Bukefalos 28 år!

Vilken tatuering skulle du välja?

Jag funderar på att göra något till minne av min älskade häst Cézanne som jag fick ta bort i höstas. Jag har kvar hennes dotter Celia, och har fött upp ytterligare ättlingar till henne som alla börjar på Ce. Jag skulle vilja göra något vackert med ett eller flera C, men det är ju en så vansinnigt tråkig bokstav rent estetiskt.

Har funderat på några snöflingor som får stå för älskade hästar istället. Såg någon i en annan tråd som gjort det och de var oerhört vackra.

Har redan en månskära på ena överarmen sen snart 30 år. Valde den av flera anledningar, och den är ju egentligen också ett C.
 
Jag funderar på att göra något till minne av min älskade häst Cézanne som jag fick ta bort i höstas. Jag har kvar hennes dotter Celia, och har fött upp ytterligare ättlingar till henne som alla börjar på Ce. Jag skulle vilja göra något vackert med ett eller flera C, men det är ju en så vansinnigt tråkig bokstav rent estetiskt.

Har funderat på några snöflingor som får stå för älskade hästar istället. Såg någon i en annan tråd som gjort det och de var oerhört vackra.

Har redan en månskära på ena överarmen sen snart 30 år. Valde den av flera anledningar, och den är ju egentligen också ett C.
Snöflingor låter väl jättefint. Går kanske att kombinera med ett C?
 
Jag funderar på att göra något till minne av min älskade häst Cézanne som jag fick ta bort i höstas. Jag har kvar hennes dotter Celia, och har fött upp ytterligare ättlingar till henne som alla börjar på Ce. Jag skulle vilja göra något vackert med ett eller flera C, men det är ju en så vansinnigt tråkig bokstav rent estetiskt.

Har funderat på några snöflingor som får stå för älskade hästar istället. Såg någon i en annan tråd som gjort det och de var oerhört vackra.

Har redan en månskära på ena överarmen sen snart 30 år. Valde den av flera anledningar, och den är ju egentligen också ett C.
Jag har tre svalor på en axel, tanken var att dom skulle representera mina hästar. Nu har det dock passerat fler hästar än jag har svalor så då får dom helt enkelt bara vara fina. :laugh: annars måste jag tatuera dit lite fler :p
 
Jag har länge velat tatuera in ett Mumintroll på vaden - just den här bilden dessutom.
802890-glad_mumin.jpg

Jag gör det inte för jag tänker att jag kommer ångra mig men har funderat på samma motiv och plats i sisådär 18 år så att eh ja, det känns ju ändå som ett relativt genomtänkt beslut. :D

Skulle även kunna tänka mig fler motiv från muminvärlden, gärna typ en sleeve med dronten Edward, kometen, trollkarlens hatt, primadonnans häst, några hattifnattar, Mårran och andra lite mer "bikaraktärer" i originalstil :D

Har även tankar på ett minnesarmband så att säga där det ska vara som berlocker med symboler för förlorade djur samt att jag skulle vilja ha ett av Svanssons tassavtryck över hjärtat.

Inget av det lär hända, men en kan ju drömma.
 
Jag har länge velat tatuera in ett Mumintroll på vaden - just den här bilden dessutom.
802890-glad_mumin.jpg

Jag gör det inte för jag tänker att jag kommer ångra mig men har funderat på samma motiv och plats i sisådär 18 år så att eh ja, det känns ju ändå som ett relativt genomtänkt beslut. :D

Skulle även kunna tänka mig fler motiv från muminvärlden, gärna typ en sleeve med dronten Edward, kometen, trollkarlens hatt, primadonnans häst, några hattifnattar, Mårran och andra lite mer "bikaraktärer" i originalstil :D

Har även tankar på ett minnerarmband så att säga där det ska vara som berlocker med symboler för förlorade djur samt att jag skulle vilja ha ett av Svanssons tassavtryck över hjärtat.

Inget av det lär hända, men en kan ju drömma.
Hattifnattar! :love:

Fördelen med den där är ju att den är enkel att tatuera över om du skulle ångra dig (motivmässigt då, inte tatuering över huvud taget).
 
Hattifnattar! :love:

Fördelen med den där är ju att den är enkel att tatuera över om du skulle ångra dig (motivmässigt då, inte tatuering över huvud taget).
Ja så är det ju! Det är ju ett väldigt tacksamt motiv på många sätt och vaden är ju inte omöjlig att dölja heller vid behov. (Ytterligare en fördel är att det räcker med konturer eftersom jag är så himla blek året runt så jag behöver inte direkt färglägga den vit :angel: :D)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 824
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 837
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 987
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp