Vilket ord ger dig rysningar ?

Ett annat ord jag har problem med är lämmen (alltså luckan på hästtransporten som hästen går in och ut på). För mig är det synonymt med finare ord på manliga könsorganet och det känns jättefel att säga det. Även om jag vet att det faktiskt heter så.
 
Ett annat ord jag har problem med är lämmen (alltså luckan på hästtransporten som hästen går in och ut på). För mig är det synonymt med finare ord på manliga könsorganet och det känns jättefel att säga det. Även om jag vet att det faktiskt heter så.
Eller hur! Det uttalas ju lika men stavas olika, vilket också verkar svårt att hålla koll på. Jag fnissar lite när någon typ har en"tung lem till hästtransporten" på sociala medier...:o
 

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 877
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 644
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 854
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 189
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp