Vill någon ge mig ett råd?

Sv: Vill någon ge mig ett råd?

nyponros skrev:
Jo, jag ahr också tänkt lite så. Jag låter säkert lite girig:p
Men samtidigt är det ju inget som säger att jag behöver ha samma ras?

Egentligen är mitt krav att det ska vara en hund som fungerar tillsammans med mig, min nuvarande hund och mitt liv i övrigt, och gör denna det tycker jag inte det spelar ngn roll om det är en cocker elelr inte. Jag älskar cockrar, men kan också tänka mig en annan ras.

Och tänk OM detta är "den perfekta" hunden för mig? Det kan jag ju inte veta. Och då känns det dumt att rata henne för att det inte är en cocker, eller att det är ngt annat än jag först tänkte mig.

Men jag kommer definitivt tänka över detta både en och två gånger efter att jag träffat henne, det kommer inte bli ngt som inte är genomtänkt. Men jag ser inte varför jag ska avstå och vänta "bara för att", när en hund finns tillgänglig som verkar ha det jag söker.
Förstår du hur jag tänker?
Tycker det du säger låter vettigt å genom tänkt, sen spelar ju rasen på hunden mindre roll.
 
Sv: Vill någon ge mig ett råd?

Du säger precis vad jag vill höra, hehe.
Tack, jag hoppas att du har rätt!;)
Men jag har en bra magkänsla änsålänge, och nu ska jag åka och bekanta mig med vovvan på måndag. :banana:
 
Sv: Vill någon ge mig ett råd?

nyponros skrev:
Du säger precis vad jag vill höra, hehe.
Tack, jag hoppas att du har rätt!;)
Men jag har en bra magkänsla änsålänge, och nu ska jag åka och bekanta mig med vovvan på måndag. :banana:
Hehe tur att det dessutom är vad jag tycker! Magkänsla ska man lita på till 100% sen får man ju se vad som händer. Lycka till nu å så får du uppdatera när du har träffat den lilla godingen!
 
Sv: Vill någon ge mig ett råd?

Nu har jag varit och hälsat på henne:)

Och det är en jättetrevlig hund!
Hur gosig som helst, ville hela tiden bli klappad och väldigt kontaktsökande.

När vi kom dit hälsade hon glatt och vänligt och efter en stund var jag kär.:angel:
Hon är en väldigt trygg och lugn hund, och enligt ägaren inte alls rottislik
Hon berättade att hon allra helst låg i soffan och myste, och mest luffade på promenaderna, var inte särskilt motionskrävande.
Inte stort behov av att jobba heller utan slapp snarare helst undan:angel:
Hon hade fött upp rottweiler, och hon sa att Maja var den enda som var så lätt att hålla på med.

Så nu är jag hemma och funderar, och förmodligen blir det hon!
Hon och Lowa fungerade också bra ihop, åtminstone på plats. Lowa gick undan på valpigt vis och Maja tyckte inte illa om henne.

Å, hon är en så fin hund!
Precis en sådan som jag sökte efter, en problemfri hund som kan vara en förebild åt Lowa.

Fick hälsa på hennes tötisvalpar också:love:
Som är lev.klara, så snart kan också maja flytta:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 799
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 871
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 068
Senast: cello
·
Hundhälsa Hej! Jag har några frågor om vad man kan göra och inte göra med en schäfer. Har nämligen tänkt att skaffa en långhårig schäfer och vill...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 072
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp