tur) är inte en så dum idé kan jag tycka :idea: fast kanske inte så personlig, dvs från en specifik häst? Om det inte är speciella hästskor :D
 
Fast en realistisk hästsko vänd åt "rätt" håll (som symboliserar tur) är inte en så dum idé kan jag tycka :idea: fast kanske inte så personlig, dvs från en specifik häst? Om det inte är speciella hästskor :D
@Petruska
d5794ca5dbcd4ee5151815cd1d50a4f9.jpg

Den här var fin :love: jag älskar hjärtat med de geometriska formerna i det.
realistic-3d-horseshoe-with-feathers-mens-inner-forearm-tattoo.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 786
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 706
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 890
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp